Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Het bedrijf Weareable Experiments heeft een Football Fan Shirt ontwikkeld, dat drager door middel van haptische feedback alle gebeurtenissen op het veld moet laten voelen.

Haptische feedback

De shirts bevatten verschillende sensoren die allerhande acties op het veld kunnen doorgeven aan de drager, zoals corners, tackles, schoten op doel en doelpunten. De bedoeling is dat de lijn tussen speler en supporter zo grotendeels vervaagt. De Football Fan Shirt komt met een app, waarop de drager kan aanduiden welk team hij wil volgen tijdens de wedstrijd. Zodra de wedstrijd start, zal hij dan steevast kunnen voelen wat de spelers voelen.

 

“Wij zien het Football Fan Shirt als de vierde dimensie van entertainment. We verbinden de fan fysiek en digitaal met zijn favoriete team, op een manier die nooit eerder vertoond is.”

 

Wearable Experiments bracht eerder al gelijkaardige kleding uit die gebruikers moet helpen de juiste pose aan te houden tijdens yoga.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top