AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland
AO76

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Focus op kinderen

De nieuwe naam, AO76, verwijst naar de roots van het merk, dat in 1976 werd opgericht. Oorspronkelijk maakte het naam als distributeur van populaire Amerikaanse merken zoals Fruit of the Loom en Hanes. Later lanceerde het ook een eigen collectie.

 

Naast de naamsverandering werd er vorig jaar ook besloten om de collecties voor volwassenen te laten vallen en enkel nog maar kinderkleding te verkopen. "AO76 ontwerpt en bedenkt de volledige collectie intern, wat een erg arbeidsintensief en tijdrovend creatief proces is. Aangezien de kindermode de laatste jaren steeds sterker werd in de verkoop - en business wise door de jaren heen ook de belangrijkste collectie werd voor het bedrijf - besloten we de focus volledig op kinderen te leggen”, zegt marketingmanager Tom Van Doorslaer aan FashionUnited.

 

Tot slot opent in augustus ook een eerste winkel in Nederland, met name in Den Bosch. AO76 heeft al eigen winkels in Antwerpen, Brussel, Gent en Knokke en is wereldwijd ook te vinden bij een aantal grote warenhuizen. “Belgische kindermode staat hoog aangeschreven in het buitenland. AO76 is daarbij één van de voortrekkers, naast enkele andere Belgische merken. In onze buurlanden liggen we naast de grote internationale labels”, aldus Van Doorslaer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top