Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Outdoorspecialist Jack Wolfskin vernieuwt geleidelijk aan al zijn boetieks in Europa. De Gentse winkel kwam als eerste in ons land aan de beurt en heropende vandaag volgens het nieuwe concept.

Nomadencultuur en natuur

PPM ontwierp een "innovatief en gastvrij concept, dat hoofdzakelijk geïnspireerd is op de nomadencultuur en hun harmonie met de natuur", zegt Michel Ceriez, franchisepartner van de winkel in Gent. "Het nieuwe interieur neemt de bezoeker mee in een wereld van authentiek buitenleven en laat hen de unieke sensatie van 'thuis in outdoor' beleven."

 

Het concept is bovendien flexibel, waardoor het ook toepasbaar is in kleinere shops en showrooms. Toch is "het belangrijkste voordeel van dit nieuwe concept onmiskenbaar de combinatie van de voorstelling van de producten per thema met de technologische informatie over de producten en de filosofie van de onderneming", aldus Michel Ceriez.

 

"Snelst groeiende winkel van het land"

Dat de Gentse zaak de primeur voor ons land krijgt, is geen toeval: "De winkel trekt al tien jaar talrijke natuur- en sportliefhebbers aan en is bovendien de snelst groeiende winkel in België. De afgelopen jaren wonnen outdooractiviteiten en reizen aan populariteit, het zijn ware trends geworden. België vormt op dit vlak geen uitzondering", zegt Michel Ceriez. Hij noemde Gent ook "een bijzonder dynamisch én belangrijk economisch centrum, vandaar ook onze keuze om hier dit nieuwe concept te introduceren"

 

Jack Wolfskin telt in ons land intussen negen winkels. Het merk wordt ook verdeeld via multimerkenboetieks en ketens als AS Adventure.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.