Cheap Monday komt met brillenlijn

Cheap Monday komt met brillenlijn

Kledingmerk Cheap Monday, dochteronderneming van H&M, is een samenwerking aangegaan met brillenketen Specsavers. Ze brengen samen een lijn brillen op de Engelse markt, die passen bij de klanten van Cheap Monday.

Modeaccessoire

Cheap Monday en Specsavers brengen samen 17 monturen op de markt, zowel gewone brillen als zonnebrillen. De brillen moet de collectie van Cheap Monday aanvullen als een accessoire. "We hebben dezelfde prijsfilosofie. We willen allebei dat brilmonturen modeaccessoires worden en om dat te bereiken, is de prijs cruciaal. Brillen zijn normaal vrij duur, dus zien de meeste consumenten ze niet als een accessoire", zegt Aadland Stølen van Cheap Monday aan Fashionunited.

 

"Cheap Monday was oorspronkelijk een denim- en jeansmerk. Onze brillen zijn ontworpen om gedragen te worden als jeans", klinkt het verder. De ontwerpen van de brillen zijn geïnspireerd door de grungelook van de jaren negentig. De monturen hebben een prijs meegekregen van 99 pond (120 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top