Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn | RetailDetail

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.