Internetjuwelier Baunat haalt 2,8 miljoen euro op | RetailDetail

Internetjuwelier Baunat haalt 2,8 miljoen euro op

Internetjuwelier Baunat haalt 2,8 miljoen euro op

De Belgische diamantjuwelier Baunat heeft bij Belgische en Franse privé-investeerders een bedrag van 2,8 miljoen euro opgehaald. Met die extra financiële middelen wil het jonge bedrijf zijn expansie voortzetten en zijn collectie uitbreiden.

 

95% van de omzet online

Vandaag voert Baunat, opgericht in juli 2008 door Stefaan Mouradian en Steven Boelens, meer dan 85% van zijn luxejuwelen uit naar ruim 25 landen. West-Europa is nog altijd de belangrijkste afzetmarkt. De uitvoer wordt almaar belangrijker voor het bedrijf, want vorig jaar vertegenwoordigde de Belgische markt nog 50% van de totale omzet.

Het Antwerpse bedrijf realiseert liefst 95% van zijn omzet via zijn e-boetiek www.baunat.com, de overige 5% wordt verkocht in de showroom van Baunat in het Antwerpse diamantdistrict.

 

Naar Parijs, Genève…en het Verre Oosten

Baunat verwacht in 2011 zijn verkoop te kunnen verdrievoudigen en koestert concrete plannen om showrooms te openen in Parijs en Genève. Op termijn staat ook een vestiging in Duitsland en nog een in het Verre Oosten op het verlanglijstje van de oprichters. Het merk gaat er prat op enkel te werken met getalenteerde Belgische designers en de meest bekwame ambachtslieden die elk juweel met de hand uit de meest kwalitatieve materialen vervaardigen.

 

De Belgische diamantjuwelier Baunat heeft bij Belgische en Franse privé-investeerders een bedrag van 2,8 miljoen euro opgehaald. Met die extra financiële middelen wil het jonge bedrijf zijn expansie voortzetten en zijn collectie uitbreiden.

 

95% van de omzet online

Vandaag voert Baunat, opgericht in juli 2008 door Stefaan Mouradian en Steven Boelens, meer dan 85% van zijn luxejuwelen uit naar ruim 25 landen. West-Europa is nog altijd de belangrijkste afzetmarkt. De uitvoer wordt almaar belangrijker voor het bedrijf, want vorig jaar vertegenwoordigde de Belgische markt nog 50% van de totale omzet.

Het Antwerpse bedrijf realiseert liefst 95% van zijn omzet via zijn e-boetiek www.baunat.com, de overige 5% wordt verkocht in de showroom van Baunat in het Antwerpse diamantdistrict.

 

Naar Parijs, Genève…en het Verre Oosten

Baunat verwacht in 2011 zijn verkoop te kunnen verdrievoudigen en koestert concrete plannen om showrooms te openen in Parijs en Genève. Op termijn staat ook een vestiging in Duitsland en nog een in het Verre Oosten op het verlanglijstje van de oprichters. Het merk gaat er prat op enkel te werken met getalenteerde Belgische designers en de meest bekwame ambachtslieden die elk juweel met de hand uit de meest kwalitatieve materialen vervaardigen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.