Blitsstart voor Deense modegroep Bestseller in 2013 | RetailDetail

Blitsstart voor Deense modegroep Bestseller in 2013

Blitsstart voor Deense modegroep Bestseller in 2013

De Belgische afdeling van de Deense modegroep Bestseller staat onder stoom: volgende week opent hun populaire accessoirelabel Pieces een gloednieuwe winkel in het Waasland Shopping Center van Sint-Niklaas. Sinds vorige week ontvangen zustermerken Jack & Jones en Only hun retailers dan weer in een gloednieuwe showroom.

Zevende Pieces van het land

Het populaire Deense accessoirelabel PIECES - opgericht in 2003 - heeft dus gekozen voor het Waasland Shopping Center om er zijn zevende Belgische winkel te vestigen. De officiêle opening is gepland voor donderdag 24 januari en gaat naar goede gewoonte gepaard met tal van kortingen, cadeaus en een wedstrijd voor de eerste bezoekers van de dag.

 

De groep omschrijft de nieuwe winkel zelf als "een waar paradijs voor de modebewuste vrouw die haar eigen unieke stijl wil creëren. Op een oppervlakte van 94 m² tref je een uitgebreid assortiment juwelen, handtassen, riemen, schoenen en sjaals aan".

 

Nieuwe showroom voor Jack & Jones en Only

Ook voor zustermerken Jack & Jones en Only is 2013 sterk gestart. Beide modelabels namen vorige week hun intrek in gloednieuwe showrooms in de Gramayestraat in Antwerpen.

 

Met die nieuwe showrooms wil de modegroep "nog meer aanwezig zijn op de Belgische markt. De nieuwe werkomgeving geeft ons de kans om onze klanten alvast een voorsmaakje te geven van het Jack & Jones en Only universum. Met negen showrooms voor Jack & Jones en vijf voor Only zijn we zeker dat we onze klanten te allen tijde met de beste service kunnen bijstaan", zegt Karien Vercauteren, general sales manager bij Bestseller.

 

De showrooms van de andere merken van de groep - Vero Moda, Vila Clothes, Outfitters Nation, Object Collectors Item, Selected Femme, Selected Homme, Name It, Mamalicious en Pieces - blijven in het huidige gebouw in de Antwerpse Keizerstraat.

 

Internationaal familiebedrijf

Bestseller werd in 1975 opgericht door Merete Bech Povlsen en Troels Holch Povlsen. Het familiebedrijf telt vandaag ruim 12.100 medewerkers en is met zijn uitgebreide merkenportefeuille aanwezig in 46 landen in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Canada.

 

De groep heeft 3.000 eigen winkels - waarvan 300 in Denemarken - en verkoopt zijn kleding ook via nog eens 12.000 multimerkenboetieks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.