Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten

Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten

Flanders Fashion Institute wil Belgisch design in de kijker zetten
http://www.shutterstock.com/nl/pic-440833597/

Het Flanders Fashion Institute wil samen met Design Vlaanderen de Belgische design- en modemerken meer onder de aandacht brengen. Daartoe lanceren ze onder andere een sticker om op te hangen in de etalages van winkels.

 

Belgische merken ontdekken

De nieuwe sticker moet aanduiden welke winkels Belgische merken verkopen, zodat consumenten zich er meer van bewust worden dat de Belgische merken ook bij de lokale boetiek te vinden zijn.

 

“We merken dat de consument vaak niet beseft dat zijn favoriete boetiek om de hoek of online een hele reeks Belgische merken verdeelt. Met de bestickeringsactie, willen we shoppers aanmoedigen om op hun vaste winkeladresjes (en elders) de Belgische merken te ontdekken”, aldus FFI-communicatiemanager Jasmijn Verlinden.

 

Daarnaast wordt er in september ook een website gelanceerd met een visueel overzicht van de Belgische mode en design. Bezoekers kunnen daar dan eenvoudig grasduinen door het aanbod aan Belgische merken. Consumenten worden ook aangespoord om hun aankoop op sociale media te delen met #ikkoopBelgisch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top