Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies | RetailDetail

Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

De Amerikaanse kledingketen Aeropostale heeft in het vierde kwartaal opnieuw een stevig verlies geleden. Het gaat daarom bekijken of het bedrijf moet geherstructureerd worden om de toekomst te verzekeren.

Waardeloos aandeel

In het vierde kwartaal was er bij Aeropostale sprake van een verlies van 21,7 miljoen dollar (19 miljoen euro). Dat is een flink pak meer dan een jaar eerder, toen de keten een verlies van 13,5 miljoen dollar (112 miljoen euro) moest incasseren.

 

Aeropostale gaat nu bekijken of het bedrijf moet herstructureren in een poging om jonge klanten opnieuw naar de winkels te lokken. Die kopen immers steeds meer online, wat nefast is voor de resultaten. Ook een verkoop van het bedrijf wordt niet uitgesloten.

 

Ondertussen doet de keten er alles aan om te vermijden dat het aandeel wordt geschrapt op de beurs van New York. De voorbije 12 maanden is de waarde van dat aandeel immers met 89 procent gedaald, waardoor het nu nog amper 29 cent waard is. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top