Jimmy Choo opent tweede Belgische winkel dit najaar | RetailDetail

Jimmy Choo opent tweede Belgische winkel dit najaar

Jimmy Choo opent tweede Belgische winkel dit najaar

De modieuze schoenenproducent Jimmy Choo opent in het najaar al een tweede winkel op Belgische bodem. Pas begin deze maand zag de allereerste Belgische shop van het Amerikaanse merk het daglicht in Antwerpen. Maar het label hoeft blijkbaar niet te wachten op resultaten om te weten dat het tussen Jimmy Choo en België zal klikken.


Begin juni ging Jimmy Choo in primière in België met een eigen winkel in de Antwerpse Schutterhofstraat. Het was tevens de twintigste Europese winkel voor het prijzige merk. Daar wordt komende november ook nog een tweede Belgische winkel aan toegevoegd, dit maal in de Waterloolaan in Brussel.


Typisch wordt het concept van een Jimmy Choo-store uitgewerkt volgens de trendy boudoirstijl, met veel kristallen luchters, een overdaad aan spiegels en bijhorend zachttapijt. De schoenenketen, die in mei werd overgenomen door de Zwitserse luxegroep Labelux, verkoopt er naast schoenen ook accessoires en handtassen voor dames.
 

De modieuze schoenenproducent Jimmy Choo opent in het najaar al een tweede winkel op Belgische bodem. Pas begin deze maand zag de allereerste Belgische shop van het Amerikaanse merk het daglicht in Antwerpen. Maar het label hoeft blijkbaar niet te wachten op resultaten om te weten dat het tussen Jimmy Choo en België zal klikken.


Begin juni ging Jimmy Choo in primière in België met een eigen winkel in de Antwerpse Schutterhofstraat. Het was tevens de twintigste Europese winkel voor het prijzige merk. Daar wordt komende november ook nog een tweede Belgische winkel aan toegevoegd, dit maal in de Waterloolaan in Brussel.


Typisch wordt het concept van een Jimmy Choo-store uitgewerkt volgens de trendy boudoirstijl, met veel kristallen luchters, een overdaad aan spiegels en bijhorend zachttapijt. De schoenenketen, die in mei werd overgenomen door de Zwitserse luxegroep Labelux, verkoopt er naast schoenen ook accessoires en handtassen voor dames.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.