Louboutin verwerft stekje in Brussel

Louboutin verwerft stekje in Brussel

De Parijse schoenenontwerper Christian Louboutin heeft in de merkenboetiek Smets langs de Leuvensesteenweg in Brussel een vaste stek verworven. Hij presenteert er meteen zijn nieuwe collectie voor 2013.

Rolls Royce-prijzen

De schoenen van Louboutin, bekend van de rode zolen en hoge hakken, worden omschreven als de Rolls Royce onder de schoenen. De prijzen zijn dat navenant: 500 of 800 euro voor een paar is geen uitzondering. Het merk werd bij het grote publiek vooral bekend door de tv-serie Sex and the City en wordt graag gedragen door al wie zichzelf glamoureus vindt.

 

Het aanbod van Louboutin past binnen het opzet van de merkenboetiek Smets, die op 3.800 m² een gamma van hoogstaande mode, design en hedendaagse kunst aanbiedt met merken als Burberry, Marc by Marc Jacobs, YSL en Victoria Beckham. Niet abnormaal dus dat Louboutin voor deze plaats koos.

 

Wie naar een echte eigen Louboutin-winkel wil, moet in Europa naar Parijs, Londen, Manchester, Kopenhagen, Dublin, Rome, Madrid, Genève, Zürich of Istanboel. Online kopen kan ook: sinds dit jaar heeft Louboutin een Belgische website, al is die nog uitsluitend in het Frans.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top