Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana heeft een nieuwe collectie gecreëerd die zich richt op moslimvrouwen. De collectie bestaat uit hijabs (hoofddoeken) en abayas (jurken). Daarmee stapt ook Dolce & Gabbana mee in de trend rond meer mode voor moslimvrouwen.

Groeiende markt

Stefano Gabbana sprak vorig jaar al over de komst van de collectie in een interview met de krant The National. "Ik ben echt gefascineerd door het Midden-Oosten en we komen met een prêt-a-portercollectie van abayas en sheylas," zei hij in juli 2015. "Een aantal items hebben kant, borduurwerk en een aantal hebben prints - maar niet te veel."


Dolce & Gabbana is niet het eerste modemerk dat ervoor kiest om mode te ontwikkelen voor de moslimvrouw. Die markt is momenteel nog grotendeels onaangeroerd, maar steeds meer merken zien het potentieel voor groei in de regio. Zo hebben onder andere H&M en Uniqlo al kledingstukken ontwikkeld die zich richten op moslima's. Ook Chanel heeft al een collectie die probeert aan te sluiten bij de behoeften van de islamitische wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top