RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Moeder Louis Vuitton haalt 12,5 miljard euro omzet

icon
Mode11 april, 2019

Louis Vuitton en zijn zustermerken hebben er weer een sterk kwartaal opzitten: de omzet van luxegroep LVMH bereikte 12,5 miljard euro. Op de beurs bereikt het aandeel recordhoogten. 

 

Nieuw atelier voor 500 man

LVMH, ’s werelds grootste luxegroep, is het jaar goed gestart: de omzet is met 16% gestegen in het eerste kwartaal van 2019, goed voor een totaal van 12,53 miljard euro. Op vergelijkbare basis kwam de omzet 11% hoger uit. Daarmee presteert LMVH in lijn met de verwachtingen en ook met de al behaalde resultaten vorig jaar. In alle geografische zones was er groei.

Louis Vuitton blijft van de 70 merken in de groepsportefeuille, waaronder ook Dior en Sephora, het paradepaardje. Hoewel de groep van miljardair Bernard Arnault geen aparte cijfers voor het accessoiremerk bekendmaakt, zou er “een opmerkelijke vooruitgang zijn in alle domeinen”. Om de vraag bij te houden, is er in Frankrijk zelfs een nieuw productieatelier geopend met plaats voor 500 medewerkers. “Meerdere andere projecten zijn lopende”, klinkt het.

 

Record op de beurs

De hele afdeling ‘mode en lederwaren’ was goed voor 5,1 miljard euro, wat neerkomt op een groei van 15%. De afdeling ‘distributie’, waar onder andere cosmeticaketen Sephora onder valt, ging er met 10% op vooruit en klokte af op een omzet van 3,5 miljard euro. Categoriegewijs brachten parfum en cosmetica in het eerste kwartaal 9% meer op, de cognacs en champagnes van de groep groeiden eveneens met 9%.

Op de beurs is het aandeel na de bekendmaking 3,3% hoger geduwd, waarmee de beurskoers meteen ook een recordhoogte bereikt. Voor 2019 maakt LVMH geen concrete doelstellingen bekend, maar het Franse luxehuis neemt zich wel voor om “de kosten strikt onder controle te houden en de investeringen te focussen op de kwaliteit, het aanzien en de innovatie van de producten, net als hun distributie”.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode22 december, 2025
    Frans modemerk JOTT onder bewindvoering geplaatst

    De rechtbank voor economische activiteiten in Marseille heeft kledingmerk JOTT (“Just Over the Top”) onder gerechtelijke bescherming geplaatst. Er geldt een voorlopige observatieperiode van zes maanden.

  • icon
    Mode22 december, 2025
    Inditex-aandeel haalt nieuw record door groeiend vertrouwen bij beleggers

    Inditex scherpt zijn beursrecord aan: het aandeel tikte donderdag 56,38 euro aan na beter dan verwachte kwartaalcijfers en groeiend vertrouwen bij internationale beleggers. De groep achter Zara en Massimo Dutti brak daarmee het piekniveau van december vorig jaar, wat de solide opwaartse trend onderstreept.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN