Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

Dit jaar nog nieuwe winkelformule van The Sting

De Nederlandse modegroep The Sting lanceert nog dit jaar een nieuwe winkelformule: Distrikt Nørrebro. Daarnaast wordt winkelketen Costes uitgebreid met winkels voor mannen.

20 nieuwe winkels

De expansie moet aantonen dat het na een moeilijke periode weer goed gaat met The Sting. Nochtans maakt het bedrijf in 2015 een nettoverlies van vijf miljoen euro, maar eigenaar Herman Franzen wijst erop dat The Sting in 2016 voorlopig een winst maakt van vier miljoen euro en dat die winst zich dit jaar zal doorzetten. Dit jaar wordt dan ook meer dan twintig miljoen euro geïnvesteerd in twintig nieuwe winkels en het verbouwen van een aantal bestaande vestigingen van The Sting. Die modeketen krijgt een nieuw concept, dat meer jonge consumenten moet lokken.

 

De moeilijke jaren van The Sting waren het gevolg van mislukte uitstapjes naar het buitenland: zo maakten een aantal winkels in Duitsland en Engeland structureel verlies en moesten ze uiteindelijk de deuren sluiten, waardoor er zes miljoen euro werd afgeschreven op die winkels. Ook de opstart van een webshop kostte heel wat geld, al is die volgens Franzen nu wel winstgevend.

 

“Dat hebben we nu allemaal achter de rug”, zegt Franzen, die samen met vastgoedondernemer Ronny Rosenbaum eigenaar is van The Sting. “We gaan weer uitbreiden.” Een nieuwe strategie moet er voor zorgen dat de omzet binnen drie jaar groeit van 250 miljoen euro naar 400 miljoen euro.

 

Nieuwe keten

In Nederland wordt er alvast niet meer uitgebreid met The Sting, maar worden de winkels van die keten dus wel opgefrist. De eerste winkels werden al eind 2015 omgebouwd en halen 15 tot 20% meer omzet dan oudere winkels. Costes wordt wel uitgebreid, met winkels voor mannen en vestigingen voor mannen en vrouwen. Costes bestaat momenteel uit 23 vestigingen en moet dit jaar groeien naar veertig vestigingen, volgend jaar moeten dat er zelfs vijftig worden.

 

Met Distrikt Nørrebro gaat het dit jaar nog een derde modeketen in de markt zetten. Dit najaar worden daar zeven vestigingen van geopend en volgens het bedrijf is er ruimte voor twintig filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Michael Kors wint strijd om Jimmy Choo

25/07/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft een nieuwe eigenaar en het is modebedrijf Michael Kors geworden. Dat telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het luxemerk.

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Delhaize zet expansie verder

24/07/2017

De supermarktketen opende dit jaar al 13 winkels en plant nog eens 16 openingen in de tweede jaarhelft. Bovendien worden in totaal wel 120 winkels in een nieuw jasje gestoken. 

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Back to top