H&M maakt nu ook de Vlaamse wegen onveilig

H&M maakt nu ook de Vlaamse wegen onveilig

Zweedse modereus H&M waagt zich voor het eerst buiten de stad. De typische binnenstadketen heeft begin augustus een baanwinkel geopend langs de A12 in Schelle. H&M gaat daarmee de concurrentiestrijd aan in een vijver waar het voorheen niet viste.

1.500m² langs de A12

Het pand beslaat een totale verkoopoppervlakte van 1.500m² en biedt een uitgebreide collectie aan voor het hele gezin. De goede bereikbaarheid van de baanwinkel is volgens projectontwikkelaar Quest for Property verzekerd, aangezien A12 Shopping al in een straal van acht kilometer ruim 200.000 inwoners zou bereiken. Gratis ondergrondse parking is een andere troef.

Snelle shoppers

Nooit eerder ging de moderetailer in België aan de kant van de weg staan. Van een stadsvlucht is volgens H&M evenwel geen sprake. De winkel wordt een aanvulling op het winkelpark in de steden. H&M doelt met het pand naar eigen zeggen op een publiek van “snelle shoppers die geen tijd hebben om aan slow shopping te doen in een winkelstraat of in een klassiek commercieel centrum".


Ook ziet het er niet naar uit dat nieuwe H&M-baanwinkels nu als paddenstoelen uit de grond zullen rijzen. Voor 2011 voorziet de Zweedse keten nog slechts twee winkelopeningen en één winkelrenovatie.
 

Zweedse modereus H&M waagt zich voor het eerst buiten de stad. De typische binnenstadketen heeft begin augustus een baanwinkel geopend langs de A12 in Schelle. H&M gaat daarmee de concurrentiestrijd aan in een vijver waar het voorheen niet viste.

1.500m² langs de A12

Het pand beslaat een totale verkoopoppervlakte van 1.500m² en biedt een uitgebreide collectie aan voor het hele gezin. De goede bereikbaarheid van de baanwinkel is volgens projectontwikkelaar Quest for Property verzekerd, aangezien A12 Shopping al in een straal van acht kilometer ruim 200.000 inwoners zou bereiken. Gratis ondergrondse parking is een andere troef.

Snelle shoppers

Nooit eerder ging de moderetailer in België aan de kant van de weg staan. Van een stadsvlucht is volgens H&M evenwel geen sprake. De winkel wordt een aanvulling op het winkelpark in de steden. H&M doelt met het pand naar eigen zeggen op een publiek van “snelle shoppers die geen tijd hebben om aan slow shopping te doen in een winkelstraat of in een klassiek commercieel centrum".


Ook ziet het er niet naar uit dat nieuwe H&M-baanwinkels nu als paddenstoelen uit de grond zullen rijzen. Voor 2011 voorziet de Zweedse keten nog slechts twee winkelopeningen en één winkelrenovatie.
 

Tags: