Antwerpse Forever 21 opent op 3 september op de Meir

Antwerpse Forever 21 opent op 3 september op de Meir

De datum waarop het Forever 21-filiaal in Antwerpen opent, is bekend. De Amerikaanse modeketen heeft officieel laten weten op 3 september aanstaande de deuren te openen op de Antwerpse Meir.

5.000 m² modeplezier

Nauwelijks één maand na de opening van de eerste Forever 21 in de Brusselse Nieuwstraat volgt dus al een tweede vestiging in ons land. De nieuwe flagshipstore wordt ongeveer 5.000 m² groot – groter dan de Brusselse – en brengt behalve de damescollectie Forever nog vier andere merken voor de mode- én prijsbewuste consument: het lifestylemerk voor vrouwen Heritage 1981, de moderne vrouwenlijn Love 21, het herenmerk 21 Men en het merk voor de grotere maten Forever 21+.

Nederlanders welkom

Opvallend: “De shop moet een belangrijke winkelbestemming worden voor shoppers uit België en Nederland”, aldus Forever 21. De Amerikaanse keten heeft er inderdaad voor geopteerd om zijn Europese expansie te starten vanuit België. Dat Forever 21 op termijn ook in het Nederlandse straatbeeld opduikt, staat in de sterren geschreven. Maar waar en wanneer, dat is nog koffiedik kijken.

 

“Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties” verklaarde Linda Chang, senior marketing manager van Forever 21 en dochter van de grote baas, bij de opening van de Brusselse flagshipstore eind juli. In afwachting zijn de Nederlandse fans meer dan welkom in Antwerpen.

De datum waarop het Forever 21-filiaal in Antwerpen opent, is bekend. De Amerikaanse modeketen heeft officieel laten weten op 3 september aanstaande de deuren te openen op de Antwerpse Meir.

5.000 m² modeplezier

Nauwelijks één maand na de opening van de eerste Forever 21 in de Brusselse Nieuwstraat volgt dus al een tweede vestiging in ons land. De nieuwe flagshipstore wordt ongeveer 5.000 m² groot – groter dan de Brusselse – en brengt behalve de damescollectie Forever nog vier andere merken voor de mode- én prijsbewuste consument: het lifestylemerk voor vrouwen Heritage 1981, de moderne vrouwenlijn Love 21, het herenmerk 21 Men en het merk voor de grotere maten Forever 21+.

Nederlanders welkom

Opvallend: “De shop moet een belangrijke winkelbestemming worden voor shoppers uit België en Nederland”, aldus Forever 21. De Amerikaanse keten heeft er inderdaad voor geopteerd om zijn Europese expansie te starten vanuit België. Dat Forever 21 op termijn ook in het Nederlandse straatbeeld opduikt, staat in de sterren geschreven. Maar waar en wanneer, dat is nog koffiedik kijken.

 

“Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties” verklaarde Linda Chang, senior marketing manager van Forever 21 en dochter van de grote baas, bij de opening van de Brusselse flagshipstore eind juli. In afwachting zijn de Nederlandse fans meer dan welkom in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top