Derde Ambiorix-flagshipstore eerste in franchising

Derde Ambiorix-flagshipstore eerste in franchising

Schoenenfabrikant Ambiorix opent begin maart in Hasselt zijn derde flagshipstore, meteen de eerste flagship onder franchisingcontract. De nieuweling komt in handen van de familie Weyens-Quetin, een schoeneninstituut in Limburg.

Nummer drie voor merk uit Tongeren

Na Brussel (in juni 2010) en Antwerpen (twee jaar later) krijgt nu ook Hasselt zijn eigen Ambiorix-flagshipstore. De werken, op basis van een ontwerp van toparchitect Vittoria Simoni, zijn volop aan de gang. De nieuwe zaak opent begin maart de deuren aan de drukbezochte Havermarkt, in een pand waar vroeger kledingwinkel Cleo zat.

 

Voor Ambiorix is de nakende opening van een derde flagshipstore naar eigen zeggen "een logische stap in de strategische uitbouw van het merk. Naast een versterkte samenwerking met de multimerkenwinkels zijn de nauwkeurig ingeplande flagshipstores de speerpunten voor een groeiende aanwezigheid en beleving van het luxemerk".

 

Ambiorix gaat al terug tot 1895, toen Louis Steyns in Verviers een schoenmakerij begon, die in 1907 verhuisde naar Tongeren. Vandaag produceert Ambiorix in Tongeren jaarlijks bijna 100.000 paar schoenen. Het bedrijf is sinds 2007 in handen van de familiale groep Vavedin.

 

Door de wol geverfde partner

De Hasseltse nieuweling is voor Ambiorix een primeur: het wordt het allereerste vlaggenschip onder franchise. Het Tongerse merk ging hiervoor scheep met de familie Weyens-Quetin, al drie generaties actief in de schoenen- en lederbranche.

 

Schoenhandel Quetin bestaat al meer dan zestig jaar. Zaakvoerders Chris Quetin en Jacques Weyens baten samen met zoon Tom Weyens in de Hasseltse binnenstad drie schoenenwinkels (Quetin, Altra Scarpa en Ultima) en de Delvaux-lederwarenboetiek uit. De Ambiorix-winkel wordt meteen hun vijfde zaak in de Limburgse hoofdstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top