Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen | RetailDetail

Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana heeft een nieuwe collectie gecreëerd die zich richt op moslimvrouwen. De collectie bestaat uit hijabs (hoofddoeken) en abayas (jurken). Daarmee stapt ook Dolce & Gabbana mee in de trend rond meer mode voor moslimvrouwen.

Groeiende markt

Stefano Gabbana sprak vorig jaar al over de komst van de collectie in een interview met de krant The National. "Ik ben echt gefascineerd door het Midden-Oosten en we komen met een prêt-a-portercollectie van abayas en sheylas," zei hij in juli 2015. "Een aantal items hebben kant, borduurwerk en een aantal hebben prints - maar niet te veel."


Dolce & Gabbana is niet het eerste modemerk dat ervoor kiest om mode te ontwikkelen voor de moslimvrouw. Die markt is momenteel nog grotendeels onaangeroerd, maar steeds meer merken zien het potentieel voor groei in de regio. Zo hebben onder andere H&M en Uniqlo al kledingstukken ontwikkeld die zich richten op moslima's. Ook Chanel heeft al een collectie die probeert aan te sluiten bij de behoeften van de islamitische wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.