Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top