Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids | RetailDetail

Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids

Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids

Chic Outlet Shopping is een partnerschap aangegaan met (RED), een wereldwijde liefdadigheidsorganisatie die de strijd aanbindt tegen aids. Dat nieuws werd bekendgemaakt in Maasmechelen Village, een van de negen outletdorpen van de groep.

Primeur voor Maasmechelen Village

Om de samenwerking bekend te maken, kwam het Deense fotomodel Helena Christensen naar Limburg afgezakt om er een "limited edition"-draagtas voor te stellen die ze heeft ontworpen voor het goede doel. De draagtas in canvas is exclusief te koop in Maasmechelen Village op 1 december, Wereldaidsdag. De tas kost tien euro en de opbrengst gaat integraal naar de strijd tegen aids.

 

Vanaf 1 februari zal de tas ook beschikbaar zijn in de acht andere "luxe"-outletdorpen die Value Retail uitbaat in de rest van Europa. Chic Outlet Shopping en (RED) bereiden voor de maand februari trouwens een bredere samenwerking voor, gelinkt aan Valentijn en het Chinese Nieuwjaar. Op die momenten zullen alle negen Chic Outlet Shopping Villages volledig rood kleuren en komen er speciale activiteiten om fondsen in te zamelen voor de strijd tegen aids.

 

Shoppen voor het goede doel

“Wij zijn trots om in samenwerking met Helena Christensen een partner te zijn van (RED) en zo te kunnen bijdragen aan hun streven naar een aidsvrije wereld", zegt Desirée Bollier, CEO van Value Retail Management.

 

"Het is onze doelstelling om ons wereldwijde platform als hefboom in te zetten voor de bewustwording rond deze belangrijke zaak bij onze internationale shoppers. Deze samenwerking ligt volledig in lijn met het voortdurende engagement van de Chic Outlet Shopping Villages om humanitaire projecten in de hele wereld te ondersteunen", aldus nog de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.