Laatste collectie Kaat Tilley binnenkort bij JBC | RetailDetail

Laatste collectie Kaat Tilley binnenkort bij JBC

Laatste collectie Kaat Tilley binnenkort bij JBC

Enkele maanden na haar veel te vroege overlijden brengt JBC alsnog de laatste collectie van Kaat Tilley in de winkels. "In overleg met haar dochters en als ultiem eerbetoon", zegt Ann Claes van JBC.

JBC heeft "getwijfeld"

Een jaar geleden besloten Kaat Tilley en JBC om samen een collectie uit te brengen. Net voor de zomer zette de ontwerpster daarvoor de laatste puntjes op de i, de definitieve "go" voor de productie zou enkele dagen later volgen. Maar toen sloeg het noodlot toe: een infectie maakte plots een einde aan de vele plannen van de ontwerpster. Kaat Tilley werd amper 52.

 

In overleg met Epiphany en Rebekka, de dochters van Kaat Tilley, besliste JBC om de productie van de collectie toch te laten doorgaan "als ultiem eerbetoon aan deze talentvolle Belgische ontwerpster en kunstenares".

 

"De collectie was zo goed als klaar", zegt Ann Claes, chief buying officer van JBC. "We hebben getwijfeld of we de productie zouden laten doorgaan, maar Kaats dochters hebben ons over de streep getrokken om het werk van hun mama te voltooien zoals gepland. Ze hebben ook de stalen goedgekeurd, in samenspraak met ons creatieve team dat gedurende het hele project nauw samengewerkt heeft met Kaat."

 

"Sereen maar niet triest"

De collectie Straight Back by Kaat Tilley for JBC is vanaf 6 oktober te koop bij JBC en leunt nauw aan bij de succesvolle Escape-collectie die de ontwerpster enkele jaren geleden op de markt bracht. "Een vergelijking die Kaat zelf maakte toen ze vorig jaar met veel enthousiasme sprak over haar collectie voor JBC. Ze was blij dat ze een collectie voor het grote publiek kon brengen, een droom die ze al lang koesterde", herinnert Ann Claes zich.

 

De mooie afwerking en de hoogwaardige materialen maken deze collectie wel iets duurder dan de gemiddelde JBC-prijzen, "maar toch nog altijd heel democratisch voor een unieke designercollectie", klinkt het bij de retailer. Prijzen van de stukken - van jurken en rokken over panty's, poncho's, sjaals en beenverwarmers tot coltruien - zullen variëren tussen 17,5 en 70 euro. 

 

"Kaat was fier op haar werk en ze was heel tevreden met het resultaat dat we samen neergezet hebben. Wij zijn gelukkig dat we met haar mochten samenwerken. In de JBC-winkels willen we ook de schoonheid rond de wereld van Kaat Tilley weergeven, sereen maar niet triest", belooft Ann Maes van JBC.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.