Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Outdoorspecialist Jack Wolfskin vernieuwt geleidelijk aan al zijn boetieks in Europa. De Gentse winkel kwam als eerste in ons land aan de beurt en heropende vandaag volgens het nieuwe concept.

Nomadencultuur en natuur

PPM ontwierp een "innovatief en gastvrij concept, dat hoofdzakelijk geïnspireerd is op de nomadencultuur en hun harmonie met de natuur", zegt Michel Ceriez, franchisepartner van de winkel in Gent. "Het nieuwe interieur neemt de bezoeker mee in een wereld van authentiek buitenleven en laat hen de unieke sensatie van 'thuis in outdoor' beleven."

 

Het concept is bovendien flexibel, waardoor het ook toepasbaar is in kleinere shops en showrooms. Toch is "het belangrijkste voordeel van dit nieuwe concept onmiskenbaar de combinatie van de voorstelling van de producten per thema met de technologische informatie over de producten en de filosofie van de onderneming", aldus Michel Ceriez.

 

"Snelst groeiende winkel van het land"

Dat de Gentse zaak de primeur voor ons land krijgt, is geen toeval: "De winkel trekt al tien jaar talrijke natuur- en sportliefhebbers aan en is bovendien de snelst groeiende winkel in België. De afgelopen jaren wonnen outdooractiviteiten en reizen aan populariteit, het zijn ware trends geworden. België vormt op dit vlak geen uitzondering", zegt Michel Ceriez. Hij noemde Gent ook "een bijzonder dynamisch én belangrijk economisch centrum, vandaar ook onze keuze om hier dit nieuwe concept te introduceren"

 

Jack Wolfskin telt in ons land intussen negen winkels. Het merk wordt ook verdeeld via multimerkenboetieks en ketens als AS Adventure.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top