Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn | RetailDetail

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top