Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm

Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm
De kortfilm die het Flanders Fashion Institute liet maken voor de London Fashion Week in februari van dit jaar, is in de prijzen gevallen op het Festival van de Bedrijfsfilm. Met de kortfilm, die door de Londense modescene al zeer enthousiast werd onthaald, wilde het FFI vooral nieuwe ontwerpers van eigen bodem promoten.

London Fashion Week

De jury van het Festival van de Bedrijfsfilm, dat elk jaar de beste films uit de Belgische bedrijfswereld bekroont, selecteerde woensdagavond de inzending van Flanders Fashion Institute voor een award in de categorie "events". De kortfilm werd gerealiseerd naar aanleiding van de London Fashion Week, waar het FFI voor de allereerste keer een "Showroom Belgium" organiseerde om jonge modetalenten van bij ons aan de internationale pers en aankopers voor te stellen.

 

De kortfilm in zwart-wit vertelt het verhaal van een model dat – gekleed in een silhouet van de deelnemende designers - verpakt wordt in een kist om naar Londen te worden verscheept. De film werd opgenomen in de Rubenszaal van het Koninklijke Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen.

 

Sociale media en drukke locaties

De kortfilm werd niet enkel verspreid via de gekende sociale media, maar werd tijdens de modeweek eveneens met een mobiele projector getoond op drukke locaties in Londen, zoals metrostations, musea en de drukke winkelstraat Oxford Street.

 

"Flanders Fashion Institute is zeer blij met deze award", aldus project manager Agnes Wené. ‘Voor de eerste keer maakten we een film ter promotie van de designers die we internationaal ondersteunen en lanceren. Dat we na de positieve reacties uit de modesecne in Londen zelf nu ook deze prijs in de wacht slepen, steunt ons in onze overtuiging dat we in de toekomst de ingeslagen weg moeten blijven bewandelen." Tot meerdere eer en glorie van de Belgische mode, van wie een aantal "iconen" het de laatste tijd allesbehalve onder de markt hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top