JBC steunt Damiaanactie met 'Sjaals van de hoop' | RetailDetail

JBC steunt Damiaanactie met 'Sjaals van de hoop'

JBC steunt Damiaanactie met 'Sjaals van de hoop'

Hoog bezoek gisteren bij JBC: prinses Astrid kwam er langs voor een workshop rond het knopen van sjaals. De modeketen verkoopt immers 'Sjaals van de hoop' ten voordele van Damiaanactie en dier strijd tegen tbc.

"Iets terugdoen"

'Sjaal van de hoop', zo heet de actie die modeketen JBC heeft opgezet ten voordele van Damiaanactie. De hulporganisatie, die dit jaar haar 50ste verjaardag viert, heeft in JBC een partner gevonden om de aandacht te vestigen op tuberculose, een typische 'armoedeziekte'.

 

"Sjaaltjes zijn hip en dankzij de workshops in de JBC-winkels ontdekken de klanten verschillende manieren om hun sjaaltje te knopen. Maatschappelijk engagement kan heel fashionable zijn", klinkt het bij JBC. Gisteren, niet toevallig op Wereldtuberculosedag, woonde prinses Astrid zo'n workshop bij

 

"We steunen deze actie omdat de landen waar Damiaanactie actief is, ook de landen zijn waar wij onze collecties laten produceren. Op die manier willen we iets terugdoen," zegt CEO Bart Claes.

 

40 euro om tbc-patiënt te genezen

Tbc is de grootste killer onder de infectieziektes en maakt elk jaar miljoenen slachtoffers, vooral onder jonge mensen tussen 15 en 44 jaar. Toch is de ziekte te genezen: met een volgehouden antibioticakuur overleeft liefst 95% van de patiënten.

 

In samenwerking met het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen heeft Damiaanactie een kortere behandeling ontwikkeld die uitstekende resultaten biedt. Die wordt nu al toegepast in Bangladesh en getest in een aantal Afrikaanse landen.

 

Die behandeling is bovendien aanzienlijk goedkoper: 40 euro volstaat nu om een patiënt te genezen. Het is in dat kader dat JBC zijn gewicht in de schaal werpt met het 'Sjaal van de hoop'-project. De sjaals bestaan in vier kleuren, zijn bedrukt met het logo van Damiaanactie (de hartvormige vlinder) en kosten 19,90 euro. Van dat bedrag gaat 5 euro naar Damiaanactie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.