Esprit heropent op de Meir volgens gloednieuw concept

Esprit heropent op de Meir volgens gloednieuw concept

(update) Esprit pakt vandaag op de Antwerpse Meir uit met een volledig nieuw winkelconcept. De modeketen gaat voor een frisser en meer trendy imago, met veel natuurlijke materialen en een ‘stadsloft’-gevoel. Het is één van de eerste winkels van het nieuwe concept, dat wereldwijd zal worden uitgerold.

Handvol vernieuwde winkels wereldwijd

Net als bij de weinige winkels die al eerder hun make-over kregen (onder meer Keulen, Hamburg, Wenen en Amsterdam gingen de Meir vooraf), is het ook in Antwerpen de dedoeling om ‘back to the roots’ te gaan met veel hout, meubels die een ‘thuisgevoel’ moeten geven en knipogen naar het ontstaan van het merk in San Francisco.  Daarmee maakt de keten een bocht van 180 graden in vergelijking met de minimalistische, koele stijl die nog te vinden is in de 'oude' Espritwinkels.

 

“De winkel is ontworpen als een moderne, vrouwelijke stadsloft, als haven van rust in de stadsdrukte. Het ontwerp vertrekt bovendien vanuit een reusachtige boom die vanuit de kelder tot aan de gelijkvloerse verdieping reikt,” legt Esprit het nieuwe concept zelf uit. Daarmee wil de kledinggroep vooral zeggen dat het inspeelt op de heersende consumententrends, zoals de hang naar alles wat artisanaal en natuurlijk is. Esprit heeft ook begrepen dat ontspanning en totaalbeleving belangrijk zijn voor de hedendaagse shopper: de vernieuwde winkel biedt een beperkt gamma Esprit Home-producten en kunstfotoboeken, evenals cd’s van de muziek die in de winkel draait.


Transformatieprogramma

De opening van de Espritwinkel op de Meir 52 past in het transformatieprogramma dat het bedrijf in september heeft aangekondigd en dat volgens de keten tot doel heeft “de merkbekendheid en het rendement van het modelabel op lange termijn te verbeteren”. Alle door Esprit beheerde winkels zullen dan ook tussen nu en 2015 naar dit model worden gerestyled, goed voor een geplande investering van meer dan 280 miljoen euro.

 

De geplaagde retailer kon zo'n positieve stijlbreuk wel gebruiken: Esprit zag in de periode van juli tot december 2011 zijn nettowinst met liefst 74% terugvallen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top