Antwerpen maakt zich op voor komst Primark

Antwerpen maakt zich op voor komst Primark

De 12.000 ‘likers’ van de Facebook-groep ‘Wij willen een Primark in Antwerpen’ mogen zich wellicht opmaken voor een feestje: volgens goed ingelichte bronnen zou de Ierse keten zich vestigen op de Meir, waar nu Forever 21 huist.

Ierse keten gaat versnelling hoger

Primark, dat zich profileert als een Angelsaksische H&M, heeft momenteel één winkel in België. Die is sinds 2009 gevestigd in het winkelcentrum Médiacité in Luik.

 

Het concern is nu een versnelling hoger geschakeld: in Gent moet na de zomer een nieuwe winkel openen tussen de Vrijdagmarkt en de Langemunt. In Brussel wordt een verkooppunt verwacht in de Nieuwstraat, ook hier op een locatie waar Forever 21 zat. In Hasselt is sprake van een vestiging tussen de Demerstraat en het Molenpoortplein en tegen 2016 zou Charleroi op de agenda staan.

 

Gunstig voor Meir

Hardnekkige geruchten hadden het al langer over een winkel in Antwerpen. De locatie die hiervoor naar voor wordt geschoven, is het pand dat momenteel nog wordt ingenomen door Forever 21. Er gaan al geruime tijd geruchten dat die keten het daar voor bekeken wil houden omwille van de hoge huurprijs en de niet ingeloste ambities.

 

“We zijn er zeker van dat Primark bezig is met een verdichting van zijn netwerk en dat het ook in Antwerpen naar een geschikte locatie zoekt, maar een officiële bevestiging is er nog niet”, zegt locatiemanager Rob Soeterboek van de stad Antwerpen.

 

“Mocht het gerucht waar zijn, dan zou dat niettemin goed nieuws zijn. Primark heeft op andere locaties al laten zien dat het een grote aantrekkingskracht heeft, waarvan iedereen kan meeprofiteren. De vraag is wel of ze op de betrokken locatie voldoende ruimte zouden hebben voor hun concept. We zouden bovendien het liefst ook hebben dat Forever21 blijft, maar we horen ook de geruchten dat ze wegwillen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top