Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten

Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten

Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten
http://www.shutterstock.com/nl/pic-440833597/

Het Flanders Fashion Institute wil samen met Design Vlaanderen de Belgische design- en modemerken meer onder de aandacht brengen. Daartoe lanceren ze onder andere een sticker om op te hangen in de etalages van winkels.

 

Belgische merken ontdekken

De nieuwe sticker moet aanduiden welke winkels Belgische merken verkopen, zodat consumenten zich er meer van bewust worden dat de Belgische merken ook bij de lokale boetiek te vinden zijn.

 

“We merken dat de consument vaak niet beseft dat zijn favoriete boetiek om de hoek of online een hele reeks Belgische merken verdeelt. Met de bestickeringsactie, willen we shoppers aanmoedigen om op hun vaste winkeladresjes (en elders) de Belgische merken te ontdekken”, aldus FFI-communicatiemanager Jasmijn Verlinden.

 

Daarnaast wordt er in september ook een website gelanceerd met een visueel overzicht van de Belgische mode en design. Bezoekers kunnen daar dan eenvoudig grasduinen door het aanbod aan Belgische merken. Consumenten worden ook aangespoord om hun aankoop op sociale media te delen met #ikkoopBelgisch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.