Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde | RetailDetail

Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van onder meer Marie-Jo en PrimaDonna, heeft 2012 beter afgesloten dan voorspeld: de groep boekte vorig jaar 181,4 miljoen euro omzet en ging er onverwacht bijna één procent op vooruit. Dat blijkt uit de voorlopige jaarresultaten die de groep uit Schellebelle bekendmaakte, de volledige jaarresultaten volgen op 25 februari.

Groothandel in de min

In de zomer van 2012, na een teleurstellend eerste halfjaar, zag het er nog naar uit dat Van de Velde afstevende op een omzetdaling, en dat voor het eerst sinds het vijftien jaar geleden naar de beurs trok. In november liet de lingeriegroep dan weten 2012 wellicht toch met een status quo te kunnen afsluiten.

 

Ook dat was iets te voorzichtig, blijkt nu: de geconsolideerde omzet is in 2012 gestegen van 179,8 miljoen euro in 2011 naar 181,4 miljoen euro in 2012. Ondanks een +0,7% in de tweede jaarhelft sluiten de groothandelsactiviteiten het jaar toch in de min af (-1,2%).

 

De eigen retailactiviteiten vertonen dan weer een gemengd beeld: zo zag Intimacy zijn omzet dalen met ongeveer 12% in lokale munt en 5% in euro. Rigby & Peller, het vroegere Oreia, zag zijn omzet oop het vasteland dan weer met 7% stijgen dankzij de opening van nieuwe winkels in Duitsland en Spanje. De retailomzet bij Rigby & Peller in de UK draagt bij voor 9,2 miljoen pond (omgerekend 11,3 miljoen euro) tegenover 4,4 miljoen euro in 2011 (al telden toen wel maar vijf maanden mee).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.