Cheap Monday komt met brillenlijn | RetailDetail

Cheap Monday komt met brillenlijn

Cheap Monday komt met brillenlijn

Kledingmerk Cheap Monday, dochteronderneming van H&M, is een samenwerking aangegaan met brillenketen Specsavers. Ze brengen samen een lijn brillen op de Engelse markt, die passen bij de klanten van Cheap Monday.

Modeaccessoire

Cheap Monday en Specsavers brengen samen 17 monturen op de markt, zowel gewone brillen als zonnebrillen. De brillen moet de collectie van Cheap Monday aanvullen als een accessoire. "We hebben dezelfde prijsfilosofie. We willen allebei dat brilmonturen modeaccessoires worden en om dat te bereiken, is de prijs cruciaal. Brillen zijn normaal vrij duur, dus zien de meeste consumenten ze niet als een accessoire", zegt Aadland Stølen van Cheap Monday aan Fashionunited.

 

"Cheap Monday was oorspronkelijk een denim- en jeansmerk. Onze brillen zijn ontworpen om gedragen te worden als jeans", klinkt het verder. De ontwerpen van de brillen zijn geïnspireerd door de grungelook van de jaren negentig. De monturen hebben een prijs meegekregen van 99 pond (120 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.