Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Branquinho maakt comeback tijdens Parijse modeweek

Tijdens de Parijse modeweek in september maakt onze landgenote Veronique Branquinho haar comeback in de prêt-à-porter modewereld. Ze zal haar eigen kledinglijn uitbrengen, samen met de Italiaanse kleermaker Gibò. Branquinho ontwierp eerder al schoenen voor Iris, een dochter van Gibò, en er gaan geruchten dat de Italianen zich zouden hebben ingekocht bij Branquinho.

Relatie op lange termijn

Het Italiaanse huis zelf meldde het nieuws aan Women's Wear Daily: "We zullen er bij Gibò alles aan doen om het merk weer op de kaart te zetten in de verschillende kwaliteitswinkels over de hele wereld, te beginnen met ready-to-wear en schoenen, in de toekomst wellicht nog aangevuld met accessoires", aldus een ambitieuze Franco Pené, voorzitter van de raad van bestuur van Gibò.

 

"Hiervoor was ik een zelfstandige en onafhankelijke ondernemer die verantwoordelijk was voor alles. Ik voel me heel comfortabel in deze nieuwe situatie omdat ik me nu volledig kan concentreren op het creatieve gedeelte van mijn job", bevestigde Branquinho het nieuws aan de Amerikaanse modewebsite.

 

Geruchten gaan dat Gibò zich zou hebben ingekocht in het bedrijf van de ontwerpster, maar over de details van de deal werd en wordt vooralsnog niets gelost. Wel spreekt Pené van een "relatie op lange termijn".

 

"Nieuw hoofdstuk" na periode van ups en downs

Branquinho brak eind de jaren 90 door aan het modefirmament, reeg de successen én awards aan elkaar en kreeg in 2007 zelfs een jubileumtentoonstelling in het Antwerpse ModeMuseum. Twee jaar later sloeg de crisis echter hard toe en Branquinho’s vennootschap, de NV James, moest de boeken neerleggen.

 

Branquinho dook daarna terug op als artistiek directeur van lederwarenmerk Delvaux, waar ze vorig jaar plots haar vertrek aankondigde nadat (of is het eerder "omdat"?) de Chinezen baas waren geworden bij Delvaux. 

 

Toen al kondigde Branquinho aan een "nieuw hoofdstuk" te willen schrijven. Dat wordt dus haar comeback-collectie voor Gibò, die ze tijdens de komende modeweek van Parijs zal voorstellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top