Fred & Ginger verhuist hoofdzetel naar Mechelen

Fred & Ginger verhuist hoofdzetel naar Mechelen

FNG Group, het Belgische modehuis achter Fred & Ginger, Van Hassels, CKS en Baker Bridge, gaat een nieuw hoofdkantoor bouwen op het Raghenopark in Mechelen. De groep heeft Stéphane Beel Architecten (bekend van het Leuvense Museum M) aangesteld om een ecologisch en duurzaam nieuwbouwproject met een duidelijke identiteit te ontwerpen.

Van Wilrijk naar Mechelen

FNG zetelt nu nog in een industrieterrein in Wilrijk, met minder goed openbaar vervoer, maar kiest nu voor het Raghenopark achter het station van Mechelen. Die hele stationsomgeving zal de komende tijd een grondige metamorfose ondergaan.

 

De Mechelse burgemeester Bart Somers ziet FNG heel graag komen: "Het bewijst dat het stationsproject veel meer is dan een groots mobiliteitsproject. Het is een rechtstreekse investering in de economische slagkracht van onze stad, door de bereikbaarheid van Mechelen veilig te stellen en nog te verbeteren in de toekomst. Naambedrijven als Sanoma Media en FNG hebben deze troeven als eerste weten te verzilveren; ongetwijfeld zullen andere grote spelers volgen."

 

Sterke groeier

FNG werd eind 2003 opgericht en kende de voorbije jaren een sterke groei. Met een merkenportefeuille rond vier concepten en een eigen retailnetwerk van vandaag 63 concept stores werd dit jaar voor het eerst de kaap van 50 miloen euro omzetgehaald. FNG haalt vandaag zo'n 40% van zijn omzet uit dameskleding, de rest komt uit kindercollecties.

 

De groep kondigde onlangs een kapitaaloperatie aan waarbij het bedrijf 15 miljoen euro wil ophalen bij het grote publiek om zijn verdere groei te financieren. Het bedrijf plant de komende vijf jaar zijn werknemersaantal te verdubbelen tot meer dan 400 mensen en zijn retailnetwerk in de Benelux uit te bouwen tot meer dan 100 eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A kiest voor buitenstaander als nieuwe CEO

21/06/2017

Alain Caparros wordt de nieuwe CEO van kledingketen C&A in Europa. Daarmee kiest het bedrijf tegen de traditie in voor een buitenstaander. Caparros krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van het modebedrijf op te krikken.

Veronique Branquinho stopt met eigen label

20/06/2017

De Belgische ontwerpster Veronique Branquinho heeft in een korte mededeling laten weten dat ze (tijdelijk) stopt met haar eigen modelabel. Het is niet de eerste keer dat de ontwerpster die beslissing neemt.

Zalando richt blik op B2B

20/06/2017

Modewebshop Zalando wil blijven groeien en richt zich daarom nu ook op B2B. Daarbij zal het platform van Zalando worden ingezet voor het uitbouwen van de merken van andere bedrijven die samenwerken met het Duitse bedrijf.

FNG Groep verdient 25 miljoen euro met nieuwe obligaties

20/06/2017

De Belgisch-Nederlandse FNG Groep heeft met de uitgifte van nieuwe obligaties in totaal 25 miljoen euro weten op te halen. Met dat geld moeten vooral de meest recente overnames van het bedrijf gefinancierd worden.

Walmart neemt kledingketen Bonobos over

19/06/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een overnamedeal bereikt met kledingketen Bonobos. Het telt een bedrag van 310 miljoen dollar (280 miljoen euro) neer voor meer dan dertig winkels en de webshop.

Slanker Nike wil vlugger inspelen op markttrends

16/06/2017

De Amerikaanse sportkledinggigant Nike wil afslanken en schrapt 2% van zijn personeelsbestand. 1.400 van de zowat 70.000 jobs wereldwijd staan op de tocht.

Back to top