Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Het Belgische modelabel Titi + The German Kid van ontwerpster Kristien Follon houdt er eind juli mee op. Dat heeft de ontwerpster zelf laten weten. Het merk werd negen jaar geleden opgericht en begon steeds meer succes te kennen.

 

Nieuwe ambities

De beslissing van Follon komt als een donderslag bij heldere hemel. Het gaat namelijk bijzonder goed met het merk, dat steeds meer fans weet te vergaren. De ontwerpster wil echter andere ambities nastreven.

 

“Het is geen evidente keuze, maar mijn ambities vinden steeds meer een uitweg in ideeën die geen connectie meer hebben met het label. Ik wil de goede herinneringen koesteren en gewoon mijn hart volgen”, zegt ze in een bericht op Facebook.

 

Voorlopig is nog niet geweten wat de toekomst inhoudt voor Follon en mogelijk zal het nog een tijdje duren voor er nieuws uit de bus komt. De ontwerpster laat aan het Belang van Limburg immers weten dat ze eerst een tijdje rust zal nemen.

 

“Andere oorden opzoeken, het hoofd leegmaken en met frisse ideeën aan de slag gaan. Er zijn genoeg modelabels met weinig doordachte ideeën waar de consument zo goedkoop mogelijk, zo veel mogelijk wil kopen. Dat is niets voor mij”, besluit ze.

 

Vanaf 27 mei start Titi + The German Kid met een uitverkoop in de winkel en via de webshop. Op 30 juli worden zowel de winkel als de webshop definitief gesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top