Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting | RetailDetail

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

De Nederlandse modegroep The Sting lanceert nog dit jaar een nieuwe winkelformule: Distrikt Nørrebro. Daarnaast wordt winkelketen Costes uitgebreid met winkels voor mannen.

20 nieuwe winkels

De expansie moet aantonen dat het na een moeilijke periode weer goed gaat met The Sting. Nochtans maakt het bedrijf in 2015 een nettoverlies van vijf miljoen euro, maar eigenaar Herman Franzen wijst erop dat The Sting in 2016 voorlopig een winst maakt van vier miljoen euro en dat die winst zich dit jaar zal doorzetten. Dit jaar wordt dan ook meer dan twintig miljoen euro geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van een aantal bestaande vestigingen van The Sting. Die modeketen krijgt een nieuw concept, dat meer jonge consumenten moet lokken.

 

De moeilijke jaren van The Sting waren het gevolg van mislukte uitstapjes naar het buitenland: zo maakten een aantal winkels in Duitsland en Engeland structureel verlies en moesten ze uiteindelijk de deuren sluiten, waardoor er zes miljoen euro werd afgeschreven op die winkels. Ook de opstart van een webshop kostte heel wat geld, al is die volgens Franzen nu wel winstgevend.

 

“Dat hebben we nu allemaal achter de rug”, zegt Franzen, die samen met vastgoedondernemer Ronny Rosenbaum eigenaar is van The Sting. “We gaan weer uitbreiden.” Een nieuwe strategie moet er voor zorgen dat de omzet binnen drie jaar groeit van 250 miljoen euro naar 400 miljoen euro.

 

Nieuwe keten

In Nederland wordt er alvast niet meer uitgebreid met The Sting, maar worden de winkels van die keten dus wel opgefrist. De eerste winkels werden al eind 2015 omgebouwd en halen 15 tot 20% meer omzet dan oudere winkels. Costes wordt wel uitgebreid, met winkels voor mannen en vestigingen voor mannen en vrouwen. Costes bestaat momenteel uit 23 vestigingen en moet dit jaar groeien naar veertig vestigingen, volgend jaar moeten dat er zelfs vijftig worden.

 

Met Distrikt Nørrebro gaat het dit jaar nog een derde modeketen in de markt zetten. Dit najaar worden daar zeven vestigingen van geopend en volgens het bedrijf is er ruimte voor twintig filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

Back to top