JBC lanceert vandaag collectie van popzanger Mika | RetailDetail

JBC lanceert vandaag collectie van popzanger Mika

JBC lanceert vandaag collectie van popzanger Mika

Popzanger Mika heeft gisteren zijn modecollectie voorgesteld als gastontwerper voor JBC. De modegroep is daarmee niet aan zijn proefstuk toe: zowel BV's als internationale sterren creëerden al een collectie voor JBC.

"Eigen kleerkast en die van mijn zussen"

"Of het nu kleren zijn, een albumcover of een tekening, het zijn allemaal dingen waar iemand zijn eigen speciale touch aan geeft. Kleren ontwerpen was dus een leuke, volgende uitdaging", zei Mika bij de voorstelling van zijn collectie gisteren. Het is de allereerste collectie die de zanger-met-het-hoge-stemmetje, bekend van de wereldhit "Relax, take it easy", ontwierp.

 

"Bij het creëren van de collectie had ik verschillende dingen in mijn hoofd. Voor de herencollectie heb ik echt aan mijn eigen kleerkast gedacht: ik heb graag gemakkelijke, stijlvolle kledingstukken die je 's morgens snel kan aantrekken zodat je er toch heel stijlvol uitziet. Voor de dames- en de meisjescollectie heb ik mij dan weer laten inspireren door mijn jeugd: ik groeide op in een gezin met drie zussen en ben dus geregeld meegesleurd op allerlei shoppingtrips."

 

"Nieuwe, frisse impulsen"

Voor de Brits-Libanese zanger mag het dan al een primeur zijn, voor JBC is het dat niet: de kledingketen nodigt nu al ettelijke jaren geregeld bekende "gastontwerpers" uit, en meestal met succes.

 

Zo ontwierpen in 2008 BV's als Ozark Henry, Evi Hanssen, Koen De Bauw en Yasmine een collectie voor de groep. In 2009 was het dan de beurt aan topmodel Naomi Campbell. Later volgden nog capsulecollecties van onder meer Christophe Coppens, Walter van Beirendonck, Chris Janssens en de Britse ontwerpster Alice Temperley.

 

Vorig najaar was er eerst de collectie van de fel betreurde Kaat Tilley, in november die van Lio (de Waalse zangeres die in de jaren 80 een monsterhit scoorde met 'Banana Split') en in december volgde nog een lijn van 'The Voice'-presentatrice Ann Lemmens.

 

"Elke samenwerking zorgt voor nieuwe, frisse impulsen. Onze partners hoeven niet uit de modebusiness te komen, maar ze moeten wel creatief zijn", zo vat Evelyne Talpe, verantwoordelijk voor de sales en de marketing bij JBC, de "job description" van de ideale gastontwerper samen. En bij voorkeur bekend zijn ook, uiteraard...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.