Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van onder meer Marie-Jo en PrimaDonna, heeft 2012 beter afgesloten dan voorspeld: de groep boekte vorig jaar 181,4 miljoen euro omzet en ging er onverwacht bijna één procent op vooruit. Dat blijkt uit de voorlopige jaarresultaten die de groep uit Schellebelle bekendmaakte, de volledige jaarresultaten volgen op 25 februari.

Groothandel in de min

In de zomer van 2012, na een teleurstellend eerste halfjaar, zag het er nog naar uit dat Van de Velde afstevende op een omzetdaling, en dat voor het eerst sinds het vijftien jaar geleden naar de beurs trok. In november liet de lingeriegroep dan weten 2012 wellicht toch met een status quo te kunnen afsluiten.

 

Ook dat was iets te voorzichtig, blijkt nu: de geconsolideerde omzet is in 2012 gestegen van 179,8 miljoen euro in 2011 naar 181,4 miljoen euro in 2012. Ondanks een +0,7% in de tweede jaarhelft sluiten de groothandelsactiviteiten het jaar toch in de min af (-1,2%).

 

De eigen retailactiviteiten vertonen dan weer een gemengd beeld: zo zag Intimacy zijn omzet dalen met ongeveer 12% in lokale munt en 5% in euro. Rigby & Peller, het vroegere Oreia, zag zijn omzet oop het vasteland dan weer met 7% stijgen dankzij de opening van nieuwe winkels in Duitsland en Spanje. De retailomzet bij Rigby & Peller in de UK draagt bij voor 9,2 miljoen pond (omgerekend 11,3 miljoen euro) tegenover 4,4 miljoen euro in 2011 (al telden toen wel maar vijf maanden mee).

Tags: