Fred & Ginger verhuist hoofdzetel naar Mechelen

Fred & Ginger verhuist hoofdzetel naar Mechelen

FNG Group, het Belgische modehuis achter Fred & Ginger, Van Hassels, CKS en Baker Bridge, gaat een nieuw hoofdkantoor bouwen op het Raghenopark in Mechelen. De groep heeft Stéphane Beel Architecten (bekend van het Leuvense Museum M) aangesteld om een ecologisch en duurzaam nieuwbouwproject met een duidelijke identiteit te ontwerpen.

Van Wilrijk naar Mechelen

FNG zetelt nu nog in een industrieterrein in Wilrijk, met minder goed openbaar vervoer, maar kiest nu voor het Raghenopark achter het station van Mechelen. Die hele stationsomgeving zal de komende tijd een grondige metamorfose ondergaan.

 

De Mechelse burgemeester Bart Somers ziet FNG heel graag komen: "Het bewijst dat het stationsproject veel meer is dan een groots mobiliteitsproject. Het is een rechtstreekse investering in de economische slagkracht van onze stad, door de bereikbaarheid van Mechelen veilig te stellen en nog te verbeteren in de toekomst. Naambedrijven als Sanoma Media en FNG hebben deze troeven als eerste weten te verzilveren; ongetwijfeld zullen andere grote spelers volgen."

 

Sterke groeier

FNG werd eind 2003 opgericht en kende de voorbije jaren een sterke groei. Met een merkenportefeuille rond vier concepten en een eigen retailnetwerk van vandaag 63 concept stores werd dit jaar voor het eerst de kaap van 50 miloen euro omzetgehaald. FNG haalt vandaag zo'n 40% van zijn omzet uit dameskleding, de rest komt uit kindercollecties.

 

De groep kondigde onlangs een kapitaaloperatie aan waarbij het bedrijf 15 miljoen euro wil ophalen bij het grote publiek om zijn verdere groei te financieren. Het bedrijf plant de komende vijf jaar zijn werknemersaantal te verdubbelen tot meer dan 400 mensen en zijn retailnetwerk in de Benelux uit te bouwen tot meer dan 100 eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top