JBC steunt Damiaanactie met 'Sjaals van de hoop'

JBC steunt Damiaanactie met 'Sjaals van de hoop'

Hoog bezoek gisteren bij JBC: prinses Astrid kwam er langs voor een workshop rond het knopen van sjaals. De modeketen verkoopt immers 'Sjaals van de hoop' ten voordele van Damiaanactie en dier strijd tegen tbc.

"Iets terugdoen"

'Sjaal van de hoop', zo heet de actie die modeketen JBC heeft opgezet ten voordele van Damiaanactie. De hulporganisatie, die dit jaar haar 50ste verjaardag viert, heeft in JBC een partner gevonden om de aandacht te vestigen op tuberculose, een typische 'armoedeziekte'.

 

"Sjaaltjes zijn hip en dankzij de workshops in de JBC-winkels ontdekken de klanten verschillende manieren om hun sjaaltje te knopen. Maatschappelijk engagement kan heel fashionable zijn", klinkt het bij JBC. Gisteren, niet toevallig op Wereldtuberculosedag, woonde prinses Astrid zo'n workshop bij

 

"We steunen deze actie omdat de landen waar Damiaanactie actief is, ook de landen zijn waar wij onze collecties laten produceren. Op die manier willen we iets terugdoen," zegt CEO Bart Claes.

 

40 euro om tbc-patiënt te genezen

Tbc is de grootste killer onder de infectieziektes en maakt elk jaar miljoenen slachtoffers, vooral onder jonge mensen tussen 15 en 44 jaar. Toch is de ziekte te genezen: met een volgehouden antibioticakuur overleeft liefst 95% van de patiënten.

 

In samenwerking met het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen heeft Damiaanactie een kortere behandeling ontwikkeld die uitstekende resultaten biedt. Die wordt nu al toegepast in Bangladesh en getest in een aantal Afrikaanse landen.

 

Die behandeling is bovendien aanzienlijk goedkoper: 40 euro volstaat nu om een patiënt te genezen. Het is in dat kader dat JBC zijn gewicht in de schaal werpt met het 'Sjaal van de hoop'-project. De sjaals bestaan in vier kleuren, zijn bedrukt met het logo van Damiaanactie (de hartvormige vlinder) en kosten 19,90 euro. Van dat bedrag gaat 5 euro naar Damiaanactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top