Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend | RetailDetail

Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend

Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend
Essentiel, het Belgische modemerk voor dames en heren, heeft in Antwerpen een eerste accessoirewinkel geopend. Sinds 5 september verkoopt Essentiel er niet alleen accessoires uit de herfst-wintercollectie van 2012 maar ook een gloednieuwe accessoirelijn, speciaal ontworpen voor de Accessory Store. Het bedrijf geeft ook aan dat het niet bij deze ene winkel zal blijven.

Accessoires zijn Essentie(e)l

"De accessoires van Essentiel zijn altijd al in trek geweest. Er een winkel aan wijden leek ons dan ook een logische stap", zegt ontwerpster Inge Onsea. De Accessory Store wordt "geen verzamelplaats van de bestaande accessoires, je mag ook een echte aparte accessoirelijn van ons verwachten. Om je look, van kop tot teen, helemaal af te werken."

 

"Met deze lijn willen we Essentiel ook toegankelijker maken voor een jonger publiek. Je zal er items kunnen vinden naar ieders smaak en budget. Deze shop zal niet de enige in zijn soort blijven. Wellicht volgen er nog accessoirewinkels in de grootste Belgische steden", voegt Essentiel-oprichter Esfandiar Eghtessadi er nog aan toe.

 

In afwachting heeft het echtpaar Eghtessadi-Onsea alvast aparte accessoirecorners ingericht in de Essentiel Stores in Knokke, Hasselt, Luik, Antwerpen (Schuttershofstraat) en Brussel (Louizalaan).

Expansieplannen in Parijs

Essentiel heeft trouwens ook concrete uitbreidingsplannen in de Franse hoofdstad: eind september komt er in Parijs een Essentiel-dameswinkel en later dit najaar ook nog een shop-in-shop bij luxewarenhuis Printemps.

 

Essentiel werd in 1999 opgericht door Esfandiar Eghtessadi - zoon van de Noord-Franse mode-ontwerpster Nicole Cadine en een Iraanse vader - en is momenteel te koop in ons land, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Scandinavië. Het merk heeft 21 eigen winkels en 4 outlets in ons land, alsook twee Essentiel Stores bij onze zuiderburen (Parijs en Lille).

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.