Bel&Bo opent 75e winkel en wil meteen naar 100 | RetailDetail

Bel&Bo opent 75e winkel en wil meteen naar 100

Bel&Bo opent 75e winkel en wil meteen naar 100

Modeketen Bel&Bo opent morgen zijn 75e vestiging in Aalter, maar kijkt meteen verder. Voor CEO Michel Delfosse hoeft het immers niet bij die 75 te blijven: "Op naar de 100!"

Expansie in tijden van crisis

Er zijn nog wel degelijk ondernemingen die, in deze barre crisistijden, durven te investeren in ons land. Bel&Bo is er daar één van: de modeketen, tijdens de retaildetail Night in november laatstleden nog uitgeroepen tot Beste Winkelketen van België 2012, opent nu woensdag in Aalter zijn 75ste vestiging.

 

Bel&Bo, dat tot 2010 Promo Fashion heette en tot dan het imago van een échte discounter had, is al lang geen underdog meer. "Wij durven in crisistijden en een wispelturige markt volop de kaart van expansie te trekken, zonder hierbij onze belofte om duurzaam te ondernemen te verbreken", zegt topman Delfosse.

 

Volgens de CEO verklaren de langetermijnvisie, de consequente positionering en een flinke dosis gezond verstand waarom de ambitieuze Belgische retailer blijft groeien ondanks de harde internationale concurrentie: "Bij ons vind je het zelfvertrouwen die de juiste outfit je kan geven. Een kleurrijke en modieuze collectie en de meest scherpe prijs-kwaliteitsgarantie. Wij werken hard om deze belofte dagelijks aan onze klanten hard te maken."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.