Grootste Belgische Zara opent deuren

Grootste Belgische Zara opent deuren

In Brussel opent vandaag een nieuwe vestiging van het Spaanse modemerk Zara, meteen de grootste in ons land. De winkel aan de Gulden Vlieslaan maakt gebruik van het nieuwe concept van Zara.

4.000 m² winkelplezier

Dat nieuwe concept is al terug te vinden in de grotere winkels in Londen, New York, Parijs en Shanghai. Het is gebaseerd op vier pijlers: schoonheid, helderheid, functionaliteit en duurzaamheid. Dat laatste vertaalt zich onder andere in een energieverbruik dat 30 procent lager ligt dan in een conventionele winkel en een waterbesparing van zelfs 50 procent.

 

De winkel in Brussel heeft een oppervlakte van 4.000 m² en beslaat twee verdiepingen. Klanten zullen er de volledige collecties van de merken van Zara kunnen vinden, zoals Woman, Basic, TRF, Kids en Man.

 

Zara, onderdeel van de Spaanse modereus Inditex, heeft momenteel 27 winkels in België. Sinds maart 2011 kunnen Belgische consumenten ook online winkelen bij Zara.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top