Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen | RetailDetail

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Het bedrijf Weareable Experiments heeft een Football Fan Shirt ontwikkeld, dat drager door middel van haptische feedback alle gebeurtenissen op het veld moet laten voelen.

Haptische feedback

De shirts bevatten verschillende sensoren die allerhande acties op het veld kunnen doorgeven aan de drager, zoals corners, tackles, schoten op doel en doelpunten. De bedoeling is dat de lijn tussen speler en supporter zo grotendeels vervaagt. De Football Fan Shirt komt met een app, waarop de drager kan aanduiden welk team hij wil volgen tijdens de wedstrijd. Zodra de wedstrijd start, zal hij dan steevast kunnen voelen wat de spelers voelen.

 

“Wij zien het Football Fan Shirt als de vierde dimensie van entertainment. We verbinden de fan fysiek en digitaal met zijn favoriete team, op een manier die nooit eerder vertoond is.”

 

Wearable Experiments bracht eerder al gelijkaardige kleding uit die gebruikers moet helpen de juiste pose aan te houden tijdens yoga.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top