RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Gucci gaat tweedehands verkopen op The RealReal

icon
Mode6 oktober, 2020

Gucci gaat in zee met het tweedehandsplatform The RealReal. Het luxemerk met de grote G opent er een eigen webshop, waar spullen van klanten een tweede (of zoveelste) leven krijgen.

 

Boom per verkoop

De e-shop met de naam Gucci x TRR zal een constante rotatie van artikelen hebben, die zowel door Gucci zelf als door klanten worden aangeleverd. Het Italiaanse modehuis wordt zo volgens Vogue het eerste grote luxelabel dat consumenten stimuleert om zijn spullen door te verkopen. Voor elk Gucci-item dat wordt gekocht of verkocht, zullen The RealReal en Gucci bovendien een boom planten.

De samenwerking is groot nieuws, want luxemerken houden zich tot nu toe wat afzijdig op de tweedehandsplatformen. Hoewel premiummerken er erg populair zijn, is er ook de vrees voor namaak en schade aan het exclusieve imago van luxueuze modehuizen. Het Amerikaanse The RealReal, dat meer dan 17 miljoen gebruikers telt, heeft Gucci nu toch kunnen overtuigen.

 

Naar circulaire luxe

Ongetwijfeld zullen de voorspellingen dat de markt voor tweedehandsmode van 28 miljard dollar nu naar 64 miljard dollar zal groeien tegen 2025, en dat het fenomeen zo fast-fashion voorbijsteekt, hebben bijgedragen. Maar de belangrijkste beweegreden zou duurzaamheid zijn, zegt Julie Wainwright, oprichter van The RealReal, aan Vogue.

Gucci zet immers stappen naar een circulair model, wat zich onder meer al uitte in de lancering van een circulaire collectie van gerecycleerde materialen, genaamd Gucci Off the Grid. Om de cirkel echt te sluiten, is behalve recyclage ook doorverkopen een interessante oplossing, omdat zo ook meer waarde wordt behouden. Om dat logistiek behapbaar te maken, zijn platformen zoals The RealReal momenteel een handige uitkomst.

Wainwright hoopt in de toekomst nog dergelijke samenwerkingen met merken te sluiten: “We moeten mensen aan het denken zetten over de levenscyclus van de dingen die ze kopen. Elke seconde wordt er een vuilniswagen met textiel gestort of verbrand. Mode kan niet wegwerp blijven. Het aangaan van partnerschappen en het rechtstreeks samenwerken met merken, zoals we dat met Gucci doen, voor ons een zinvolle manier om de blootstelling aan het belang van circulaire mode te vergroten.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode22 december, 2025
    Frans modemerk JOTT onder bewindvoering geplaatst

    De rechtbank voor economische activiteiten in Marseille heeft kledingmerk JOTT (“Just Over the Top”) onder gerechtelijke bescherming geplaatst. Er geldt een voorlopige observatieperiode van zes maanden.

  • icon
    Mode22 december, 2025
    Inditex-aandeel haalt nieuw record door groeiend vertrouwen bij beleggers

    Inditex scherpt zijn beursrecord aan: het aandeel tikte donderdag 56,38 euro aan na beter dan verwachte kwartaalcijfers en groeiend vertrouwen bij internationale beleggers. De groep achter Zara en Massimo Dutti brak daarmee het piekniveau van december vorig jaar, wat de solide opwaartse trend onderstreept.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN