Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek | RetailDetail

Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Tijdens de Parijse modeweek in september maakt onze landgenote Veronique Branquinho haar comeback in de prêt-à-porter modewereld. Ze zal haar eigen kledinglijn uitbrengen, samen met de Italiaanse kleermaker Gibò. Branquinho ontwierp eerder al schoenen voor Iris, een dochter van Gibò, en er gaan geruchten dat de Italianen zich zouden hebben ingekocht bij Branquinho.

Relatie op lange termijn

Het Italiaanse huis zelf meldde het nieuws aan Women's Wear Daily: "We zullen er bij Gibò alles aan doen om het merk weer op de kaart te zetten in de verschillende kwaliteitswinkels over de hele wereld, te beginnen met ready-to-wear en schoenen, in de toekomst wellicht nog aangevuld met accessoires", aldus een ambitieuze Franco Pené, voorzitter van de raad van bestuur van Gibò.

 

"Hiervoor was ik een zelfstandige en onafhankelijke ondernemer die verantwoordelijk was voor alles. Ik voel me heel comfortabel in deze nieuwe situatie omdat ik me nu volledig kan concentreren op het creatieve gedeelte van mijn job", bevestigde Branquinho het nieuws aan de Amerikaanse modewebsite.

 

Geruchten gaan dat Gibò zich zou hebben ingekocht in het bedrijf van de ontwerpster, maar over de details van de deal werd en wordt vooralsnog niets gelost. Wel spreekt Pené van een "relatie op lange termijn".

 

"Nieuw hoofdstuk" na periode van ups en downs

Branquinho brak eind de jaren 90 door aan het modefirmament, reeg de successen én awards aan elkaar en kreeg in 2007 zelfs een jubileumtentoonstelling in het Antwerpse ModeMuseum. Twee jaar later sloeg de crisis echter hard toe en Branquinho’s vennootschap, de NV James, moest de boeken neerleggen.

 

Branquinho dook daarna terug op als artistiek directeur van lederwarenmerk Delvaux, waar ze vorig jaar plots haar vertrek aankondigde nadat (of is het eerder "omdat"?) de Chinezen baas waren geworden bij Delvaux. 

 

Toen al kondigde Branquinho aan een "nieuw hoofdstuk" te willen schrijven. Dat wordt dus haar comeback-collectie voor Gibò, die ze tijdens de komende modeweek van Parijs zal voorstellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.