CEO SuperGroup zet stap opzij

CEO SuperGroup zet stap opzij

Bij het Britse SuperGroup, het moederbedrijf van kledingmerk SuperDry, heeft een vervanging plaatsgevonden aan de top van het bedrijf. CEO en oprichter Julian Dunkerton zet een stap opzij en wordt vervangen.

20 jaar ervaring

Zijn vervanger, Euan Sutherland, heeft al bijna 20 jaar ervaring in de retailsector, met functies bij B&Q, Dixons en Coca-Cola. De voorbije twee jaar was hij ook al niet-uitvoerend bestuurder binnen SuperGroup. In maart nam hij na amper tien maanden ontslag als CEO van de Co-Op Group, waarbij hij het bedrijf onbestuurbaar noemde.

 

Dunkerton, die het bedrijf meer dan 30 jaar geleden oprichtte en in 2010 naar de beurs bracht, krijgt de nieuwe rol van product & brand director toebedeeld. Hij zal zich voortaan gaan bezighouden met de ontwikkeling van producten voor SuperDry en het beschermen van het merk tijdens de internationale expansie. De verschuivingen gaan met onmiddellijke ingang in.

 

"Groeiende complexiteit"

"Met de opportuniteiten die beschikbaar zijn voor SuperGroup en de groeiende complexiteit van het bedrijf, is dit het juiste moment om een CEO aan te stellen van het kaliber van Euan", liet Dunkerton verstaan in een reactie.

 

De producten van SuperDry worden momenteel verkocht in meer dan 100 landen wereldwijd. Het merk heeft zelf 135 eigen winkels in het Verenigd Koninkrijk en Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top