Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten

Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten
http://www.shutterstock.com/nl/pic-440833597/

Het Flanders Fashion Institute wil samen met Design Vlaanderen de Belgische design- en modemerken meer onder de aandacht brengen. Daartoe lanceren ze onder andere een sticker om op te hangen in de etalages van winkels.

 

Belgische merken ontdekken

De nieuwe sticker moet aanduiden welke winkels Belgische merken verkopen, zodat consumenten zich er meer van bewust worden dat de Belgische merken ook bij de lokale boetiek te vinden zijn.

 

“We merken dat de consument vaak niet beseft dat zijn favoriete boetiek om de hoek of online een hele reeks Belgische merken verdeelt. Met de bestickeringsactie, willen we shoppers aanmoedigen om op hun vaste winkeladresjes (en elders) de Belgische merken te ontdekken”, aldus FFI-communicatiemanager Jasmijn Verlinden.

 

Daarnaast wordt er in september ook een website gelanceerd met een visueel overzicht van de Belgische mode en design. Bezoekers kunnen daar dan eenvoudig grasduinen door het aanbod aan Belgische merken. Consumenten worden ook aangespoord om hun aankoop op sociale media te delen met #ikkoopBelgisch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top