Antwerpse Forever 21 opent op 3 september op de Meir

Antwerpse Forever 21 opent op 3 september op de Meir

De datum waarop het Forever 21-filiaal in Antwerpen opent, is bekend. De Amerikaanse modeketen heeft officieel laten weten op 3 september aanstaande de deuren te openen op de Antwerpse Meir.

5.000 m² modeplezier

Nauwelijks één maand na de opening van de eerste Forever 21 in de Brusselse Nieuwstraat volgt dus al een tweede vestiging in ons land. De nieuwe flagshipstore wordt ongeveer 5.000 m² groot – groter dan de Brusselse – en brengt behalve de damescollectie Forever nog vier andere merken voor de mode- én prijsbewuste consument: het lifestylemerk voor vrouwen Heritage 1981, de moderne vrouwenlijn Love 21, het herenmerk 21 Men en het merk voor de grotere maten Forever 21+.

Nederlanders welkom

Opvallend: “De shop moet een belangrijke winkelbestemming worden voor shoppers uit België en Nederland”, aldus Forever 21. De Amerikaanse keten heeft er inderdaad voor geopteerd om zijn Europese expansie te starten vanuit België. Dat Forever 21 op termijn ook in het Nederlandse straatbeeld opduikt, staat in de sterren geschreven. Maar waar en wanneer, dat is nog koffiedik kijken.

 

“Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties” verklaarde Linda Chang, senior marketing manager van Forever 21 en dochter van de grote baas, bij de opening van de Brusselse flagshipstore eind juli. In afwachting zijn de Nederlandse fans meer dan welkom in Antwerpen.

De datum waarop het Forever 21-filiaal in Antwerpen opent, is bekend. De Amerikaanse modeketen heeft officieel laten weten op 3 september aanstaande de deuren te openen op de Antwerpse Meir.

5.000 m² modeplezier

Nauwelijks één maand na de opening van de eerste Forever 21 in de Brusselse Nieuwstraat volgt dus al een tweede vestiging in ons land. De nieuwe flagshipstore wordt ongeveer 5.000 m² groot – groter dan de Brusselse – en brengt behalve de damescollectie Forever nog vier andere merken voor de mode- én prijsbewuste consument: het lifestylemerk voor vrouwen Heritage 1981, de moderne vrouwenlijn Love 21, het herenmerk 21 Men en het merk voor de grotere maten Forever 21+.

Nederlanders welkom

Opvallend: “De shop moet een belangrijke winkelbestemming worden voor shoppers uit België en Nederland”, aldus Forever 21. De Amerikaanse keten heeft er inderdaad voor geopteerd om zijn Europese expansie te starten vanuit België. Dat Forever 21 op termijn ook in het Nederlandse straatbeeld opduikt, staat in de sterren geschreven. Maar waar en wanneer, dat is nog koffiedik kijken.

 

“Onze enige beperking is het vinden van geschikte locaties: we hebben zeer grote oppervlakten nodig op A-locaties” verklaarde Linda Chang, senior marketing manager van Forever 21 en dochter van de grote baas, bij de opening van de Brusselse flagshipstore eind juli. In afwachting zijn de Nederlandse fans meer dan welkom in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top