GapKids opent Brusselse pop-up store voor DVF

GapKids opent Brusselse pop-up store voor DVF
In de Brusselse Louizawijk, meer bepaald in de Grote Hertstraat 18, is zopas een GapKids-winkel opengegaan, die binnen drie maanden weer de deuren zal sluiten. In de 'pop-up store' zal de eerste kindercollectie van de Belgisch-Amerikaanse Diane Von Furstenberg voor Gap te koop zijn.

Diane Von Furstenberg

De winkel is een initiatief van Greta Marta, schoonzus van Diane Von Furstenberg en uitbaatster van de drie DVF-winkels in ons land, waarvan er eentje recht tegenover de tijdelijke winkel ligt. Het is de bedoeling dat de komende drie maanden geregeld nieuwe stukken uit de collectie worden aangeboden. "Ik hoop in de toekomst ook de home collection van DVF hier te kunnen brengen", klonk het gisteren op de persopening.

 

De kinderlijn die Diane Von Furstenberg ontwierp voor Gap, gaat vandaag overigens wereldwijd in première. De collectie bestaat uit T-shirtjurkjes, wikkeljurken, shorts, blazers, capribroeken, kruippakjes en badpakken. Daarnaast zijn er ook accessoires als zonnebrillen en schoenen voor jonge meisjes. De T-shirts en accessoires zijn bedrukt met een Gap loves DvF-motief. Prijzen schommelen tussen de 15 en 150 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top