Laatste collectie Kaat Tilley binnenkort bij JBC

Laatste collectie Kaat Tilley binnenkort bij JBC

Enkele maanden na haar veel te vroege overlijden brengt JBC alsnog de laatste collectie van Kaat Tilley in de winkels. "In overleg met haar dochters en als ultiem eerbetoon", zegt Ann Claes van JBC.

JBC heeft "getwijfeld"

Een jaar geleden besloten Kaat Tilley en JBC om samen een collectie uit te brengen. Net voor de zomer zette de ontwerpster daarvoor de laatste puntjes op de i, de definitieve "go" voor de productie zou enkele dagen later volgen. Maar toen sloeg het noodlot toe: een infectie maakte plots een einde aan de vele plannen van de ontwerpster. Kaat Tilley werd amper 52.

 

In overleg met Epiphany en Rebekka, de dochters van Kaat Tilley, besliste JBC om de productie van de collectie toch te laten doorgaan "als ultiem eerbetoon aan deze talentvolle Belgische ontwerpster en kunstenares".

 

"De collectie was zo goed als klaar", zegt Ann Claes, chief buying officer van JBC. "We hebben getwijfeld of we de productie zouden laten doorgaan, maar Kaats dochters hebben ons over de streep getrokken om het werk van hun mama te voltooien zoals gepland. Ze hebben ook de stalen goedgekeurd, in samenspraak met ons creatieve team dat gedurende het hele project nauw samengewerkt heeft met Kaat."

 

"Sereen maar niet triest"

De collectie Straight Back by Kaat Tilley for JBC is vanaf 6 oktober te koop bij JBC en leunt nauw aan bij de succesvolle Escape-collectie die de ontwerpster enkele jaren geleden op de markt bracht. "Een vergelijking die Kaat zelf maakte toen ze vorig jaar met veel enthousiasme sprak over haar collectie voor JBC. Ze was blij dat ze een collectie voor het grote publiek kon brengen, een droom die ze al lang koesterde", herinnert Ann Claes zich.

 

De mooie afwerking en de hoogwaardige materialen maken deze collectie wel iets duurder dan de gemiddelde JBC-prijzen, "maar toch nog altijd heel democratisch voor een unieke designercollectie", klinkt het bij de retailer. Prijzen van de stukken - van jurken en rokken over panty's, poncho's, sjaals en beenverwarmers tot coltruien - zullen variëren tussen 17,5 en 70 euro. 

 

"Kaat was fier op haar werk en ze was heel tevreden met het resultaat dat we samen neergezet hebben. Wij zijn gelukkig dat we met haar mochten samenwerken. In de JBC-winkels willen we ook de schoonheid rond de wereld van Kaat Tilley weergeven, sereen maar niet triest", belooft Ann Maes van JBC.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top