Antwerpse Forever 21 opent op 3 september op de Meir

Antwerpse Forever 21 opent op 3 september op de Meir

De datum waarop het Forever 21-filiaal in Antwerpen opent, is bekend. De Amerikaanse modeketen heeft officieel laten weten op 3 september aanstaande de deuren te openen op de Antwerpse Meir.

5.000 m² modeplezier

Nauwelijks één maand na de opening van de eerste Forever 21 in de Brusselse Nieuwstraat volgt dus al een tweede vestiging in ons land. De nieuwe flagshipstore wordt ongeveer 5.000 m² groot – groter dan de Brusselse – en brengt behalve de damescollectie Forever nog vier andere merken voor de mode- én prijsbewuste consument: het lifestylemerk voor vrouwen Heritage 1981, de moderne vrouwenlijn Love 21, het herenmerk 21 Men en het merk voor de grotere maten Forever 21+.

Nederlanders welkom

Opvallend: “De shop moet een belangrijke winkelbestemming worden voor shoppers uit België en Nederland”, aldus Forever 21. De Amerikaanse keten heeft er inderdaad voor geopteerd om zijn Europese expansie te starten vanuit België. Dat Forever 21 op termijn ook in het Nederlandse straatbeeld opduikt, staat in de sterren geschreven. Maar waar en wanneer, dat is nog koffiedik kijken.

 

“Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties” verklaarde Linda Chang, senior marketing manager van Forever 21 en dochter van de grote baas, bij de opening van de Brusselse flagshipstore eind juli. In afwachting zijn de Nederlandse fans meer dan welkom in Antwerpen.

De datum waarop het Forever 21-filiaal in Antwerpen opent, is bekend. De Amerikaanse modeketen heeft officieel laten weten op 3 september aanstaande de deuren te openen op de Antwerpse Meir.

5.000 m² modeplezier

Nauwelijks één maand na de opening van de eerste Forever 21 in de Brusselse Nieuwstraat volgt dus al een tweede vestiging in ons land. De nieuwe flagshipstore wordt ongeveer 5.000 m² groot – groter dan de Brusselse – en brengt behalve de damescollectie Forever nog vier andere merken voor de mode- én prijsbewuste consument: het lifestylemerk voor vrouwen Heritage 1981, de moderne vrouwenlijn Love 21, het herenmerk 21 Men en het merk voor de grotere maten Forever 21+.

Nederlanders welkom

Opvallend: “De shop moet een belangrijke winkelbestemming worden voor shoppers uit België en Nederland”, aldus Forever 21. De Amerikaanse keten heeft er inderdaad voor geopteerd om zijn Europese expansie te starten vanuit België. Dat Forever 21 op termijn ook in het Nederlandse straatbeeld opduikt, staat in de sterren geschreven. Maar waar en wanneer, dat is nog koffiedik kijken.

 

“Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties” verklaarde Linda Chang, senior marketing manager van Forever 21 en dochter van de grote baas, bij de opening van de Brusselse flagshipstore eind juli. In afwachting zijn de Nederlandse fans meer dan welkom in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top