Derde Ambiorix-flagshipstore eerste in franchising | RetailDetail

Derde Ambiorix-flagshipstore eerste in franchising

Derde Ambiorix-flagshipstore eerste in franchising

Schoenenfabrikant Ambiorix opent begin maart in Hasselt zijn derde flagshipstore, meteen de eerste flagship onder franchisingcontract. De nieuweling komt in handen van de familie Weyens-Quetin, een schoeneninstituut in Limburg.

Nummer drie voor merk uit Tongeren

Na Brussel (in juni 2010) en Antwerpen (twee jaar later) krijgt nu ook Hasselt zijn eigen Ambiorix-flagshipstore. De werken, op basis van een ontwerp van toparchitect Vittoria Simoni, zijn volop aan de gang. De nieuwe zaak opent begin maart de deuren aan de drukbezochte Havermarkt, in een pand waar vroeger kledingwinkel Cleo zat.

 

Voor Ambiorix is de nakende opening van een derde flagshipstore naar eigen zeggen "een logische stap in de strategische uitbouw van het merk. Naast een versterkte samenwerking met de multimerkenwinkels zijn de nauwkeurig ingeplande flagshipstores de speerpunten voor een groeiende aanwezigheid en beleving van het luxemerk".

 

Ambiorix gaat al terug tot 1895, toen Louis Steyns in Verviers een schoenmakerij begon, die in 1907 verhuisde naar Tongeren. Vandaag produceert Ambiorix in Tongeren jaarlijks bijna 100.000 paar schoenen. Het bedrijf is sinds 2007 in handen van de familiale groep Vavedin.

 

Door de wol geverfde partner

De Hasseltse nieuweling is voor Ambiorix een primeur: het wordt het allereerste vlaggenschip onder franchise. Het Tongerse merk ging hiervoor scheep met de familie Weyens-Quetin, al drie generaties actief in de schoenen- en lederbranche.

 

Schoenhandel Quetin bestaat al meer dan zestig jaar. Zaakvoerders Chris Quetin en Jacques Weyens baten samen met zoon Tom Weyens in de Hasseltse binnenstad drie schoenenwinkels (Quetin, Altra Scarpa en Ultima) en de Delvaux-lederwarenboetiek uit. De Ambiorix-winkel wordt meteen hun vijfde zaak in de Limburgse hoofdstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.