Geen Nederlandse winkelsluitingen bij Hugo Boss

Geen Nederlandse winkelsluitingen bij Hugo Boss
http://www.shutterstock.com/pic-167101937/stock-photo-lisbon-portugal-december-12-hugo-boss-boutique-on-avenida-de-liberdad-in-lisbon-on-december-12-2013-avenida-de-liberdad-is-one-the-most-famous-and-popular-shopping-streets-of-lisbon.html?src=eH9YAFjtJXPxTgp2LSDoPQ-1-12

Het Duitse modemerk Hugo Boss gaat geen winkels sluiten in Nederland. Enkele dagen geleden had het Duitse merk bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers nog laten verstaan dat er wereldwijd twintig winkels de deuren gingen sluiten.

Dalende omzetten

Het is voorlopig nog steeds niet geweten waar die winkels zullen verdwijnen, maar het is wel al duidelijk dat er geen Nederlandse filialen op het kapblok liggen. Met de sluiting van de winkels hoopt Hugo Boss terug op het winstgevende pad te komen. Eerder maakte het ook al bekend dat het in China 20 vestigingen gaat sluiten.

 

Ondertussen blijft Hugo Boss wel last hebben van een dalende omzet. In de eerste helft van het jaar daalde de omzet met 4% naar 1,265 miljard euro. In Europa was er nochtans sprake van een groei van 3%, met vooral goede prestaties in Groot-Brittannië, Scandinavië en Italië. In Amerika daalde de omzet dan weer met 11%: in de Verenigde Staten alleen al viel de omzet met 19% terug. Ook in Azië was er een terugval van 6%, waarbij China een klap van 14% kreeg. Die was vooral te wijten aan de lagere prijzen die Hugo Boss er sinds begin dit jaar hanteert en die gemiddeld 20% lager zijn dan eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Ceconomy stuurt winstwaarschuwing uit voor eerste kwartaal

22/01/2018

Ceconomy, het moederbedrijf achter elektronicaketens Media Markt en Saturn, heeft een bericht uitgestuurd waarin het waarschuwt voor mindere resultaten in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Back to top