eBay heeft tweedehandsplatform Tise overgenomen. Die marktplaats voor tweedehands mode en interieurartikelen, ook wel bekend als “het Noorse Vinted”, is populair bij jongere generaties.
2,5 miljoen gebruikers
Het Amerikaanse bedrijf investeerde in 2022 al in Tise en neemt het platform nu volledig over. Met de acquisitie wil eBay zijn positie versterken in de Europese consumer-to-consumer-markt. Tise heeft 2,5 miljoen geregistreerde gebruikers in Scandinavische landen, waarvan zowat de helft in Noorwegen.
Het “app-only” platform profileert zich als een sociaal netwerk waarop gebruikers hun spullen op een visuele manier kunnen delen en verkopen. Dat maakt Tise populair bij een jong, milieubewust publiek van millennials en Generatie Z.
De overname is opmerkelijk omdat eBay vijf jaar geleden zijn Europese marktplaatsen, waaronder 2dehands.be en marktplaats.nl, verkocht – nota bene aan Noren – om zich te concentreren op zijn kernactiviteiten.


