Belgisch-Nederlands e-commercebedrijf groeit als kool

Logistiek specialist Bleckmann creëert 125 nieuwe banen in zijn vestiging in Grobbendonk. De Belgisch-Nederlandse groep mag grote kleppers uit de modewereld tot zijn klanten rekenen.

 

Van 30 naar 300 miljoen euro in 5 jaar

Het gaat snel voor de Belgisch-Nederlandse groep: “Vijf jaar geleden boekten we 30 miljoen euro omzet en dit jaar raken we wellicht aan 300 miljoen euro”, zegt CEO Johan Milliau in zakenkrant De Tijd. De helft van de omzet komt uit e-commerce, de andere uit het beleveren van winkels. De groep staat onder meer in voor de afhandeling en verzending van kleding voor merken als Michael Kors, Abercrombie & Fitch, Essentiel Antwerp, Scapa en sinds eind vorig jaar ook JBC. “We hebben nu ook een overeenkomst met het Britse sportmerk Gymshark”, zegt Milliau. Dat nieuwe contract is goed voor 125 nieuwe jobs.

 

Behalve een vestiging in Grobbendonk is Bleckmann ook nog actief in onder meer Gent, Antwerpen, Bergen op Zoom en sinds deze zomer ook in Almelo. Daarnaast is de groep ook aanwezig op de Aziatische, de Britse en de Amerikaanse markt. Bij Bleckmann werken 1500 mensen, “maar op piekmomenten loopt dat op tot 4000”, aldus nog de CEO.