Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Outdoorspecialist Jack Wolfskin vernieuwt geleidelijk aan al zijn boetieks in Europa. De Gentse winkel kwam als eerste in ons land aan de beurt en heropende vandaag volgens het nieuwe concept.

Nomadencultuur en natuur

PPM ontwierp een "innovatief en gastvrij concept, dat hoofdzakelijk geïnspireerd is op de nomadencultuur en hun harmonie met de natuur", zegt Michel Ceriez, franchisepartner van de winkel in Gent. "Het nieuwe interieur neemt de bezoeker mee in een wereld van authentiek buitenleven en laat hen de unieke sensatie van 'thuis in outdoor' beleven."

 

Het concept is bovendien flexibel, waardoor het ook toepasbaar is in kleinere shops en showrooms. Toch is "het belangrijkste voordeel van dit nieuwe concept onmiskenbaar de combinatie van de voorstelling van de producten per thema met de technologische informatie over de producten en de filosofie van de onderneming", aldus Michel Ceriez.

 

"Snelst groeiende winkel van het land"

Dat de Gentse zaak de primeur voor ons land krijgt, is geen toeval: "De winkel trekt al tien jaar talrijke natuur- en sportliefhebbers aan en is bovendien de snelst groeiende winkel in België. De afgelopen jaren wonnen outdooractiviteiten en reizen aan populariteit, het zijn ware trends geworden. België vormt op dit vlak geen uitzondering", zegt Michel Ceriez. Hij noemde Gent ook "een bijzonder dynamisch én belangrijk economisch centrum, vandaar ook onze keuze om hier dit nieuwe concept te introduceren"

 

Jack Wolfskin telt in ons land intussen negen winkels. Het merk wordt ook verdeeld via multimerkenboetieks en ketens als AS Adventure.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.