Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Jack Wolfskin introduceert nieuw winkelconcept

Outdoorspecialist Jack Wolfskin vernieuwt geleidelijk aan al zijn boetieks in Europa. De Gentse winkel kwam als eerste in ons land aan de beurt en heropende vandaag volgens het nieuwe concept.

Nomadencultuur en natuur

PPM ontwierp een "innovatief en gastvrij concept, dat hoofdzakelijk geïnspireerd is op de nomadencultuur en hun harmonie met de natuur", zegt Michel Ceriez, franchisepartner van de winkel in Gent. "Het nieuwe interieur neemt de bezoeker mee in een wereld van authentiek buitenleven en laat hen de unieke sensatie van 'thuis in outdoor' beleven."

 

Het concept is bovendien flexibel, waardoor het ook toepasbaar is in kleinere shops en showrooms. Toch is "het belangrijkste voordeel van dit nieuwe concept onmiskenbaar de combinatie van de voorstelling van de producten per thema met de technologische informatie over de producten en de filosofie van de onderneming", aldus Michel Ceriez.

 

"Snelst groeiende winkel van het land"

Dat de Gentse zaak de primeur voor ons land krijgt, is geen toeval: "De winkel trekt al tien jaar talrijke natuur- en sportliefhebbers aan en is bovendien de snelst groeiende winkel in België. De afgelopen jaren wonnen outdooractiviteiten en reizen aan populariteit, het zijn ware trends geworden. België vormt op dit vlak geen uitzondering", zegt Michel Ceriez. Hij noemde Gent ook "een bijzonder dynamisch én belangrijk economisch centrum, vandaar ook onze keuze om hier dit nieuwe concept te introduceren"

 

Jack Wolfskin telt in ons land intussen negen winkels. Het merk wordt ook verdeeld via multimerkenboetieks en ketens als AS Adventure.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top