Blitsstart voor Deense modegroep Bestseller in 2013

Blitsstart voor Deense modegroep Bestseller in 2013

De Belgische afdeling van de Deense modegroep Bestseller staat onder stoom: volgende week opent hun populaire accessoirelabel Pieces een gloednieuwe winkel in het Waasland Shopping Center van Sint-Niklaas. Sinds vorige week ontvangen zustermerken Jack & Jones en Only hun retailers dan weer in een gloednieuwe showroom.

Zevende Pieces van het land

Het populaire Deense accessoirelabel PIECES - opgericht in 2003 - heeft dus gekozen voor het Waasland Shopping Center om er zijn zevende Belgische winkel te vestigen. De officiêle opening is gepland voor donderdag 24 januari en gaat naar goede gewoonte gepaard met tal van kortingen, cadeaus en een wedstrijd voor de eerste bezoekers van de dag.

 

De groep omschrijft de nieuwe winkel zelf als "een waar paradijs voor de modebewuste vrouw die haar eigen unieke stijl wil creëren. Op een oppervlakte van 94 m² tref je een uitgebreid assortiment juwelen, handtassen, riemen, schoenen en sjaals aan".

 

Nieuwe showroom voor Jack & Jones en Only

Ook voor zustermerken Jack & Jones en Only is 2013 sterk gestart. Beide modelabels namen vorige week hun intrek in gloednieuwe showrooms in de Gramayestraat in Antwerpen.

 

Met die nieuwe showrooms wil de modegroep "nog meer aanwezig zijn op de Belgische markt. De nieuwe werkomgeving geeft ons de kans om onze klanten alvast een voorsmaakje te geven van het Jack & Jones en Only universum. Met negen showrooms voor Jack & Jones en vijf voor Only zijn we zeker dat we onze klanten te allen tijde met de beste service kunnen bijstaan", zegt Karien Vercauteren, general sales manager bij Bestseller.

 

De showrooms van de andere merken van de groep - Vero Moda, Vila Clothes, Outfitters Nation, Object Collectors Item, Selected Femme, Selected Homme, Name It, Mamalicious en Pieces - blijven in het huidige gebouw in de Antwerpse Keizerstraat.

 

Internationaal familiebedrijf

Bestseller werd in 1975 opgericht door Merete Bech Povlsen en Troels Holch Povlsen. Het familiebedrijf telt vandaag ruim 12.100 medewerkers en is met zijn uitgebreide merkenportefeuille aanwezig in 46 landen in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Canada.

 

De groep heeft 3.000 eigen winkels - waarvan 300 in Denemarken - en verkoopt zijn kleding ook via nog eens 12.000 multimerkenboetieks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top