Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes, voormalig country manager van s.Oliver Benelux, heeft een nieuwe uitdaging gevonden bij Talking French. Ze wordt CEO van het Belgische modemerk, dat in 2004 werd opgericht en zich richt op de moderne, stijlvolle en stedelijke vrouw.

Carte blanche

Op 30 september neemt Katrien Maes afscheid van s.Oliver en één dag later gaat ze al bij Talking French aan de slag. Dat ze er zo snel in vliegt, heeft alles te maken met het feit dat ze dit als een gedroomde kans ziet om haar opgedane expertise bij grote, internationale merken (o.a. Esprit en s.Oliver) hands-on toe te passen.

 

“Toen de eigenaars mij contacteerden, wist ik dat ik dit aanbod niet kon weigeren. Ze geven me eigenlijk ‘carte blanche’ om het merk uit te bouwen en ik kan me er helemaal in uitleven,” vertelt een stralende Katrien Maes, die vastberaden is het modehuis nieuw leven in blazen.


Wholesale en expansie

Dat weinig mensen er bij stilstaan dat Talking French een jong en puur Belgisch merk is (het bedrijf is in handen van de Antwerpse zakenman Xavier Painblanc en zijn echtgenote Ann), heeft het te danken aan de internationale allures van de modelijn. Uitbreiding staat dan ook hoog op het programma, net zoals de uitbouw van een wholesale-kanaal. Zelfs het woord buitenland durft Katrien Maes al voorzichtig in de mond te nemen.

 

“In België is Talking French alleen nog maar in de retail aanwezig, maar het merk heeft nog zo veel potentieel. Uniek aan Talking French is dat het zowel moeders als dochters aanspreekt: het is jong, modebewust en wordt gekenmerkt door kwalitatieve stoffen met leuke prints,” besluit de kersverse topvrouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top