Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde | RetailDetail

Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van onder meer Marie-Jo en PrimaDonna, heeft 2012 beter afgesloten dan voorspeld: de groep boekte vorig jaar 181,4 miljoen euro omzet en ging er onverwacht bijna één procent op vooruit. Dat blijkt uit de voorlopige jaarresultaten die de groep uit Schellebelle bekendmaakte, de volledige jaarresultaten volgen op 25 februari.

Groothandel in de min

In de zomer van 2012, na een teleurstellend eerste halfjaar, zag het er nog naar uit dat Van de Velde afstevende op een omzetdaling, en dat voor het eerst sinds het vijftien jaar geleden naar de beurs trok. In november liet de lingeriegroep dan weten 2012 wellicht toch met een status quo te kunnen afsluiten.

 

Ook dat was iets te voorzichtig, blijkt nu: de geconsolideerde omzet is in 2012 gestegen van 179,8 miljoen euro in 2011 naar 181,4 miljoen euro in 2012. Ondanks een +0,7% in de tweede jaarhelft sluiten de groothandelsactiviteiten het jaar toch in de min af (-1,2%).

 

De eigen retailactiviteiten vertonen dan weer een gemengd beeld: zo zag Intimacy zijn omzet dalen met ongeveer 12% in lokale munt en 5% in euro. Rigby & Peller, het vroegere Oreia, zag zijn omzet oop het vasteland dan weer met 7% stijgen dankzij de opening van nieuwe winkels in Duitsland en Spanje. De retailomzet bij Rigby & Peller in de UK draagt bij voor 9,2 miljoen pond (omgerekend 11,3 miljoen euro) tegenover 4,4 miljoen euro in 2011 (al telden toen wel maar vijf maanden mee).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, waarvan de eerste vandaag de deuren opent in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

Back to top