H&M pronkt met plussize-model, maar alleen online

H&M pronkt met plussize-model, maar alleen online
http://www.shutterstock.com/pic-115548478/

H&M heeft eerder al met trots aangekondigd dat het plussize-model Ashley Graham één van de gezichten is van de nieuwe Studio-collectie, maar de modeketen is blijkbaar niet van plan om ook plussize-items van die collectie te verkopen in de winkels.

 

Exclusief via webshop

De grotere maten van de collectie worden exclusief verkocht via de webshop van het Zweedse modebedrijf. Nochtans had H&M nog een extra statement kunnen maken door die maten ook in de winkel aan te bieden. Vrouwen met een maatje meer hebben het immers al moeilijker om in de traditionele modeketens hun gading te vinden.

 

De samenwerking tussen H&M en Ashley Graham is wel één van de eerste keren dat het model mag meewerken aan een campagne die niet specifiek gericht is op grotere maten. Het blijft dan ook een vreemde beslissing dat H&M de stap niet zet om de kleding ook daadwerkelijk in de winkels te verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top