Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Dan toch omzetstijging voor lingeriegroep Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van onder meer Marie-Jo en PrimaDonna, heeft 2012 beter afgesloten dan voorspeld: de groep boekte vorig jaar 181,4 miljoen euro omzet en ging er onverwacht bijna één procent op vooruit. Dat blijkt uit de voorlopige jaarresultaten die de groep uit Schellebelle bekendmaakte, de volledige jaarresultaten volgen op 25 februari.

Groothandel in de min

In de zomer van 2012, na een teleurstellend eerste halfjaar, zag het er nog naar uit dat Van de Velde afstevende op een omzetdaling, en dat voor het eerst sinds het vijftien jaar geleden naar de beurs trok. In november liet de lingeriegroep dan weten 2012 wellicht toch met een status quo te kunnen afsluiten.

 

Ook dat was iets te voorzichtig, blijkt nu: de geconsolideerde omzet is in 2012 gestegen van 179,8 miljoen euro in 2011 naar 181,4 miljoen euro in 2012. Ondanks een +0,7% in de tweede jaarhelft sluiten de groothandelsactiviteiten het jaar toch in de min af (-1,2%).

 

De eigen retailactiviteiten vertonen dan weer een gemengd beeld: zo zag Intimacy zijn omzet dalen met ongeveer 12% in lokale munt en 5% in euro. Rigby & Peller, het vroegere Oreia, zag zijn omzet oop het vasteland dan weer met 7% stijgen dankzij de opening van nieuwe winkels in Duitsland en Spanje. De retailomzet bij Rigby & Peller in de UK draagt bij voor 9,2 miljoen pond (omgerekend 11,3 miljoen euro) tegenover 4,4 miljoen euro in 2011 (al telden toen wel maar vijf maanden mee).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Back to top