Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Tijdens de Parijse modeweek in september maakt onze landgenote Veronique Branquinho haar comeback in de prêt-à-porter modewereld. Ze zal haar eigen kledinglijn uitbrengen, samen met de Italiaanse kleermaker Gibò. Branquinho ontwierp eerder al schoenen voor Iris, een dochter van Gibò, en er gaan geruchten dat de Italianen zich zouden hebben ingekocht bij Branquinho.

Relatie op lange termijn

Het Italiaanse huis zelf meldde het nieuws aan Women's Wear Daily: "We zullen er bij Gibò alles aan doen om het merk weer op de kaart te zetten in de verschillende kwaliteitswinkels over de hele wereld, te beginnen met ready-to-wear en schoenen, in de toekomst wellicht nog aangevuld met accessoires", aldus een ambitieuze Franco Pené, voorzitter van de raad van bestuur van Gibò.

 

"Hiervoor was ik een zelfstandige en onafhankelijke ondernemer die verantwoordelijk was voor alles. Ik voel me heel comfortabel in deze nieuwe situatie omdat ik me nu volledig kan concentreren op het creatieve gedeelte van mijn job", bevestigde Branquinho het nieuws aan de Amerikaanse modewebsite.

 

Geruchten gaan dat Gibò zich zou hebben ingekocht in het bedrijf van de ontwerpster, maar over de details van de deal werd en wordt vooralsnog niets gelost. Wel spreekt Pené van een "relatie op lange termijn".

 

"Nieuw hoofdstuk" na periode van ups en downs

Branquinho brak eind de jaren 90 door aan het modefirmament, reeg de successen én awards aan elkaar en kreeg in 2007 zelfs een jubileumtentoonstelling in het Antwerpse ModeMuseum. Twee jaar later sloeg de crisis echter hard toe en Branquinho’s vennootschap, de NV James, moest de boeken neerleggen.

 

Branquinho dook daarna terug op als artistiek directeur van lederwarenmerk Delvaux, waar ze vorig jaar plots haar vertrek aankondigde nadat (of is het eerder "omdat"?) de Chinezen baas waren geworden bij Delvaux. 

 

Toen al kondigde Branquinho aan een "nieuw hoofdstuk" te willen schrijven. Dat wordt dus haar comeback-collectie voor Gibò, die ze tijdens de komende modeweek van Parijs zal voorstellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top