Bruphils verkoopt zijn winkelnet aan het Franse Caroll

Bruphils verkoopt zijn winkelnet aan het Franse Caroll

Bruphils, het Brusselse prêt-à-porter kledingmerk dat op 1 september zijn 30e verjaardag vierde, heeft zijn netwerk van 18 winkels in ons land verkocht aan de Franse concurrent Caroll. Hoewel de eigen retailpunten sluiten, blijft Bruphils als kledingmerk bestaan.

Nog altijd bij Inno en sommige multimerkenwinkels

“Wij hebben onze 18 boetieks verkocht, maar dat wil niet zeggen dat het merk Bruphils dood is,” zegt algemeen directeur Hervé Nakab aan het weekblad Le Vif Weekend. “Er is geen sprake van een faillissement. Wij herdefiniëren onze ontwikkelingsplannen en onze distributiemethodes.” Een webshop is daarbij zeker niet uitgesloten, klinkt het, maar de directeur wil nog niet in zijn kaarten laten kijken.

 

De eerste Bruphils-boetiek gaat dicht op 15 september, de laatste sluit definitief de deuren rond half oktober om vanaf dan geleidelijk aan plaats te ruimen voor de Caroll-collecties.

Franse groep Vivarte

Caroll baat in Frankrijk een 400-tal verkooppunten met confectiekleding voor dames uit en maakt deel uit van de Franse modegroep Vivarte. Die groep telt meer dan 2 500 winkels onder 24 verschillende enseignes, actief in de schoenenbranche (André, Chaussland, Cosmo, la Halle aux Chaussures), pret-à-porter (met onder meer Caroll, Kookaï, la Halle aux Vêtements, Naf Naf en Chevignon) en woondecoratie (Parti Prix).

 

Caroll, dat bij ons vandaag enkel bij Inno te vinden is, heeft al langer zijn oog laten vallen op de Belgische modemarkt. De overname van de 18 Bruphils-winkels biedt de Fransen meteen een vliegende start in ons land.

 

Bruphils startte in 1981 met een eerste collectie herenhemden en groeide later uit tot een volwaardige speler voor hem en haar.
 

Bruphils, het Brusselse prêt-à-porter kledingmerk dat op 1 september zijn 30e verjaardag vierde, heeft zijn netwerk van 18 winkels in ons land verkocht aan de Franse concurrent Caroll. Hoewel de eigen retailpunten sluiten, blijft Bruphils als kledingmerk bestaan.

Nog altijd bij Inno en sommige multimerkenwinkels

“Wij hebben onze 18 boetieks verkocht, maar dat wil niet zeggen dat het merk Bruphils dood is,” zegt algemeen directeur Hervé Nakab aan het weekblad Le Vif Weekend. “Er is geen sprake van een faillissement. Wij herdefiniëren onze ontwikkelingsplannen en onze distributiemethodes.” Een webshop is daarbij zeker niet uitgesloten, klinkt het, maar de directeur wil nog niet in zijn kaarten laten kijken.

 

De eerste Bruphils-boetiek gaat dicht op 15 september, de laatste sluit definitief de deuren rond half oktober om vanaf dan geleidelijk aan plaats te ruimen voor de Caroll-collecties.

Franse groep Vivarte

Caroll baat in Frankrijk een 400-tal verkooppunten met confectiekleding voor dames uit en maakt deel uit van de Franse modegroep Vivarte. Die groep telt meer dan 2 500 winkels onder 24 verschillende enseignes, actief in de schoenenbranche (André, Chaussland, Cosmo, la Halle aux Chaussures), pret-à-porter (met onder meer Caroll, Kookaï, la Halle aux Vêtements, Naf Naf en Chevignon) en woondecoratie (Parti Prix).

 

Caroll, dat bij ons vandaag enkel bij Inno te vinden is, heeft al langer zijn oog laten vallen op de Belgische modemarkt. De overname van de 18 Bruphils-winkels biedt de Fransen meteen een vliegende start in ons land.

 

Bruphils startte in 1981 met een eerste collectie herenhemden en groeide later uit tot een volwaardige speler voor hem en haar.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top