Delvaux en Branquinho uit elkaar

Delvaux en Branquinho uit elkaar

Eind dit jaar stopt de samenwerking tussen Delvaux en Véronique Branquinho. “Na twee jaar is het tijd voor iets anders. Ik verlaat het bedrijf in onderlinge overeenkomst”, zegt de artistiek directeur van lederwarenproducent Delvaux aan Weekend Knack.

“Nieuw hoofdstuk”

De aankondiging komt er enkele dagen nadat bekend raakte dat Delvaux is overgenomen door Fung Brands Limited, een privé-investeringsmaatschappij uit Hong Kong. Of het vertrek van de Antwerpse, die in 2009 werd aangesteld als artistiek directeur van het bekende lederwarenmerk, daar iets mee te maken heeft, is niet bekend: “We zijn allebei aan een nieuw hoofdstuk toe. Na vijf vruchtbare en intensieve seizoenen samen gaan we in goede verstandhouding uiteen. Ik heb bij Delvaux mooie dingen kunnen doen.” Meer wil Branquinho er niet over kwijt.

Marie Jo L’Aventure

De 34-jarige Branquinho heeft in elk geval meer pijlen op haar boog dan enkel lederwaren ontwerpen. In september komt de lingeriecollectie uit die Branquinho als gastdesigner ontwierp voor Marie Jo L’Aventure. Daarnaast ontwerpt ze haar eigen schoenenlijn en ook nog een capsulecollectie voor het Spaanse schoenenlabel Camper. Over haar verdere toekomst wil de ontwerpster nog niet veel kwijt: “Het is nog te vroeg om over andere plannen te praten.”

 

Eind dit jaar stopt de samenwerking tussen Delvaux en Véronique Branquinho. “Na twee jaar is het tijd voor iets anders. Ik verlaat het bedrijf in onderlinge overeenkomst”, zegt de artistiek directeur van lederwarenproducent Delvaux aan Weekend Knack.

“Nieuw hoofdstuk”

De aankondiging komt er enkele dagen nadat bekend raakte dat Delvaux is overgenomen door Fung Brands Limited, een privé-investeringsmaatschappij uit Hong Kong. Of het vertrek van de Antwerpse, die in 2009 werd aangesteld als artistiek directeur van het bekende lederwarenmerk, daar iets mee te maken heeft, is niet bekend: “We zijn allebei aan een nieuw hoofdstuk toe. Na vijf vruchtbare en intensieve seizoenen samen gaan we in goede verstandhouding uiteen. Ik heb bij Delvaux mooie dingen kunnen doen.” Meer wil Branquinho er niet over kwijt.

Marie Jo L’Aventure

De 34-jarige Branquinho heeft in elk geval meer pijlen op haar boog dan enkel lederwaren ontwerpen. In september komt de lingeriecollectie uit die Branquinho als gastdesigner ontwierp voor Marie Jo L’Aventure. Daarnaast ontwerpt ze haar eigen schoenenlijn en ook nog een capsulecollectie voor het Spaanse schoenenlabel Camper. Over haar verdere toekomst wil de ontwerpster nog niet veel kwijt: “Het is nog te vroeg om over andere plannen te praten.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top