CEO SuperGroup zet stap opzij | RetailDetail

CEO SuperGroup zet stap opzij

CEO SuperGroup zet stap opzij

Bij het Britse SuperGroup, het moederbedrijf van kledingmerk SuperDry, heeft een vervanging plaatsgevonden aan de top van het bedrijf. CEO en oprichter Julian Dunkerton zet een stap opzij en wordt vervangen.

20 jaar ervaring

Zijn vervanger, Euan Sutherland, heeft al bijna 20 jaar ervaring in de retailsector, met functies bij B&Q, Dixons en Coca-Cola. De voorbije twee jaar was hij ook al niet-uitvoerend bestuurder binnen SuperGroup. In maart nam hij na amper tien maanden ontslag als CEO van de Co-Op Group, waarbij hij het bedrijf onbestuurbaar noemde.

 

Dunkerton, die het bedrijf meer dan 30 jaar geleden oprichtte en in 2010 naar de beurs bracht, krijgt de nieuwe rol van product & brand director toebedeeld. Hij zal zich voortaan gaan bezighouden met de ontwikkeling van producten voor SuperDry en het beschermen van het merk tijdens de internationale expansie. De verschuivingen gaan met onmiddellijke ingang in.

 

"Groeiende complexiteit"

"Met de opportuniteiten die beschikbaar zijn voor SuperGroup en de groeiende complexiteit van het bedrijf, is dit het juiste moment om een CEO aan te stellen van het kaliber van Euan", liet Dunkerton verstaan in een reactie.

 

De producten van SuperDry worden momenteel verkocht in meer dan 100 landen wereldwijd. Het merk heeft zelf 135 eigen winkels in het Verenigd Koninkrijk en Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.