RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M lanceert nieuwe keten ARKET “in lastige marktomstandigheden”

icon
Mode30 maart, 2017

Ondanks een omzetstijging met zo’n 7% heeft het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz zijn eigen prognoses over het eerste kwartaal niet kunnen waarmaken. Intussen nadert de lancering van een nieuwe keten, ARKET, met rasse schreden.

“Lastige marktomstandigheden”

In het eerste kwartaal steeg de omzet van de groep boven retailers als H&M, COS en & Other Stories tot 54,4 miljard Zweedse kroon (ca. 5,7 miljard euro). “Een stijging met 7%, die onder onze verwachtingen bleef”, geeft CEO Karl-Johan Persson ruiterlijk toe. “Voor de moderetail in het algemeen waren de marktomstandigheden zeer lastig in veel van onze grote markten in Centraal- en Zuid-Europa en in de VS, en dat liet sporen na in onze verkoop.”

 

“In andere markten zoals Zweden en de rest van de Scandinavische landen, Oost-Europa, Turkije, Rusland, China en Japan ontwikkelde de verkoop zich goed en bleven we marktaandeel winnen”, vervolgt de topman. “De verkoop bij COS, & Other Stories, Monki, Weekday en H&M Home bleef mooi groeien zowel in de winkels als online, en dat gold ook voor de internetverkoop bij H&M.” Lees: de H&M-winkels hadden het moeilijker.

 

Onder de streep en na belastingen bleef er dat eerste kwartaal een winst over van 2,457 miljard SEK, omgerekend 257,25 miljoen euro. Dat is 3,5% lager dan een jaar eerder en onder meer toe te schrijven aan lagere prijzen.

 

Eerste ARKET opent in het najaar

Uiteraard zit het concern, dat intussen meer dan 4.400 winkels in 65 landen telt, niet stil. Half maart opende een eerste H&M-winkel de deuren in Kazakhstan en dit jaar volgen ook nog Colombia, IJsland, Vietnam en Georgië. Ook de H&M-webshop krijgt er zes nieuwkomers bij: Turkije, Taiwan, Hongkong, Macau, Singapore en Maleisië.

 

Intussen zit ook de lancering van de fonkelnieuwe keten ARKET in de laatste rechte lijn. De eerste vestiging zal haar deuren openen “in de vroege herfst van 2017 in Londen en meteen online in 18 Europese landen. Daarna volgen winkels in Brussel, Kopenhagen en München.”

 

ARKET biedt een select assortiment basics voor heren, dames en kinderen, aangevuld met een gamma producten voor het huis, met de “focus op kwaliteit en een eenvoudig, tijdloos en functioneel design”. De prijzen zullen iets hoger liggen dan bij H&M. Bij ARKET zal de klant ook iets kunnen eten en drinken: “Het café zal gebaseerd zijn op de New Nordic Kitchen, die gestoeld is op kwaliteitsingrediënten en gezond leven”, aldus het persbericht.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode9 december, 2025
    Acht Europese landen eisen maatregelen tegen ultrasnelle modeplatformen

    Acht Europese landen, aangevoerd door Frankrijk, vragen de Europese Commissie en de lidstaten om krachtiger op te treden tegen fastfashion-platformen uit derde landen, zoals Shein, Temu of Alibaba.

  • icon
    Mode9 december, 2025
    Veepee lanceert Re-turn in Benelux

    De Franse webshop Veepee heeft zijn retourdienst Re-turn uitgebreid naar de Benelux. Leden kunnen er artikelen kopen die door andere gebruikers werden teruggestuurd.

  • icon
    Mode8 december, 2025
    My Jewellery wil groeien van 50 naar 125 winkels

    125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN