Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top