Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend

Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend
Essentiel, het Belgische modemerk voor dames en heren, heeft in Antwerpen een eerste accessoirewinkel geopend. Sinds 5 september verkoopt Essentiel er niet alleen accessoires uit de herfst-wintercollectie van 2012 maar ook een gloednieuwe accessoirelijn, speciaal ontworpen voor de Accessory Store. Het bedrijf geeft ook aan dat het niet bij deze ene winkel zal blijven.

Accessoires zijn Essentie(e)l

"De accessoires van Essentiel zijn altijd al in trek geweest. Er een winkel aan wijden leek ons dan ook een logische stap", zegt ontwerpster Inge Onsea. De Accessory Store wordt "geen verzamelplaats van de bestaande accessoires, je mag ook een echte aparte accessoirelijn van ons verwachten. Om je look, van kop tot teen, helemaal af te werken."

 

"Met deze lijn willen we Essentiel ook toegankelijker maken voor een jonger publiek. Je zal er items kunnen vinden naar ieders smaak en budget. Deze shop zal niet de enige in zijn soort blijven. Wellicht volgen er nog accessoirewinkels in de grootste Belgische steden", voegt Essentiel-oprichter Esfandiar Eghtessadi er nog aan toe.

 

In afwachting heeft het echtpaar Eghtessadi-Onsea alvast aparte accessoirecorners ingericht in de Essentiel Stores in Knokke, Hasselt, Luik, Antwerpen (Schuttershofstraat) en Brussel (Louizalaan).

Expansieplannen in Parijs

Essentiel heeft trouwens ook concrete uitbreidingsplannen in de Franse hoofdstad: eind september komt er in Parijs een Essentiel-dameswinkel en later dit najaar ook nog een shop-in-shop bij luxewarenhuis Printemps.

 

Essentiel werd in 1999 opgericht door Esfandiar Eghtessadi - zoon van de Noord-Franse mode-ontwerpster Nicole Cadine en een Iraanse vader - en is momenteel te koop in ons land, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Scandinavië. Het merk heeft 21 eigen winkels en 4 outlets in ons land, alsook twee Essentiel Stores bij onze zuiderburen (Parijs en Lille).

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top