Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids

Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids

Chic Outlet Shopping is een partnerschap aangegaan met (RED), een wereldwijde liefdadigheidsorganisatie die de strijd aanbindt tegen aids. Dat nieuws werd bekendgemaakt in Maasmechelen Village, een van de negen outletdorpen van de groep.

Primeur voor Maasmechelen Village

Om de samenwerking bekend te maken, kwam het Deense fotomodel Helena Christensen naar Limburg afgezakt om er een "limited edition"-draagtas voor te stellen die ze heeft ontworpen voor het goede doel. De draagtas in canvas is exclusief te koop in Maasmechelen Village op 1 december, Wereldaidsdag. De tas kost tien euro en de opbrengst gaat integraal naar de strijd tegen aids.

 

Vanaf 1 februari zal de tas ook beschikbaar zijn in de acht andere "luxe"-outletdorpen die Value Retail uitbaat in de rest van Europa. Chic Outlet Shopping en (RED) bereiden voor de maand februari trouwens een bredere samenwerking voor, gelinkt aan Valentijn en het Chinese Nieuwjaar. Op die momenten zullen alle negen Chic Outlet Shopping Villages volledig rood kleuren en komen er speciale activiteiten om fondsen in te zamelen voor de strijd tegen aids.

 

Shoppen voor het goede doel

“Wij zijn trots om in samenwerking met Helena Christensen een partner te zijn van (RED) en zo te kunnen bijdragen aan hun streven naar een aidsvrije wereld", zegt Desirée Bollier, CEO van Value Retail Management.

 

"Het is onze doelstelling om ons wereldwijde platform als hefboom in te zetten voor de bewustwording rond deze belangrijke zaak bij onze internationale shoppers. Deze samenwerking ligt volledig in lijn met het voortdurende engagement van de Chic Outlet Shopping Villages om humanitaire projecten in de hele wereld te ondersteunen", aldus nog de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top