Belgisch label Titi + The German Kid stopt | RetailDetail

Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Het Belgische modelabel Titi + The German Kid van ontwerpster Kristien Follon houdt er eind juli mee op. Dat heeft de ontwerpster zelf laten weten. Het merk werd negen jaar geleden opgericht en begon steeds meer succes te kennen.

 

Nieuwe ambities

De beslissing van Follon komt als een donderslag bij heldere hemel. Het gaat namelijk bijzonder goed met het merk, dat steeds meer fans weet te vergaren. De ontwerpster wil echter andere ambities nastreven.

 

“Het is geen evidente keuze, maar mijn ambities vinden steeds meer een uitweg in ideeën die geen connectie meer hebben met het label. Ik wil de goede herinneringen koesteren en gewoon mijn hart volgen”, zegt ze in een bericht op Facebook.

 

Voorlopig is nog niet geweten wat de toekomst inhoudt voor Follon en mogelijk zal het nog een tijdje duren voor er nieuws uit de bus komt. De ontwerpster laat aan het Belang van Limburg immers weten dat ze eerst een tijdje rust zal nemen.

 

“Andere oorden opzoeken, het hoofd leegmaken en met frisse ideeën aan de slag gaan. Er zijn genoeg modelabels met weinig doordachte ideeën waar de consument zo goedkoop mogelijk, zo veel mogelijk wil kopen. Dat is niets voor mij”, besluit ze.

 

Vanaf 27 mei start Titi + The German Kid met een uitverkoop in de winkel en via de webshop. Op 30 juli worden zowel de winkel als de webshop definitief gesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.