Jimmy Choo opent tweede Belgische winkel dit najaar | RetailDetail

Jimmy Choo opent tweede Belgische winkel dit najaar

Jimmy Choo opent tweede Belgische winkel dit najaar

De modieuze schoenenproducent Jimmy Choo opent in het najaar al een tweede winkel op Belgische bodem. Pas begin deze maand zag de allereerste Belgische shop van het Amerikaanse merk het daglicht in Antwerpen. Maar het label hoeft blijkbaar niet te wachten op resultaten om te weten dat het tussen Jimmy Choo en België zal klikken.


Begin juni ging Jimmy Choo in primière in België met een eigen winkel in de Antwerpse Schutterhofstraat. Het was tevens de twintigste Europese winkel voor het prijzige merk. Daar wordt komende november ook nog een tweede Belgische winkel aan toegevoegd, dit maal in de Waterloolaan in Brussel.


Typisch wordt het concept van een Jimmy Choo-store uitgewerkt volgens de trendy boudoirstijl, met veel kristallen luchters, een overdaad aan spiegels en bijhorend zachttapijt. De schoenenketen, die in mei werd overgenomen door de Zwitserse luxegroep Labelux, verkoopt er naast schoenen ook accessoires en handtassen voor dames.
 

De modieuze schoenenproducent Jimmy Choo opent in het najaar al een tweede winkel op Belgische bodem. Pas begin deze maand zag de allereerste Belgische shop van het Amerikaanse merk het daglicht in Antwerpen. Maar het label hoeft blijkbaar niet te wachten op resultaten om te weten dat het tussen Jimmy Choo en België zal klikken.


Begin juni ging Jimmy Choo in primière in België met een eigen winkel in de Antwerpse Schutterhofstraat. Het was tevens de twintigste Europese winkel voor het prijzige merk. Daar wordt komende november ook nog een tweede Belgische winkel aan toegevoegd, dit maal in de Waterloolaan in Brussel.


Typisch wordt het concept van een Jimmy Choo-store uitgewerkt volgens de trendy boudoirstijl, met veel kristallen luchters, een overdaad aan spiegels en bijhorend zachttapijt. De schoenenketen, die in mei werd overgenomen door de Zwitserse luxegroep Labelux, verkoopt er naast schoenen ook accessoires en handtassen voor dames.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.