AO76 komt met flagshipstore naar Nederland | RetailDetail

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland
AO76

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Focus op kinderen

De nieuwe naam, AO76, verwijst naar de roots van het merk, dat in 1976 werd opgericht. Oorspronkelijk maakte het naam als distributeur van populaire Amerikaanse merken zoals Fruit of the Loom en Hanes. Later lanceerde het ook een eigen collectie.

 

Naast de naamsverandering werd er vorig jaar ook besloten om de collecties voor volwassenen te laten vallen en enkel nog maar kinderkleding te verkopen. "AO76 ontwerpt en bedenkt de volledige collectie intern, wat een erg arbeidsintensief en tijdrovend creatief proces is. Aangezien de kindermode de laatste jaren steeds sterker werd in de verkoop - en business wise door de jaren heen ook de belangrijkste collectie werd voor het bedrijf - besloten we de focus volledig op kinderen te leggen”, zegt marketingmanager Tom Van Doorslaer aan FashionUnited.

 

Tot slot opent in augustus ook een eerste winkel in Nederland, met name in Den Bosch. AO76 heeft al eigen winkels in Antwerpen, Brussel, Gent en Knokke en is wereldwijd ook te vinden bij een aantal grote warenhuizen. “Belgische kindermode staat hoog aangeschreven in het buitenland. AO76 is daarbij één van de voortrekkers, naast enkele andere Belgische merken. In onze buurlanden liggen we naast de grote internationale labels”, aldus Van Doorslaer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.