AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland
AO76

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Focus op kinderen

De nieuwe naam, AO76, verwijst naar de roots van het merk, dat in 1976 werd opgericht. Oorspronkelijk maakte het naam als distributeur van populaire Amerikaanse merken zoals Fruit of the Loom en Hanes. Later lanceerde het ook een eigen collectie.

 

Naast de naamsverandering werd er vorig jaar ook besloten om de collecties voor volwassenen te laten vallen en enkel nog maar kinderkleding te verkopen. "AO76 ontwerpt en bedenkt de volledige collectie intern, wat een erg arbeidsintensief en tijdrovend creatief proces is. Aangezien de kindermode de laatste jaren steeds sterker werd in de verkoop - en business wise door de jaren heen ook de belangrijkste collectie werd voor het bedrijf - besloten we de focus volledig op kinderen te leggen”, zegt marketingmanager Tom Van Doorslaer aan FashionUnited.

 

Tot slot opent in augustus ook een eerste winkel in Nederland, met name in Den Bosch. AO76 heeft al eigen winkels in Antwerpen, Brussel, Gent en Knokke en is wereldwijd ook te vinden bij een aantal grote warenhuizen. “Belgische kindermode staat hoog aangeschreven in het buitenland. AO76 is daarbij één van de voortrekkers, naast enkele andere Belgische merken. In onze buurlanden liggen we naast de grote internationale labels”, aldus Van Doorslaer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top