Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend | RetailDetail

Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend

Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend
Essentiel, het Belgische modemerk voor dames en heren, heeft in Antwerpen een eerste accessoirewinkel geopend. Sinds 5 september verkoopt Essentiel er niet alleen accessoires uit de herfst-wintercollectie van 2012 maar ook een gloednieuwe accessoirelijn, speciaal ontworpen voor de Accessory Store. Het bedrijf geeft ook aan dat het niet bij deze ene winkel zal blijven.

Accessoires zijn Essentie(e)l

"De accessoires van Essentiel zijn altijd al in trek geweest. Er een winkel aan wijden leek ons dan ook een logische stap", zegt ontwerpster Inge Onsea. De Accessory Store wordt "geen verzamelplaats van de bestaande accessoires, je mag ook een echte aparte accessoirelijn van ons verwachten. Om je look, van kop tot teen, helemaal af te werken."

 

"Met deze lijn willen we Essentiel ook toegankelijker maken voor een jonger publiek. Je zal er items kunnen vinden naar ieders smaak en budget. Deze shop zal niet de enige in zijn soort blijven. Wellicht volgen er nog accessoirewinkels in de grootste Belgische steden", voegt Essentiel-oprichter Esfandiar Eghtessadi er nog aan toe.

 

In afwachting heeft het echtpaar Eghtessadi-Onsea alvast aparte accessoirecorners ingericht in de Essentiel Stores in Knokke, Hasselt, Luik, Antwerpen (Schuttershofstraat) en Brussel (Louizalaan).

Expansieplannen in Parijs

Essentiel heeft trouwens ook concrete uitbreidingsplannen in de Franse hoofdstad: eind september komt er in Parijs een Essentiel-dameswinkel en later dit najaar ook nog een shop-in-shop bij luxewarenhuis Printemps.

 

Essentiel werd in 1999 opgericht door Esfandiar Eghtessadi - zoon van de Noord-Franse mode-ontwerpster Nicole Cadine en een Iraanse vader - en is momenteel te koop in ons land, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Scandinavië. Het merk heeft 21 eigen winkels en 4 outlets in ons land, alsook twee Essentiel Stores bij onze zuiderburen (Parijs en Lille).

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.