Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies | RetailDetail

Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

Kledingketen Aeropostale bekijkt strategie na nieuw verlies

De Amerikaanse kledingketen Aeropostale heeft in het vierde kwartaal opnieuw een stevig verlies geleden. Het gaat daarom bekijken of het bedrijf moet geherstructureerd worden om de toekomst te verzekeren.

Waardeloos aandeel

In het vierde kwartaal was er bij Aeropostale sprake van een verlies van 21,7 miljoen dollar (19 miljoen euro). Dat is een flink pak meer dan een jaar eerder, toen de keten een verlies van 13,5 miljoen dollar (112 miljoen euro) moest incasseren.

 

Aeropostale gaat nu bekijken of het bedrijf moet herstructureren in een poging om jonge klanten opnieuw naar de winkels te lokken. Die kopen immers steeds meer online, wat nefast is voor de resultaten. Ook een verkoop van het bedrijf wordt niet uitgesloten.

 

Ondertussen doet de keten er alles aan om te vermijden dat het aandeel wordt geschrapt op de beurs van New York. De voorbije 12 maanden is de waarde van dat aandeel immers met 89 procent gedaald, waardoor het nu nog amper 29 cent waard is. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.