Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French | RetailDetail

Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes, voormalig country manager van s.Oliver Benelux, heeft een nieuwe uitdaging gevonden bij Talking French. Ze wordt CEO van het Belgische modemerk, dat in 2004 werd opgericht en zich richt op de moderne, stijlvolle en stedelijke vrouw.

Carte blanche

Op 30 september neemt Katrien Maes afscheid van s.Oliver en één dag later gaat ze al bij Talking French aan de slag. Dat ze er zo snel in vliegt, heeft alles te maken met het feit dat ze dit als een gedroomde kans ziet om haar opgedane expertise bij grote, internationale merken (o.a. Esprit en s.Oliver) hands-on toe te passen.

 

“Toen de eigenaars mij contacteerden, wist ik dat ik dit aanbod niet kon weigeren. Ze geven me eigenlijk ‘carte blanche’ om het merk uit te bouwen en ik kan me er helemaal in uitleven,” vertelt een stralende Katrien Maes, die vastberaden is het modehuis nieuw leven in blazen.


Wholesale en expansie

Dat weinig mensen er bij stilstaan dat Talking French een jong en puur Belgisch merk is (het bedrijf is in handen van de Antwerpse zakenman Xavier Painblanc en zijn echtgenote Ann), heeft het te danken aan de internationale allures van de modelijn. Uitbreiding staat dan ook hoog op het programma, net zoals de uitbouw van een wholesale-kanaal. Zelfs het woord buitenland durft Katrien Maes al voorzichtig in de mond te nemen.

 

“In België is Talking French alleen nog maar in de retail aanwezig, maar het merk heeft nog zo veel potentieel. Uniek aan Talking French is dat het zowel moeders als dochters aanspreekt: het is jong, modebewust en wordt gekenmerkt door kwalitatieve stoffen met leuke prints,” besluit de kersverse topvrouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.