Esprit heropent op de Meir volgens gloednieuw concept

Esprit heropent op de Meir volgens gloednieuw concept

(update) Esprit pakt vandaag op de Antwerpse Meir uit met een volledig nieuw winkelconcept. De modeketen gaat voor een frisser en meer trendy imago, met veel natuurlijke materialen en een ‘stadsloft’-gevoel. Het is één van de eerste winkels van het nieuwe concept, dat wereldwijd zal worden uitgerold.

Handvol vernieuwde winkels wereldwijd

Net als bij de weinige winkels die al eerder hun make-over kregen (onder meer Keulen, Hamburg, Wenen en Amsterdam gingen de Meir vooraf), is het ook in Antwerpen de dedoeling om ‘back to the roots’ te gaan met veel hout, meubels die een ‘thuisgevoel’ moeten geven en knipogen naar het ontstaan van het merk in San Francisco.  Daarmee maakt de keten een bocht van 180 graden in vergelijking met de minimalistische, koele stijl die nog te vinden is in de 'oude' Espritwinkels.

 

“De winkel is ontworpen als een moderne, vrouwelijke stadsloft, als haven van rust in de stadsdrukte. Het ontwerp vertrekt bovendien vanuit een reusachtige boom die vanuit de kelder tot aan de gelijkvloerse verdieping reikt,” legt Esprit het nieuwe concept zelf uit. Daarmee wil de kledinggroep vooral zeggen dat het inspeelt op de heersende consumententrends, zoals de hang naar alles wat artisanaal en natuurlijk is. Esprit heeft ook begrepen dat ontspanning en totaalbeleving belangrijk zijn voor de hedendaagse shopper: de vernieuwde winkel biedt een beperkt gamma Esprit Home-producten en kunstfotoboeken, evenals cd’s van de muziek die in de winkel draait.


Transformatieprogramma

De opening van de Espritwinkel op de Meir 52 past in het transformatieprogramma dat het bedrijf in september heeft aangekondigd en dat volgens de keten tot doel heeft “de merkbekendheid en het rendement van het modelabel op lange termijn te verbeteren”. Alle door Esprit beheerde winkels zullen dan ook tussen nu en 2015 naar dit model worden gerestyled, goed voor een geplande investering van meer dan 280 miljoen euro.

 

De geplaagde retailer kon zo'n positieve stijlbreuk wel gebruiken: Esprit zag in de periode van juli tot december 2011 zijn nettowinst met liefst 74% terugvallen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top