Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van onder meer Marie-Jo en PrimaDonna, heeft 2012 beter afgesloten dan voorspeld: de groep boekte vorig jaar 181,4 miljoen euro omzet en ging er onverwacht bijna één procent op vooruit. Dat blijkt uit de voorlopige jaarresultaten die de groep uit Schellebelle bekendmaakte, de volledige jaarresultaten volgen op 25 februari.

Groothandel in de min

In de zomer van 2012, na een teleurstellend eerste halfjaar, zag het er nog naar uit dat Van de Velde afstevende op een omzetdaling, en dat voor het eerst sinds het vijftien jaar geleden naar de beurs trok. In november liet de lingeriegroep dan weten 2012 wellicht toch met een status quo te kunnen afsluiten.

 

Ook dat was iets te voorzichtig, blijkt nu: de geconsolideerde omzet is in 2012 gestegen van 179,8 miljoen euro in 2011 naar 181,4 miljoen euro in 2012. Ondanks een +0,7% in de tweede jaarhelft sluiten de groothandelsactiviteiten het jaar toch in de min af (-1,2%).

 

De eigen retailactiviteiten vertonen dan weer een gemengd beeld: zo zag Intimacy zijn omzet dalen met ongeveer 12% in lokale munt en 5% in euro. Rigby & Peller, het vroegere Oreia, zag zijn omzet oop het vasteland dan weer met 7% stijgen dankzij de opening van nieuwe winkels in Duitsland en Spanje. De retailomzet bij Rigby & Peller in de UK draagt bij voor 9,2 miljoen pond (omgerekend 11,3 miljoen euro) tegenover 4,4 miljoen euro in 2011 (al telden toen wel maar vijf maanden mee).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top