CEO Christian Salez verlaat Delvaux

CEO Christian Salez verlaat Delvaux

Christian Salez, algemeen directeur van het Belgische lederwarenbedrijf Delvaux, heeft aangegeven het bedrijf te verlaten. Salez vervoegde het bedrijf in 2007 en leidde het naar een relance na een verlieslatende periode door de gedeeltelijke overname door Fung Brands.

Nieuw project

Nu het bedrijf gezond is, richt Salez de blik op nieuwe horizonten. Op dit moment is de ondernemer in Frankrijk en de Verenigde Staten bezig aan een nieuw project. Volgens bepaalde bronnen zou dit ook in opdracht zijn voor een Belgisch merk.

 

Tijdens de zomermaanden blijft Salez alleszins nog actief achter de schermen van Delvaux om de opvolging mee voor te bereiden.

 

Volgens Jan-Marc Loubier, topman van Fung Brands, wordt intussen naar schatting 90 procent van de omzet van Delvaux worden omgezet in het buitenland. Creatieve samenwerkingen met designers als Veronique Branquinho zetten het bedrijf definitief terug op de kaart.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top