Burberry onthult nieuwe collectie op Snapchat

Burberry onthult nieuwe collectie op Snapchat

Het Britse modemerk Burberry heeft een innovatieve manier gevonden om de volgende lente- en zomercollectie aan te kondigen: het gaat daarvoor gebruik maken van de app Snapchat, waarmee je voor korte tijd beelden kan delen.

100 miljoen gebruikers

De afbeeldingen van de nieuwe collectie zullen op 20 september 24 uur lang te vinden zijn op Snapchat. Een dag later zal de collectie voor het eerst getoond worden op de London Fashion Week, waarna de beelden op Snapchat onherroepelijk zullen verdwijnen.

 

Het gebruik van Snapchat geeft Burberry toegang tot meer dan 100 miljoen actieve gebruikers, die de beelden allemaal zullen kunnen bekijken. Elke dag worden er meer dan 4 miljard video's of foto's op de applicatie bekeken.

 

Snapchat zal ook aanwezig zijn tijdens de voorstelling van Burberry op London Fashion Week. Dankzij een 'live story' zullen foto's en video's van de catwalk, backstage en de rode loper rechtstreeks met de gebruikers gedeeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top