Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Football Fan Shirt laat drager actie op het veld voelen

Het bedrijf Weareable Experiments heeft een Football Fan Shirt ontwikkeld, dat drager door middel van haptische feedback alle gebeurtenissen op het veld moet laten voelen.

Haptische feedback

De shirts bevatten verschillende sensoren die allerhande acties op het veld kunnen doorgeven aan de drager, zoals corners, tackles, schoten op doel en doelpunten. De bedoeling is dat de lijn tussen speler en supporter zo grotendeels vervaagt. De Football Fan Shirt komt met een app, waarop de drager kan aanduiden welk team hij wil volgen tijdens de wedstrijd. Zodra de wedstrijd start, zal hij dan steevast kunnen voelen wat de spelers voelen.

 

“Wij zien het Football Fan Shirt als de vierde dimensie van entertainment. We verbinden de fan fysiek en digitaal met zijn favoriete team, op een manier die nooit eerder vertoond is.”

 

Wearable Experiments bracht eerder al gelijkaardige kleding uit die gebruikers moet helpen de juiste pose aan te houden tijdens yoga.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Resultaten Puma in stijgende lijn

24/10/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het derde kwartaal opnieuw sterke prestaties weten neer te zetten. De omzet steeg met 13% en over de eerste negen maanden van het jaar heen was er zelfs een omzetstijging van 16%.

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Back to top