RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Het unieke groeiverhaal van Street One en Cecil

icon
Mode17 december, 2019

(publireportage) Met de merken Cecil en Street One schrijft CBR Fashion Group een uitzonderlijk verhaal. De modegroep ziet nog flink wat expansiemogelijkheden in de Benelux en is daarom op zoek naar zelfstandige partners die willen bijdragen aan een opmerkelijke successtory. 

 

100 nieuwe winkels

Erg vaak komen Cecil en Street One niet in het nieuws, maar het verhaal is echt wel uniek, vertellen Michael Doerell (head of sales international) en Marc Bierkens (country manager Belux) aan RetailDetail: “Wat wij in 2019 gerealiseerd hebben, verbaast heel wat waarnemers. We hadden in Europa wel 400 bouwprojecten lopen: zo’n 300 shop-in-shop concepten en meer dan 100 nieuwe stand-alone winkels, waarvan 34 in de Benelux, 10 in België. Het gaat om partner stores, wat betekent dat zelfstandige ondernemers geloven in ons concept.”
 

Ook voor 2020 toont het bedrijf zich ambitieus: er is nog heel wat potentieel voor bijkomende winkels en verkooppunten. Wat maakt het succes van Cecil en Street One? “Ons voordeel is dat we ons ten volle kunnen concentreren op ons product en onze consument, wij hebben een stabiel team en worden ondersteund door een investeerder met een langetermijnvisie.”

 

Draagbaar en betaalbaar

Het product is één van de succesfactoren in dit groeiverhaal. De twee merken van de groep zijn complementair en richten zich tot een interessante doelgroep die door andere labels soms wat verwaarloosd wordt: een vrouw van alle leeftijden, die jong van geest is. “Deze consument wil geen high fashion, maar wel elke dag iets leuks om te dragen. Ze verwacht kwaliteit met oog voor detail.”
 

Street One onderscheidt zich met vlot draagbare en betaalbare dameskledij voor elke dag. Makkelijk te combineren stukken met een vrouwelijke, hedendaagse look, een uitstekende kwaliteit en perfecte pasvormen. Cecil heeft een wat sportiever karakter: typerend voor het merk zijn de comfortabele pasvormen en de flatterende snit. “Dit is een modemerk voor iedereen, dat ook grotere maten beschikbaar heeft. We hebben een zeer trouw publiek, er zijn maar weinig alternatieven in dit marktsegment.”
 

Cecil en Street One brengen elk wel twaalf collecties per jaar op de markt. “Tussen bestelling en levering zitten slechts 90 dagen, wat een zeer concurrentiële termijn is in ons segment. Bovendien bieden we een groot pakket ‘never out-of-stock’- en ‘quick response’-artikelen waarmee winkeliers flexibel hun voorraden kunnen aanvullen. Die items zijn goed voor een groot aandeel van de winkelomzet. Door deze manier van werken hebben ondernemers minder last van slapend kapitaal. Wij weten op elk moment exact welk artikel er verkocht wordt: welk model, welke kleur, welke maat… en we kunnen daardoor ook snel reageren.”

 

Expansiekansen

In België en Luxemburg zijn Cecil en Street One nu aanwezig in ongeveer 280 verkooppunten, in Nederland zijn het er 550. Die cijfers slaan op alle verkoopkanalen opgeteld: multimerkenwinkels, standalone winkels en shop-in-shops. “Er is nog veel expansiepotentieel in België: doordat we kleinere winkels openen, zijn we flexibel en liggen er veel mogelijkheden open.” De winkels zijn 100 à 150 vierkante meter groot. “Dat is ons DNA, dat concept is altijd onveranderd gebleven.” Qua inrichting ogen de verkooppunten warm, met gebruik van hout en kwaliteitsmaterialen.
 

Het bedrijf opent boetieks van Street One, van Cecil of van beide merken in één winkel. “Onze kracht zit in de focus op deze twee merken. We hoeven onze aandacht niet te versnipperen over tien verschillende collecties, voor mannen, kinderen, klassiek, sportief… Bovendien zijn onze merken complementair. In het winkelcentrum Knauf Shopping in het Luxemburgse Pommerloch bijvoorbeeld, hebben we zowel een winkel van Street One als van Cecil. Ze beconcurreren elkaar niet, ze vullen elkaar aan.”
 

