Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

De Amerikaanse kledingketen Aeropostale heeft in het vierde kwartaal opnieuw een stevig verlies geleden. Het gaat daarom bekijken of het bedrijf moet geherstructureerd worden om de toekomst te verzekeren.

Waardeloos aandeel

In het vierde kwartaal was er bij Aeropostale sprake van een verlies van 21,7 miljoen dollar (19 miljoen euro). Dat is een flink pak meer dan een jaar eerder, toen de keten een verlies van 13,5 miljoen dollar (112 miljoen euro) moest incasseren.

 

Aeropostale gaat nu bekijken of het bedrijf moet herstructureren in een poging om jonge klanten opnieuw naar de winkels te lokken. Die kopen immers steeds meer online, wat nefast is voor de resultaten. Ook een verkoop van het bedrijf wordt niet uitgesloten.

 

Ondertussen doet de keten er alles aan om te vermijden dat het aandeel wordt geschrapt op de beurs van New York. De voorbije 12 maanden is de waarde van dat aandeel immers met 89 procent gedaald, waardoor het nu nog amper 29 cent waard is. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top