Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lincherie gebruikt exclusieve 3D-scanspiegel

Lingerieformule Lincherie heeft het exclusieve recht gekregen om een 3D-scanspiegel in de paskamers te gebruiken. European Patent Office (EPO) heeft een patent voor 20 jaar verleend aan moederbedrijf Van de Velde.

 

Kiezen juiste maat gemakkelijker

De spiegel adviseert de klant met 3D-meettechnologie over de juiste beha. De komst van de 3D-scanspiegel maakt zo het kiezen van de juiste maat beha gemakkelijker. De spiegel met geïntegreerde 3D-meettechnologie maakt in een minuut 140 metingen van het bovenlichaam en vertaalt dit door naar de maat van de beha.

 

De spiegel geeft ook aan hoe verschillende merken passen en welke modellen en maten er op voorraad zijn in de winkel. De klant kan tevens foto’s maken met de spiegel om diverse bh’s te vergelijken. Vervolgens sla je via de Shape-ID de klantgegevens op voor toekomstige bezoeken.

 

Ruim zeventig procent van de vrouwen draagt een verkeerde maat beha. Lincherie wil dit percentage omlaag brengen met het geven van persoonlijk advies en een beha die past bij de leefstijl van de vrouw.

 

Lincherie introduceerde de spiegel eind 2014 voor het eerst in de vestiging in Amsterdam. Hij is nu tot eind augustus in gebruik bij onder meer Lincherie in Sluis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top