Welke type locaties verkiest CBR Fashion? “We waken erover dat onze partners geld kunnen verdienen, we kijken naar de balans tussen kosten en opbrengsten. Dat onderzoeken we nauwgezet, we rekenen ons niet rijk. Daarom opteren we voor interessante, goed gelegen panden die ook betaalbaar zijn, zodat ondernemers vanaf de eerste winkel winst kunnen maken. De vastgoedmarkt verandert wel: winkelcentra tonen zich flexibel, ze kijken naar een evenwichtige mix, en dat biedt opportuniteiten. Met onze merken voegen we iets toe aan het bestaande aanbod. In shoppingcenters zijn er nog wel wat kleinere panden beschikbaar. We kunnen bovendien snel schakelen: onze systemen laten toe om op korte termijn winkels te openen en met de juiste collecties te vullen.”

 

Gedreven lokale partners

Voor zowel Cecil als Street One is de retailer nu op zoek naar partners die willen meestappen in het groeiverhaal. Bestaat er zoiets als een ideaal profiel? “We hebben liefst mensen met ervaring en lokale marktkennis, maar gedrevenheid is minstens even belangrijk. Soms begint het met een shop-in-shop van 30 vierkante meter in een bestaande winkel, met ons meubilair, waarna de ondernemer dan een eigen winkel opent als store partner of multibrand partner met de twee merken. We zien ook dat mensen uit de verkoop de drang voelen om voor zichzelf te beginnen en een winkel te openen. Met gedreven, gemotiveerde salespersonen werken we graag samen. We kijken voor elke locatie naar de passende investering, dus je kan op korte termijn geld verdienen. Wanneer de zaken goed gaan, openen ondernemers vervolgens meer winkels. We zien dat bestaande partners doorgroeien, en dat vinden wij prima: ons succesverhaal is grotendeels te danken aan een goede samenwerking met gedreven, lokale partners.”

 

Over CBR Fashion Group

Het moederbedrijf achter modemerken Cecil en Street One, CBR Fashion Group, is één van de drie grootste damesmodespelers in Duitsland, met 1200 medewerkers. De merken van de groep zijn aanwezig in zowat 8.200 verkooppunten in 19 Europese landen. De omzet bedroeg 565 miljoen euro in het boekjaar 2018. Sinds begin 2018 is het bedrijf in handen van investeringsmaatschappij Alteri Investors.

 

Ook interesse om samen te werken met Cecil en/of Street One? Dat kan als multimerkenpartner, met een shop-in-shop formule of als volwaardige store partner. Contacteer country manager Marc Bierkens: Marc.Bierkens@de.street-one.com

Voor praktische vragen kan u terecht bij het CBR Fashion Service Team:

Schaliënhoevedreef 20 C, 2800 Mechelen – Tel: +32 15 29 90 00

Bezoek onze showrooms: Fashion Gardens – Atomiumlaan 1, 1020 Brussel

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode12 december, 2025
    Lululemon zet CEO aan de deur

    De Canadese sportmodeketen Lululemon heeft zijn CEO Calvin McDonald aan de deur gezet, met ingang vanaf 31 januari 2026. De zoektocht naar een opvolger is begonnen, intussen nemen CFO Meghan Frank en CCO André Maestrini het stokje over.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Mango groeit in sneltempo naar 60 winkels in VS

    Mango is aan een forse versnelling bezig in de Verenigde Staten: met een winkel in Chicago bereikt de keten de mijlpaal van zestig locaties in de VS. De vooruitgang is opmerkelijk: de kaap van vijftig werd pas in juni gerond.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Onderzoek: gerecycled polyester is vervuilender dan nieuw

    Een nieuw onderzoek ondergraaft de duurzaamheidsreputatie van gerecycled polyester (rPET), een materiaal dat de mode-industrie jarenlang als ecologisch alternatief heeft gepositioneerd. Tijdens het wassen blijkt rPET aanzienlijk meer microplastics uit te stoten dan nieuw polyester.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN