Burberry onthult nieuwe collectie op Snapchat

Burberry onthult nieuwe collectie op Snapchat

Het Britse modemerk Burberry heeft een innovatieve manier gevonden om de volgende lente- en zomercollectie aan te kondigen: het gaat daarvoor gebruik maken van de app Snapchat, waarmee je voor korte tijd beelden kan delen.

100 miljoen gebruikers

De afbeeldingen van de nieuwe collectie zullen op 20 september 24 uur lang te vinden zijn op Snapchat. Een dag later zal de collectie voor het eerst getoond worden op de London Fashion Week, waarna de beelden op Snapchat onherroepelijk zullen verdwijnen.

 

Het gebruik van Snapchat geeft Burberry toegang tot meer dan 100 miljoen actieve gebruikers, die de beelden allemaal zullen kunnen bekijken. Elke dag worden er meer dan 4 miljard video's of foto's op de applicatie bekeken.

 

Snapchat zal ook aanwezig zijn tijdens de voorstelling van Burberry op London Fashion Week. Dankzij een 'live story' zullen foto's en video's van de catwalk, backstage en de rode loper rechtstreeks met de gebruikers gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top