Fred & Ginger verhuist hoofdzetel naar Mechelen

Fred & Ginger verhuist hoofdzetel naar Mechelen

FNG Group, het Belgische modehuis achter Fred & Ginger, Van Hassels, CKS en Baker Bridge, gaat een nieuw hoofdkantoor bouwen op het Raghenopark in Mechelen. De groep heeft Stéphane Beel Architecten (bekend van het Leuvense Museum M) aangesteld om een ecologisch en duurzaam nieuwbouwproject met een duidelijke identiteit te ontwerpen.

Van Wilrijk naar Mechelen

FNG zetelt nu nog in een industrieterrein in Wilrijk, met minder goed openbaar vervoer, maar kiest nu voor het Raghenopark achter het station van Mechelen. Die hele stationsomgeving zal de komende tijd een grondige metamorfose ondergaan.

 

De Mechelse burgemeester Bart Somers ziet FNG heel graag komen: "Het bewijst dat het stationsproject veel meer is dan een groots mobiliteitsproject. Het is een rechtstreekse investering in de economische slagkracht van onze stad, door de bereikbaarheid van Mechelen veilig te stellen en nog te verbeteren in de toekomst. Naambedrijven als Sanoma Media en FNG hebben deze troeven als eerste weten te verzilveren; ongetwijfeld zullen andere grote spelers volgen."

 

Sterke groeier

FNG werd eind 2003 opgericht en kende de voorbije jaren een sterke groei. Met een merkenportefeuille rond vier concepten en een eigen retailnetwerk van vandaag 63 concept stores werd dit jaar voor het eerst de kaap van 50 miloen euro omzetgehaald. FNG haalt vandaag zo'n 40% van zijn omzet uit dameskleding, de rest komt uit kindercollecties.

 

De groep kondigde onlangs een kapitaaloperatie aan waarbij het bedrijf 15 miljoen euro wil ophalen bij het grote publiek om zijn verdere groei te financieren. Het bedrijf plant de komende vijf jaar zijn werknemersaantal te verdubbelen tot meer dan 400 mensen en zijn retailnetwerk in de Benelux uit te bouwen tot meer dan 100 eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top