De Franse groep achter cosmeticamerk Yves Rocher verkoopt kinderkledingmerk Petit Bateau aan een Amerikaans investeringsfonds dat gespecialiseerd is in het herlanceren van traditiemerken.
“Herwonnen dynamiek”
De groep Rocher wil zich concentreren op zijn kernactiviteit, cosmetica, en had daarom begin dit jaar aangekondigd dat op zoek te gaan naar kopers voor de divisies kindermode en onderhoud, met inbegrip van de merken Petit Bateau en Stanhome. Voor het kindermodemerk is dat nu gelukt: Petit Bateau komt in handen van Regent, een Amerikaans investeringsfonds dat eerder al zijn sporen verdiende met het herlanceren van merken als DIM in Frankrijk, Bally in Zwitserland en La Senza in Canada, meldt het bedrijf in een persbericht.
Directeur Alexandre Rubin benadrukt dat het goed gaat met Petit Bateau: “De herwonnen dynamiek zet zich door: na de terugkeer naar groei in 2024 stijgt onze B2C-omzet in de eerste helft van 2025 met 2,7%, en onze e-commerceactiviteiten blijven groeien in Frankrijk (5,6%) en Japan (8,3%). Dit getuigt van de vitaliteit van een geliefd merk dat volledig op de toekomst is gericht.” Het merk wordt verkocht in 370 eigen winkels (waarvan zeven in België) en via 760 andere winkels. Frankrijk is goed voor 55% van de omzet, tegen 25% in de rest van Europa en 10% in Japan.


