JBC lanceert vandaag collectie van popzanger Mika

JBC lanceert vandaag collectie van popzanger Mika

Popzanger Mika heeft gisteren zijn modecollectie voorgesteld als gastontwerper voor JBC. De modegroep is daarmee niet aan zijn proefstuk toe: zowel BV's als internationale sterren creëerden al een collectie voor JBC.

"Eigen kleerkast en die van mijn zussen"

"Of het nu kleren zijn, een albumcover of een tekening, het zijn allemaal dingen waar iemand zijn eigen speciale touch aan geeft. Kleren ontwerpen was dus een leuke, volgende uitdaging", zei Mika bij de voorstelling van zijn collectie gisteren. Het is de allereerste collectie die de zanger-met-het-hoge-stemmetje, bekend van de wereldhit "Relax, take it easy", ontwierp.

 

"Bij het creëren van de collectie had ik verschillende dingen in mijn hoofd. Voor de herencollectie heb ik echt aan mijn eigen kleerkast gedacht: ik heb graag gemakkelijke, stijlvolle kledingstukken die je 's morgens snel kan aantrekken zodat je er toch heel stijlvol uitziet. Voor de dames- en de meisjescollectie heb ik mij dan weer laten inspireren door mijn jeugd: ik groeide op in een gezin met drie zussen en ben dus geregeld meegesleurd op allerlei shoppingtrips."

 

"Nieuwe, frisse impulsen"

Voor de Brits-Libanese zanger mag het dan al een primeur zijn, voor JBC is het dat niet: de kledingketen nodigt nu al ettelijke jaren geregeld bekende "gastontwerpers" uit, en meestal met succes.

 

Zo ontwierpen in 2008 BV's als Ozark Henry, Evi Hanssen, Koen De Bauw en Yasmine een collectie voor de groep. In 2009 was het dan de beurt aan topmodel Naomi Campbell. Later volgden nog capsulecollecties van onder meer Christophe Coppens, Walter van Beirendonck, Chris Janssens en de Britse ontwerpster Alice Temperley.

 

Vorig najaar was er eerst de collectie van de fel betreurde Kaat Tilley, in november die van Lio (de Waalse zangeres die in de jaren 80 een monsterhit scoorde met 'Banana Split') en in december volgde nog een lijn van 'The Voice'-presentatrice Ann Lemmens.

 

"Elke samenwerking zorgt voor nieuwe, frisse impulsen. Onze partners hoeven niet uit de modebusiness te komen, maar ze moeten wel creatief zijn", zo vat Evelyne Talpe, verantwoordelijk voor de sales en de marketing bij JBC, de "job description" van de ideale gastontwerper samen. En bij voorkeur bekend zijn ook, uiteraard...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top