H&M pronkt met plussize-model, maar alleen online

H&M pronkt met plussize-model, maar alleen online
http://www.shutterstock.com/pic-115548478/

H&M heeft eerder al met trots aangekondigd dat het plussize-model Ashley Graham één van de gezichten is van de nieuwe Studio-collectie, maar de modeketen is blijkbaar niet van plan om ook plussize-items van die collectie te verkopen in de winkels.

 

Exclusief via webshop

De grotere maten van de collectie worden exclusief verkocht via de webshop van het Zweedse modebedrijf. Nochtans had H&M nog een extra statement kunnen maken door die maten ook in de winkel aan te bieden. Vrouwen met een maatje meer hebben het immers al moeilijker om in de traditionele modeketens hun gading te vinden.

 

De samenwerking tussen H&M en Ashley Graham is wel één van de eerste keren dat het model mag meewerken aan een campagne die niet specifiek gericht is op grotere maten. Het blijft dan ook een vreemde beslissing dat H&M de stap niet zet om de kleding ook daadwerkelijk in de winkels te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top