Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana heeft een nieuwe collectie gecreëerd die zich richt op moslimvrouwen. De collectie bestaat uit hijabs (hoofddoeken) en abayas (jurken). Daarmee stapt ook Dolce & Gabbana mee in de trend rond meer mode voor moslimvrouwen.

Groeiende markt

Stefano Gabbana sprak vorig jaar al over de komst van de collectie in een interview met de krant The National. "Ik ben echt gefascineerd door het Midden-Oosten en we komen met een prêt-a-portercollectie van abayas en sheylas," zei hij in juli 2015. "Een aantal items hebben kant, borduurwerk en een aantal hebben prints - maar niet te veel."


Dolce & Gabbana is niet het eerste modemerk dat ervoor kiest om mode te ontwikkelen voor de moslimvrouw. Die markt is momenteel nog grotendeels onaangeroerd, maar steeds meer merken zien het potentieel voor groei in de regio. Zo hebben onder andere H&M en Uniqlo al kledingstukken ontwikkeld die zich richten op moslima's. Ook Chanel heeft al een collectie die probeert aan te sluiten bij de behoeften van de islamitische wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top