JBC vanaf april 2015 in retailpark Les Dauphins in Moeskroen

JBC vanaf april 2015 in retailpark Les Dauphins in Moeskroen

JBC neemt in de lente van 2015 zijn intrek in Les Dauphins in Moeskroen. De modeketen neemt in het retailpark de plaats in van Lunch Garden, dat zijn huurcontract vervroegd heeft opgezegd.

Les Dauphins opnieuw 100% verhuurd

"Met de komst van JBC zijn onze 23.000 m² opnieuw volledig verhuurd, na de recente opening van restaurant Le Petit Monde op de bovenverdieping", zegt een tevreden Jan Du Bois, een van de twee promotoren van het retailpark. Les Dauphins in Moeskroen zag zijn bezoekersaantallen de laatste maanden met zo'n 15% stijgen tegenover dezelfde periode een jaar eerder.

 

JBC zal in Moeskroen de plaats innemen van Lunch Garden, dat 966 m² huurde gespreid over twee verdiepingen maar eind september de deuren sloot. "Al van bij de opening van het winkelpark in maart 2013 kende Lunch Garden grote moeilijkheden", verklaart Jan Du Bois het vertrek van de restaurantketen.

 

"Blijkbaar beantwoordde het concept onvoldoende aan de lokale behoeften, want Pizza Hut kent wel een groeiend succes terwijl ook restaurant Le Petit Monde een prima start kende. Wij hebben Lunch Garden dan ook vroegtijdig laten vertrekken om JBC als gedroomde opvolger te kunnen verwelkomen", zegt de copromotor.

 

Twee JBC's in Moeskroen

Voor JBC, dat in ons land 135 winkels telt, wordt de vestiging in Les Dauphins de tweede winkel in Moeskroen: "Beide winkels zullen naast elkaar blijven bestaan", zegt directeur Dominiek Willemse. "Het is niet de eerste keer dat we een winkel in de rand en een in het centrum van dezelfde stad runnen. Ik denk bijvoorbeeld aan Namen." Al telt die stad wel dubbel zoveel inwoners als Moeskroen.

"Toch is er een beetje ongerustheid, want we zijn er ons van bewust dat het in Moeskroen veel moeilijker zal zijn. De binnenstad evolueert namelijk niet zo gunstig en de JBC in het centrum kan beter presteren. Het retailpark heeft daarentegen zijn strepen intussen al verdiend", besluit Dominiek Willemse.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top