Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel | RetailDetail

Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lingerieformule Lincherie heeft het exclusieve recht gekregen om een 3D-scanspiegel in de paskamers te gebruiken. European Patent Office (EPO) heeft een patent voor 20 jaar verleend aan moederbedrijf Van de Velde.

 

Kiezen juiste maat gemakkelijker

De spiegel adviseert de klant met 3D-meettechnologie over de juiste beha. De komst van de 3D-scanspiegel maakt zo het kiezen van de juiste maat beha gemakkelijker. De spiegel met geïntegreerde 3D-meettechnologie maakt in een minuut 140 metingen van het bovenlichaam en vertaalt dit door naar de maat van de beha.

 

De spiegel geeft ook aan hoe verschillende merken passen en welke modellen en maten er op voorraad zijn in de winkel. De klant kan tevens foto’s maken met de spiegel om diverse bh’s te vergelijken. Vervolgens sla je via de Shape-ID de klantgegevens op voor toekomstige bezoeken.

 

Ruim zeventig procent van de vrouwen draagt een verkeerde maat beha. Lincherie wil dit percentage omlaag brengen met het geven van persoonlijk advies en een beha die past bij de leefstijl van de vrouw.

 

Lincherie introduceerde de spiegel eind 2014 voor het eerst in de vestiging in Amsterdam. Hij is nu tot eind augustus in gebruik bij onder meer Lincherie in Sluis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.