JBC steunt Damiaanactie met 'Sjaals van de hoop'

JBC steunt Damiaanactie met 'Sjaals van de hoop'

Hoog bezoek gisteren bij JBC: prinses Astrid kwam er langs voor een workshop rond het knopen van sjaals. De modeketen verkoopt immers 'Sjaals van de hoop' ten voordele van Damiaanactie en dier strijd tegen tbc.

"Iets terugdoen"

'Sjaal van de hoop', zo heet de actie die modeketen JBC heeft opgezet ten voordele van Damiaanactie. De hulporganisatie, die dit jaar haar 50ste verjaardag viert, heeft in JBC een partner gevonden om de aandacht te vestigen op tuberculose, een typische 'armoedeziekte'.

 

"Sjaaltjes zijn hip en dankzij de workshops in de JBC-winkels ontdekken de klanten verschillende manieren om hun sjaaltje te knopen. Maatschappelijk engagement kan heel fashionable zijn", klinkt het bij JBC. Gisteren, niet toevallig op Wereldtuberculosedag, woonde prinses Astrid zo'n workshop bij

 

"We steunen deze actie omdat de landen waar Damiaanactie actief is, ook de landen zijn waar wij onze collecties laten produceren. Op die manier willen we iets terugdoen," zegt CEO Bart Claes.

 

40 euro om tbc-patiënt te genezen

Tbc is de grootste killer onder de infectieziektes en maakt elk jaar miljoenen slachtoffers, vooral onder jonge mensen tussen 15 en 44 jaar. Toch is de ziekte te genezen: met een volgehouden antibioticakuur overleeft liefst 95% van de patiënten.

 

In samenwerking met het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen heeft Damiaanactie een kortere behandeling ontwikkeld die uitstekende resultaten biedt. Die wordt nu al toegepast in Bangladesh en getest in een aantal Afrikaanse landen.

 

Die behandeling is bovendien aanzienlijk goedkoper: 40 euro volstaat nu om een patiënt te genezen. Het is in dat kader dat JBC zijn gewicht in de schaal werpt met het 'Sjaal van de hoop'-project. De sjaals bestaan in vier kleuren, zijn bedrukt met het logo van Damiaanactie (de hartvormige vlinder) en kosten 19,90 euro. Van dat bedrag gaat 5 euro naar Damiaanactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top