Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm | RetailDetail

Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm

Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm
De kortfilm die het Flanders Fashion Institute liet maken voor de London Fashion Week in februari van dit jaar, is in de prijzen gevallen op het Festival van de Bedrijfsfilm. Met de kortfilm, die door de Londense modescene al zeer enthousiast werd onthaald, wilde het FFI vooral nieuwe ontwerpers van eigen bodem promoten.

London Fashion Week

De jury van het Festival van de Bedrijfsfilm, dat elk jaar de beste films uit de Belgische bedrijfswereld bekroont, selecteerde woensdagavond de inzending van Flanders Fashion Institute voor een award in de categorie "events". De kortfilm werd gerealiseerd naar aanleiding van de London Fashion Week, waar het FFI voor de allereerste keer een "Showroom Belgium" organiseerde om jonge modetalenten van bij ons aan de internationale pers en aankopers voor te stellen.

 

De kortfilm in zwart-wit vertelt het verhaal van een model dat – gekleed in een silhouet van de deelnemende designers - verpakt wordt in een kist om naar Londen te worden verscheept. De film werd opgenomen in de Rubenszaal van het Koninklijke Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen.

 

Sociale media en drukke locaties

De kortfilm werd niet enkel verspreid via de gekende sociale media, maar werd tijdens de modeweek eveneens met een mobiele projector getoond op drukke locaties in Londen, zoals metrostations, musea en de drukke winkelstraat Oxford Street.

 

"Flanders Fashion Institute is zeer blij met deze award", aldus project manager Agnes Wené. ‘Voor de eerste keer maakten we een film ter promotie van de designers die we internationaal ondersteunen en lanceren. Dat we na de positieve reacties uit de modesecne in Londen zelf nu ook deze prijs in de wacht slepen, steunt ons in onze overtuiging dat we in de toekomst de ingeslagen weg moeten blijven bewandelen." Tot meerdere eer en glorie van de Belgische mode, van wie een aantal "iconen" het de laatste tijd allesbehalve onder de markt hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.