Met de opening van een vlaggenschipwinkel in New York zet Dior een nieuwe standaard in luxeretail. Voor het eerst bundelt LVMH alle collecties van het luxemerk onder één dak: van dames- en herenkleding tot juwelen en interieurdecoratie. Er is zelfs een geïntegreerde spa.
Lichte en zachte tinten
De winkel van vier verdiepingen werd ontworpen door de gerenommeerde architect Peter Marino en bevindt zich op de hoek van 57th Street en Madison Avenue, een absolute toplocatie op slechts enkele passen van de plek waar Christian Dior in 1948 zijn eerste Amerikaanse winkel opende en op korte afstand van de Louis Vuitton-vlaggenschipwinkel.
De boetiek, die baadt in lichte en zachte tinten, toont de verschillende werelden van Dior: van dames- en herenkleding tot tassen, schoenen en accessoires, van sieraden tot horloges, van parfums tot beauty. Elke collectie wordt gepresenteerd in een omgeving met een eigen, onderscheidende signatuur: roomwit en goud voeren de boventoon bij de damescollectie, terwijl diepblauw en grijs de mannenafdeling karakter geven. Een bijzonder detail vormt het “Colorama”: een kleurrijke muur met 485 ontwerpen van het modehuis, die zich als een regenboog langs de trappen slingert tussen de verschillende verdiepingen.
Op de hoogste verdieping bevindt zich ook de eerste Dior Spa op Amerikaanse bodem, wereldwijd de eerste die volledig geïntegreerd is in een Dior-winkel. Kunstwerken van onder meer Karine Laval, Jennifer Steinkamp, Niki de Saint Phalle en Robert Mapplethorpe versterken het luxueuze karakter. Een aangrenzende winkelruimte met een aparte ingang is gewijd aan de collecties van Dior Maison.











