Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend | RetailDetail

Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend

Eerste accessoirewinkel van Essentiel geopend
Essentiel, het Belgische modemerk voor dames en heren, heeft in Antwerpen een eerste accessoirewinkel geopend. Sinds 5 september verkoopt Essentiel er niet alleen accessoires uit de herfst-wintercollectie van 2012 maar ook een gloednieuwe accessoirelijn, speciaal ontworpen voor de Accessory Store. Het bedrijf geeft ook aan dat het niet bij deze ene winkel zal blijven.

Accessoires zijn Essentie(e)l

"De accessoires van Essentiel zijn altijd al in trek geweest. Er een winkel aan wijden leek ons dan ook een logische stap", zegt ontwerpster Inge Onsea. De Accessory Store wordt "geen verzamelplaats van de bestaande accessoires, je mag ook een echte aparte accessoirelijn van ons verwachten. Om je look, van kop tot teen, helemaal af te werken."

 

"Met deze lijn willen we Essentiel ook toegankelijker maken voor een jonger publiek. Je zal er items kunnen vinden naar ieders smaak en budget. Deze shop zal niet de enige in zijn soort blijven. Wellicht volgen er nog accessoirewinkels in de grootste Belgische steden", voegt Essentiel-oprichter Esfandiar Eghtessadi er nog aan toe.

 

In afwachting heeft het echtpaar Eghtessadi-Onsea alvast aparte accessoirecorners ingericht in de Essentiel Stores in Knokke, Hasselt, Luik, Antwerpen (Schuttershofstraat) en Brussel (Louizalaan).

Expansieplannen in Parijs

Essentiel heeft trouwens ook concrete uitbreidingsplannen in de Franse hoofdstad: eind september komt er in Parijs een Essentiel-dameswinkel en later dit najaar ook nog een shop-in-shop bij luxewarenhuis Printemps.

 

Essentiel werd in 1999 opgericht door Esfandiar Eghtessadi - zoon van de Noord-Franse mode-ontwerpster Nicole Cadine en een Iraanse vader - en is momenteel te koop in ons land, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Scandinavië. Het merk heeft 21 eigen winkels en 4 outlets in ons land, alsook twee Essentiel Stores bij onze zuiderburen (Parijs en Lille).

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top