Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French | RetailDetail

Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes benoemd tot CEO Talking French

Katrien Maes, voormalig country manager van s.Oliver Benelux, heeft een nieuwe uitdaging gevonden bij Talking French. Ze wordt CEO van het Belgische modemerk, dat in 2004 werd opgericht en zich richt op de moderne, stijlvolle en stedelijke vrouw.

Carte blanche

Op 30 september neemt Katrien Maes afscheid van s.Oliver en één dag later gaat ze al bij Talking French aan de slag. Dat ze er zo snel in vliegt, heeft alles te maken met het feit dat ze dit als een gedroomde kans ziet om haar opgedane expertise bij grote, internationale merken (o.a. Esprit en s.Oliver) hands-on toe te passen.

 

“Toen de eigenaars mij contacteerden, wist ik dat ik dit aanbod niet kon weigeren. Ze geven me eigenlijk ‘carte blanche’ om het merk uit te bouwen en ik kan me er helemaal in uitleven,” vertelt een stralende Katrien Maes, die vastberaden is het modehuis nieuw leven in blazen.


Wholesale en expansie

Dat weinig mensen er bij stilstaan dat Talking French een jong en puur Belgisch merk is (het bedrijf is in handen van de Antwerpse zakenman Xavier Painblanc en zijn echtgenote Ann), heeft het te danken aan de internationale allures van de modelijn. Uitbreiding staat dan ook hoog op het programma, net zoals de uitbouw van een wholesale-kanaal. Zelfs het woord buitenland durft Katrien Maes al voorzichtig in de mond te nemen.

 

“In België is Talking French alleen nog maar in de retail aanwezig, maar het merk heeft nog zo veel potentieel. Uniek aan Talking French is dat het zowel moeders als dochters aanspreekt: het is jong, modebewust en wordt gekenmerkt door kwalitatieve stoffen met leuke prints,” besluit de kersverse topvrouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.