Laatste ketens van Macintosh vinden ook nieuwe eigenaar

Laatste ketens van Macintosh vinden ook nieuwe eigenaar

De curatoren van de failliete Macintosh Retail Group zijn erin geslaagd om ook een doorstart te bewerkstelligen voor Invito, Pro Sport en Steve Madden. Dat waren de laatste drie ketens waar nog geen nieuwe eigenaar voor was gevonden.

 

Nog geen zekerheid over aantal winkels

Pro Sport komt in handen van de Pro Sport Holding, terwijl de panden van Invito en Steve Madden verkocht werden aan Highlands Holding. Dat kocht eerder ook al de winkels van het failliete Hartman & Hartman over. Het concept van Steve Madden zal daarbij wel verdwijnen in Nederland, want de drie winkels van de keten worden omgezet naar andere formules, omdat er nog geen overeenkomst is met de Amerikaanse licentiehouder van het merk.

 

Alle 65 winkels van de drie formules zijn inbegrepen in de overname, maar het is voorlopig nog niet geweten hoeveel van die winkels ook daadwerkelijk zullen open blijven. Daarrond moeten nog afspraken worden gemaakt met de leveranciers en de verhuurders van de panden. Ook de exacte financiële details van de verkoop werden niet bekend gemaakt.

 

Met de verkoop van Invito, Pro Sport en Steve Madden is er nu definitief een einde gekomen aan wat ooit de Macintosh Retail Group was. De andere ketens van de retailgroep werden eerder al van de hand gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top