Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen | RetailDetail

Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Dolce & Gabbana komt met collectie voor moslimvrouwen

Het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana heeft een nieuwe collectie gecreëerd die zich richt op moslimvrouwen. De collectie bestaat uit hijabs (hoofddoeken) en abayas (jurken). Daarmee stapt ook Dolce & Gabbana mee in de trend rond meer mode voor moslimvrouwen.

Groeiende markt

Stefano Gabbana sprak vorig jaar al over de komst van de collectie in een interview met de krant The National. "Ik ben echt gefascineerd door het Midden-Oosten en we komen met een prêt-a-portercollectie van abayas en sheylas," zei hij in juli 2015. "Een aantal items hebben kant, borduurwerk en een aantal hebben prints - maar niet te veel."


Dolce & Gabbana is niet het eerste modemerk dat ervoor kiest om mode te ontwikkelen voor de moslimvrouw. Die markt is momenteel nog grotendeels onaangeroerd, maar steeds meer merken zien het potentieel voor groei in de regio. Zo hebben onder andere H&M en Uniqlo al kledingstukken ontwikkeld die zich richten op moslima's. Ook Chanel heeft al een collectie die probeert aan te sluiten bij de behoeften van de islamitische wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.