Bruphils verkoopt zijn winkelnet aan het Franse Caroll | RetailDetail

Bruphils verkoopt zijn winkelnet aan het Franse Caroll

Bruphils verkoopt zijn winkelnet aan het Franse Caroll

Bruphils, het Brusselse prêt-à-porter kledingmerk dat op 1 september zijn 30e verjaardag vierde, heeft zijn netwerk van 18 winkels in ons land verkocht aan de Franse concurrent Caroll. Hoewel de eigen retailpunten sluiten, blijft Bruphils als kledingmerk bestaan.

Nog altijd bij Inno en sommige multimerkenwinkels

“Wij hebben onze 18 boetieks verkocht, maar dat wil niet zeggen dat het merk Bruphils dood is,” zegt algemeen directeur Hervé Nakab aan het weekblad Le Vif Weekend. “Er is geen sprake van een faillissement. Wij herdefiniëren onze ontwikkelingsplannen en onze distributiemethodes.” Een webshop is daarbij zeker niet uitgesloten, klinkt het, maar de directeur wil nog niet in zijn kaarten laten kijken.

 

De eerste Bruphils-boetiek gaat dicht op 15 september, de laatste sluit definitief de deuren rond half oktober om vanaf dan geleidelijk aan plaats te ruimen voor de Caroll-collecties.

Franse groep Vivarte

Caroll baat in Frankrijk een 400-tal verkooppunten met confectiekleding voor dames uit en maakt deel uit van de Franse modegroep Vivarte. Die groep telt meer dan 2 500 winkels onder 24 verschillende enseignes, actief in de schoenenbranche (André, Chaussland, Cosmo, la Halle aux Chaussures), pret-à-porter (met onder meer Caroll, Kookaï, la Halle aux Vêtements, Naf Naf en Chevignon) en woondecoratie (Parti Prix).

 

Caroll, dat bij ons vandaag enkel bij Inno te vinden is, heeft al langer zijn oog laten vallen op de Belgische modemarkt. De overname van de 18 Bruphils-winkels biedt de Fransen meteen een vliegende start in ons land.

 

Bruphils startte in 1981 met een eerste collectie herenhemden en groeide later uit tot een volwaardige speler voor hem en haar.
 

Bruphils, het Brusselse prêt-à-porter kledingmerk dat op 1 september zijn 30e verjaardag vierde, heeft zijn netwerk van 18 winkels in ons land verkocht aan de Franse concurrent Caroll. Hoewel de eigen retailpunten sluiten, blijft Bruphils als kledingmerk bestaan.

Nog altijd bij Inno en sommige multimerkenwinkels

“Wij hebben onze 18 boetieks verkocht, maar dat wil niet zeggen dat het merk Bruphils dood is,” zegt algemeen directeur Hervé Nakab aan het weekblad Le Vif Weekend. “Er is geen sprake van een faillissement. Wij herdefiniëren onze ontwikkelingsplannen en onze distributiemethodes.” Een webshop is daarbij zeker niet uitgesloten, klinkt het, maar de directeur wil nog niet in zijn kaarten laten kijken.

 

De eerste Bruphils-boetiek gaat dicht op 15 september, de laatste sluit definitief de deuren rond half oktober om vanaf dan geleidelijk aan plaats te ruimen voor de Caroll-collecties.

Franse groep Vivarte

Caroll baat in Frankrijk een 400-tal verkooppunten met confectiekleding voor dames uit en maakt deel uit van de Franse modegroep Vivarte. Die groep telt meer dan 2 500 winkels onder 24 verschillende enseignes, actief in de schoenenbranche (André, Chaussland, Cosmo, la Halle aux Chaussures), pret-à-porter (met onder meer Caroll, Kookaï, la Halle aux Vêtements, Naf Naf en Chevignon) en woondecoratie (Parti Prix).

 

Caroll, dat bij ons vandaag enkel bij Inno te vinden is, heeft al langer zijn oog laten vallen op de Belgische modemarkt. De overname van de 18 Bruphils-winkels biedt de Fransen meteen een vliegende start in ons land.

 

Bruphils startte in 1981 met een eerste collectie herenhemden en groeide later uit tot een volwaardige speler voor hem en haar.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.