Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen | RetailDetail

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Het bedrijf Weareable Experiments heeft een Football Fan Shirt ontwikkeld, dat drager door middel van haptische feedback alle gebeurtenissen op het veld moet laten voelen.

Haptische feedback

De shirts bevatten verschillende sensoren die allerhande acties op het veld kunnen doorgeven aan de drager, zoals corners, tackles, schoten op doel en doelpunten. De bedoeling is dat de lijn tussen speler en supporter zo grotendeels vervaagt. De Football Fan Shirt komt met een app, waarop de drager kan aanduiden welk team hij wil volgen tijdens de wedstrijd. Zodra de wedstrijd start, zal hij dan steevast kunnen voelen wat de spelers voelen.

 

“Wij zien het Football Fan Shirt als de vierde dimensie van entertainment. We verbinden de fan fysiek en digitaal met zijn favoriete team, op een manier die nooit eerder vertoond is.”

 

Wearable Experiments bracht eerder al gelijkaardige kleding uit die gebruikers moet helpen de juiste pose aan te houden tijdens yoga.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.