Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Tijdens de Parijse modeweek in september maakt onze landgenote Veronique Branquinho haar comeback in de prêt-à-porter modewereld. Ze zal haar eigen kledinglijn uitbrengen, samen met de Italiaanse kleermaker Gibò. Branquinho ontwierp eerder al schoenen voor Iris, een dochter van Gibò, en er gaan geruchten dat de Italianen zich zouden hebben ingekocht bij Branquinho.

Relatie op lange termijn

Het Italiaanse huis zelf meldde het nieuws aan Women's Wear Daily: "We zullen er bij Gibò alles aan doen om het merk weer op de kaart te zetten in de verschillende kwaliteitswinkels over de hele wereld, te beginnen met ready-to-wear en schoenen, in de toekomst wellicht nog aangevuld met accessoires", aldus een ambitieuze Franco Pené, voorzitter van de raad van bestuur van Gibò.

 

"Hiervoor was ik een zelfstandige en onafhankelijke ondernemer die verantwoordelijk was voor alles. Ik voel me heel comfortabel in deze nieuwe situatie omdat ik me nu volledig kan concentreren op het creatieve gedeelte van mijn job", bevestigde Branquinho het nieuws aan de Amerikaanse modewebsite.

 

Geruchten gaan dat Gibò zich zou hebben ingekocht in het bedrijf van de ontwerpster, maar over de details van de deal werd en wordt vooralsnog niets gelost. Wel spreekt Pené van een "relatie op lange termijn".

 

"Nieuw hoofdstuk" na periode van ups en downs

Branquinho brak eind de jaren 90 door aan het modefirmament, reeg de successen én awards aan elkaar en kreeg in 2007 zelfs een jubileumtentoonstelling in het Antwerpse ModeMuseum. Twee jaar later sloeg de crisis echter hard toe en Branquinho’s vennootschap, de NV James, moest de boeken neerleggen.

 

Branquinho dook daarna terug op als artistiek directeur van lederwarenmerk Delvaux, waar ze vorig jaar plots haar vertrek aankondigde nadat (of is het eerder "omdat"?) de Chinezen baas waren geworden bij Delvaux. 

 

Toen al kondigde Branquinho aan een "nieuw hoofdstuk" te willen schrijven. Dat wordt dus haar comeback-collectie voor Gibò, die ze tijdens de komende modeweek van Parijs zal voorstellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top