Bruphils verkoopt zijn winkelnet aan het Franse Caroll

Bruphils verkoopt zijn winkelnet aan het Franse Caroll

Bruphils, het Brusselse prêt-à-porter kledingmerk dat op 1 september zijn 30e verjaardag vierde, heeft zijn netwerk van 18 winkels in ons land verkocht aan de Franse concurrent Caroll. Hoewel de eigen retailpunten sluiten, blijft Bruphils als kledingmerk bestaan.

Nog altijd bij Inno en sommige multimerkenwinkels

“Wij hebben onze 18 boetieks verkocht, maar dat wil niet zeggen dat het merk Bruphils dood is,” zegt algemeen directeur Hervé Nakab aan het weekblad Le Vif Weekend. “Er is geen sprake van een faillissement. Wij herdefiniëren onze ontwikkelingsplannen en onze distributiemethodes.” Een webshop is daarbij zeker niet uitgesloten, klinkt het, maar de directeur wil nog niet in zijn kaarten laten kijken.

 

De eerste Bruphils-boetiek gaat dicht op 15 september, de laatste sluit definitief de deuren rond half oktober om vanaf dan geleidelijk aan plaats te ruimen voor de Caroll-collecties.

Franse groep Vivarte

Caroll baat in Frankrijk een 400-tal verkooppunten met confectiekleding voor dames uit en maakt deel uit van de Franse modegroep Vivarte. Die groep telt meer dan 2 500 winkels onder 24 verschillende enseignes, actief in de schoenenbranche (André, Chaussland, Cosmo, la Halle aux Chaussures), pret-à-porter (met onder meer Caroll, Kookaï, la Halle aux Vêtements, Naf Naf en Chevignon) en woondecoratie (Parti Prix).

 

Caroll, dat bij ons vandaag enkel bij Inno te vinden is, heeft al langer zijn oog laten vallen op de Belgische modemarkt. De overname van de 18 Bruphils-winkels biedt de Fransen meteen een vliegende start in ons land.

 

Bruphils startte in 1981 met een eerste collectie herenhemden en groeide later uit tot een volwaardige speler voor hem en haar.
 

Bruphils, het Brusselse prêt-à-porter kledingmerk dat op 1 september zijn 30e verjaardag vierde, heeft zijn netwerk van 18 winkels in ons land verkocht aan de Franse concurrent Caroll. Hoewel de eigen retailpunten sluiten, blijft Bruphils als kledingmerk bestaan.

Nog altijd bij Inno en sommige multimerkenwinkels

“Wij hebben onze 18 boetieks verkocht, maar dat wil niet zeggen dat het merk Bruphils dood is,” zegt algemeen directeur Hervé Nakab aan het weekblad Le Vif Weekend. “Er is geen sprake van een faillissement. Wij herdefiniëren onze ontwikkelingsplannen en onze distributiemethodes.” Een webshop is daarbij zeker niet uitgesloten, klinkt het, maar de directeur wil nog niet in zijn kaarten laten kijken.

 

De eerste Bruphils-boetiek gaat dicht op 15 september, de laatste sluit definitief de deuren rond half oktober om vanaf dan geleidelijk aan plaats te ruimen voor de Caroll-collecties.

Franse groep Vivarte

Caroll baat in Frankrijk een 400-tal verkooppunten met confectiekleding voor dames uit en maakt deel uit van de Franse modegroep Vivarte. Die groep telt meer dan 2 500 winkels onder 24 verschillende enseignes, actief in de schoenenbranche (André, Chaussland, Cosmo, la Halle aux Chaussures), pret-à-porter (met onder meer Caroll, Kookaï, la Halle aux Vêtements, Naf Naf en Chevignon) en woondecoratie (Parti Prix).

 

Caroll, dat bij ons vandaag enkel bij Inno te vinden is, heeft al langer zijn oog laten vallen op de Belgische modemarkt. De overname van de 18 Bruphils-winkels biedt de Fransen meteen een vliegende start in ons land.

 

Bruphils startte in 1981 met een eerste collectie herenhemden en groeide later uit tot een volwaardige speler voor hem en haar.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top