Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Het Belgische modelabel Titi + The German Kid van ontwerpster Kristien Follon houdt er eind juli mee op. Dat heeft de ontwerpster zelf laten weten. Het merk werd negen jaar geleden opgericht en begon steeds meer succes te kennen.

 

Nieuwe ambities

De beslissing van Follon komt als een donderslag bij heldere hemel. Het gaat namelijk bijzonder goed met het merk, dat steeds meer fans weet te vergaren. De ontwerpster wil echter andere ambities nastreven.

 

“Het is geen evidente keuze, maar mijn ambities vinden steeds meer een uitweg in ideeën die geen connectie meer hebben met het label. Ik wil de goede herinneringen koesteren en gewoon mijn hart volgen”, zegt ze in een bericht op Facebook.

 

Voorlopig is nog niet geweten wat de toekomst inhoudt voor Follon en mogelijk zal het nog een tijdje duren voor er nieuws uit de bus komt. De ontwerpster laat aan het Belang van Limburg immers weten dat ze eerst een tijdje rust zal nemen.

 

“Andere oorden opzoeken, het hoofd leegmaken en met frisse ideeën aan de slag gaan. Er zijn genoeg modelabels met weinig doordachte ideeën waar de consument zo goedkoop mogelijk, zo veel mogelijk wil kopen. Dat is niets voor mij”, besluit ze.

 

Vanaf 27 mei start Titi + The German Kid met een uitverkoop in de winkel en via de webshop. Op 30 juli worden zowel de winkel als de webshop definitief gesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan eindelijk een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top