Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn | RetailDetail

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx gehuldigd met eigen schoenenlijn

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Eddy Merckx krijgt nu ook zijn eigen schoenen. Het Europese sport- & lifestyleconcern USG Brands brengt in een langdurige samenwerking met de Eddy Merckx Holding een exclusieve schoenenlijn voor mannen uit. De Eddy Merckx footwear collectie is een eerbetoon aan ’s werelds meest succesvolle wielrenner.

Sneakers als hommage

De hommage van USG Brands neemt de vorm aan van een collectie sneakers, die naar eigen zeggen de grens opzoeken tussen casual en dressed. Zo verenigt het schoeisel elementen uit de fietssport met een elegant modegevoel. De collectie haalt daartoe werkelijk inspiratie uit de archieven van de wielergod en zijn wedstrijdoutfits.

 

Ook verwijzingen naar de wielersport zelf en zijn icoon Merckx zijn in de details terug te vinden. Het getal 525 (het totale aantal gewonnen wedstrijden van de wielrenner) komt bijvoorbeeld terug in borduursel op de schoenen en stiksels verwijzen naar de originele logokleuren van het Molteni-team.

Vanaf december

Volgens Dimitri Van Leuven, countrymanager België van USG Brands, is het enthousiasme groot: "We zijn pas begonnen met de verkoop en België loopt er al volledig storm voor." Voor de consument is het evenwel nog wachten tot december, wanneer Eddy Merckx footwear verkrijgbaar zal zijn bij geselecteerde verkooppunten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.   
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.