Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids | RetailDetail

Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids

Maasmechelen Village met Helena Christensen tegen aids

Chic Outlet Shopping is een partnerschap aangegaan met (RED), een wereldwijde liefdadigheidsorganisatie die de strijd aanbindt tegen aids. Dat nieuws werd bekendgemaakt in Maasmechelen Village, een van de negen outletdorpen van de groep.

Primeur voor Maasmechelen Village

Om de samenwerking bekend te maken, kwam het Deense fotomodel Helena Christensen naar Limburg afgezakt om er een "limited edition"-draagtas voor te stellen die ze heeft ontworpen voor het goede doel. De draagtas in canvas is exclusief te koop in Maasmechelen Village op 1 december, Wereldaidsdag. De tas kost tien euro en de opbrengst gaat integraal naar de strijd tegen aids.

 

Vanaf 1 februari zal de tas ook beschikbaar zijn in de acht andere "luxe"-outletdorpen die Value Retail uitbaat in de rest van Europa. Chic Outlet Shopping en (RED) bereiden voor de maand februari trouwens een bredere samenwerking voor, gelinkt aan Valentijn en het Chinese Nieuwjaar. Op die momenten zullen alle negen Chic Outlet Shopping Villages volledig rood kleuren en komen er speciale activiteiten om fondsen in te zamelen voor de strijd tegen aids.

 

Shoppen voor het goede doel

“Wij zijn trots om in samenwerking met Helena Christensen een partner te zijn van (RED) en zo te kunnen bijdragen aan hun streven naar een aidsvrije wereld", zegt Desirée Bollier, CEO van Value Retail Management.

 

"Het is onze doelstelling om ons wereldwijde platform als hefboom in te zetten voor de bewustwording rond deze belangrijke zaak bij onze internationale shoppers. Deze samenwerking ligt volledig in lijn met het voortdurende engagement van de Chic Outlet Shopping Villages om humanitaire projecten in de hele wereld te ondersteunen", aldus nog de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.