Burberry onthult nieuwe collectie op Snapchat

Burberry onthult nieuwe collectie op Snapchat

Het Britse modemerk Burberry heeft een innovatieve manier gevonden om de volgende lente- en zomercollectie aan te kondigen: het gaat daarvoor gebruik maken van de app Snapchat, waarmee je voor korte tijd beelden kan delen.

100 miljoen gebruikers

De afbeeldingen van de nieuwe collectie zullen op 20 september 24 uur lang te vinden zijn op Snapchat. Een dag later zal de collectie voor het eerst getoond worden op de London Fashion Week, waarna de beelden op Snapchat onherroepelijk zullen verdwijnen.

 

Het gebruik van Snapchat geeft Burberry toegang tot meer dan 100 miljoen actieve gebruikers, die de beelden allemaal zullen kunnen bekijken. Elke dag worden er meer dan 4 miljard video's of foto's op de applicatie bekeken.

 

Snapchat zal ook aanwezig zijn tijdens de voorstelling van Burberry op London Fashion Week. Dankzij een 'live story' zullen foto's en video's van de catwalk, backstage en de rode loper rechtstreeks met de gebruikers gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top