Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm | RetailDetail

Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm

Kortfilm Flanders Fashion Institute is Beste Bedrijfsfilm
De kortfilm die het Flanders Fashion Institute liet maken voor de London Fashion Week in februari van dit jaar, is in de prijzen gevallen op het Festival van de Bedrijfsfilm. Met de kortfilm, die door de Londense modescene al zeer enthousiast werd onthaald, wilde het FFI vooral nieuwe ontwerpers van eigen bodem promoten.

London Fashion Week

De jury van het Festival van de Bedrijfsfilm, dat elk jaar de beste films uit de Belgische bedrijfswereld bekroont, selecteerde woensdagavond de inzending van Flanders Fashion Institute voor een award in de categorie "events". De kortfilm werd gerealiseerd naar aanleiding van de London Fashion Week, waar het FFI voor de allereerste keer een "Showroom Belgium" organiseerde om jonge modetalenten van bij ons aan de internationale pers en aankopers voor te stellen.

 

De kortfilm in zwart-wit vertelt het verhaal van een model dat – gekleed in een silhouet van de deelnemende designers - verpakt wordt in een kist om naar Londen te worden verscheept. De film werd opgenomen in de Rubenszaal van het Koninklijke Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen.

 

Sociale media en drukke locaties

De kortfilm werd niet enkel verspreid via de gekende sociale media, maar werd tijdens de modeweek eveneens met een mobiele projector getoond op drukke locaties in Londen, zoals metrostations, musea en de drukke winkelstraat Oxford Street.

 

"Flanders Fashion Institute is zeer blij met deze award", aldus project manager Agnes Wené. ‘Voor de eerste keer maakten we een film ter promotie van de designers die we internationaal ondersteunen en lanceren. Dat we na de positieve reacties uit de modesecne in Londen zelf nu ook deze prijs in de wacht slepen, steunt ons in onze overtuiging dat we in de toekomst de ingeslagen weg moeten blijven bewandelen." Tot meerdere eer en glorie van de Belgische mode, van wie een aantal "iconen" het de laatste tijd allesbehalve onder de markt hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top