Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes, voormalig country manager van s.Oliver Benelux, heeft een nieuwe uitdaging gevonden bij Talking French. Ze wordt CEO van het Belgische modemerk, dat in 2004 werd opgericht en zich richt op de moderne, stijlvolle en stedelijke vrouw.

Carte blanche

Op 30 september neemt Katrien Maes afscheid van s.Oliver en één dag later gaat ze al bij Talking French aan de slag. Dat ze er zo snel in vliegt, heeft alles te maken met het feit dat ze dit als een gedroomde kans ziet om haar opgedane expertise bij grote, internationale merken (o.a. Esprit en s.Oliver) hands-on toe te passen.

 

“Toen de eigenaars mij contacteerden, wist ik dat ik dit aanbod niet kon weigeren. Ze geven me eigenlijk ‘carte blanche’ om het merk uit te bouwen en ik kan me er helemaal in uitleven,” vertelt een stralende Katrien Maes, die vastberaden is het modehuis nieuw leven in blazen.


Wholesale en expansie

Dat weinig mensen er bij stilstaan dat Talking French een jong en puur Belgisch merk is (het bedrijf is in handen van de Antwerpse zakenman Xavier Painblanc en zijn echtgenote Ann), heeft het te danken aan de internationale allures van de modelijn. Uitbreiding staat dan ook hoog op het programma, net zoals de uitbouw van een wholesale-kanaal. Zelfs het woord buitenland durft Katrien Maes al voorzichtig in de mond te nemen.

 

“In België is Talking French alleen nog maar in de retail aanwezig, maar het merk heeft nog zo veel potentieel. Uniek aan Talking French is dat het zowel moeders als dochters aanspreekt: het is jong, modebewust en wordt gekenmerkt door kwalitatieve stoffen met leuke prints,” besluit de kersverse topvrouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top