H&M maakt nu ook de Vlaamse wegen onveilig

H&M maakt nu ook de Vlaamse wegen onveilig

Zweedse modereus H&M waagt zich voor het eerst buiten de stad. De typische binnenstadketen heeft begin augustus een baanwinkel geopend langs de A12 in Schelle. H&M gaat daarmee de concurrentiestrijd aan in een vijver waar het voorheen niet viste.

1.500m² langs de A12

Het pand beslaat een totale verkoopoppervlakte van 1.500m² en biedt een uitgebreide collectie aan voor het hele gezin. De goede bereikbaarheid van de baanwinkel is volgens projectontwikkelaar Quest for Property verzekerd, aangezien A12 Shopping al in een straal van acht kilometer ruim 200.000 inwoners zou bereiken. Gratis ondergrondse parking is een andere troef.

Snelle shoppers

Nooit eerder ging de moderetailer in België aan de kant van de weg staan. Van een stadsvlucht is volgens H&M evenwel geen sprake. De winkel wordt een aanvulling op het winkelpark in de steden. H&M doelt met het pand naar eigen zeggen op een publiek van “snelle shoppers die geen tijd hebben om aan slow shopping te doen in een winkelstraat of in een klassiek commercieel centrum".


Ook ziet het er niet naar uit dat nieuwe H&M-baanwinkels nu als paddenstoelen uit de grond zullen rijzen. Voor 2011 voorziet de Zweedse keten nog slechts twee winkelopeningen en één winkelrenovatie.
 

Zweedse modereus H&M waagt zich voor het eerst buiten de stad. De typische binnenstadketen heeft begin augustus een baanwinkel geopend langs de A12 in Schelle. H&M gaat daarmee de concurrentiestrijd aan in een vijver waar het voorheen niet viste.

1.500m² langs de A12

Het pand beslaat een totale verkoopoppervlakte van 1.500m² en biedt een uitgebreide collectie aan voor het hele gezin. De goede bereikbaarheid van de baanwinkel is volgens projectontwikkelaar Quest for Property verzekerd, aangezien A12 Shopping al in een straal van acht kilometer ruim 200.000 inwoners zou bereiken. Gratis ondergrondse parking is een andere troef.

Snelle shoppers

Nooit eerder ging de moderetailer in België aan de kant van de weg staan. Van een stadsvlucht is volgens H&M evenwel geen sprake. De winkel wordt een aanvulling op het winkelpark in de steden. H&M doelt met het pand naar eigen zeggen op een publiek van “snelle shoppers die geen tijd hebben om aan slow shopping te doen in een winkelstraat of in een klassiek commercieel centrum".


Ook ziet het er niet naar uit dat nieuwe H&M-baanwinkels nu als paddenstoelen uit de grond zullen rijzen. Voor 2011 voorziet de Zweedse keten nog slechts twee winkelopeningen en één winkelrenovatie.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top